Titan: Ο Έλληνας που βρέθηκε μέσα στο υποβρύχιο περιγράφει την εμπειρία του – Δείτε βίντεο

Κοινοποίηση:
Καταγραφή

Η OceanGate, η εταιρεία πίσω από την άτυχη αποστολή του βαθυσκάφους, επιβεβαίωσε την Παρασκευή το πρωί ότι και οι πέντε επιβάτες του Titan είχαν «δυστυχώς χαθεί» μετά την ανακάλυψη συντριμμιών από το σκάφος κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού. Οι αρχές εκτιμούν ότι το υποβρύχιο αντιμετώπισε μια «καταστροφική σύνθλιψη».

Για μέρες, πλοία διάσωσης και αεροσκάφη είχαν κατακλύσει την περιοχή έρευνας στο μέσο του Ατλαντικού, με ρομπότ εξερεύνησης βαθέων υδάτων και ευαίσθητο εξοπλισμό ακρόασης και εντοπισμού ήχων να «σκανάρουν» την περιοχή.

Πριν οι αρχές επιβεβαιώσουν την τραγική κατάληξη του εξαφανισμένου βαθυσκάφους Titan κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού, η προσοχή είχε στραφεί προς το πώς ένα πειραμακικό σκάφος επιτρέπεται να μεταφέρει επιβάτες που πληρώνουν σε τέτοια βάθη και αν εφαρμόζονται οι κανόνες ασφαλείας.

Ο τεχνικός ναυτιλίας Πέτρος Μαθιουδάκης, ο οποίος πραγματοποίησε δύο δοκιμαστικές καταδύσεις με το Titan το 2019, υπερασπίστηκε νωρίτερα τα μέτρα ασφαλείας που είχαν παρθεί κατά τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του υποβρυχίου.

«Με θλίβει όλη η παραπληροφόρηση που κυκλοφορεί και οι κατηγορίες από ειδικούς της πολυθρόνας για την έλλειψη ποιότητας κατασκευής του Titan ή για την έλλειψη τεχνικής ικανότητας όλης της ομάδας», είπε ο Πέτρος Μαθιουδάκης στο Semafor την Τετάρτη.

Ο Έλληνας τεχνικός θαλάσσιας τεχνολογίας συμμετείχε τον Απρίλιο του 2019 σε δύο αποστολές της OceanGate με το συγκεκριμένο βαθυσκάφος και μάλιστα τότε είχε σημειωθεί και ρεκόρ καταδύσεων, όταν το τετραμελές πλήρωμα του Titan είχε βυθιστεί στο επίπεδο του ναυαγίου του Τιτανικού βάθους 3.760 μέτρων (12.336 πόδια) στις Μπαχάμες.

Το ταξίδι της 17ης Απριλίου 2019, το οποίο χρησίμευσε ως δοκιμαστική διαδρομή για τα ταξίδια στο ναυάγιο του Τιτανικού, σηματοδότησε την πρώτη φορά που ένα μη στρατιωτικό υποβρύχιο μετέφερε περισσότερους από τρεις ανθρώπους σε αυτό το βάθος, είχε πει τότε η OceanGate.

«Αυτή η κατάδυση ήταν ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την εξερεύνηση βαθιών θαλασσών» δήλωσε τότε ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, Στόκτον Ρας, ο οποίος ήταν ένα από τα πρόσωπα που χάθηκαν στον Ατλαντικό.

Το υποβρύχιο Titan χρειάστηκε δύο ώρες για να κατεβεί στον πυθμένα του ωκεανού, έξω από το Λιτλ Χάρμπορ, κοντά στο νησί Γκρέιτ Άμπακο, στις Μπαχάμες.

Οι δοκιμαστικές αποστολές στις Μπαχάμες χρησιμεύουν για να επιδείξουν την ασφάλεια του σύνθετου κύτους του υποβρυχίου, το οποίο είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες και ένα σύστημα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο για τη διασφάλιση της ακεραιότητας του κύτους κατά τη διάρκεια κάθε κατάδυσης, είχε συμπληρώσει η εταιρεία.

Το πλήρωμα περιλάμβανε τον Stockton Rush, CEO και επικεφαλής πιλότος της OceanGate, τον Joel Perry, πρόεδρος της OceanGate Expeditions, τον Karl Stanley, ιδιοκτήτης του Roatan Institute of Deepsea Exploration (Ονδούρα) και τον Πέτρο Μαθιουδάκη, τεχνικός πεδίου, 2G Robotics (Waterloo, Οντάριο, Καναδάς).

190425-oceangate-630x473
Το πλήρωμα του υποβρυχίου Titan του OceanGate που συμμετείχε στην αποστολή το 2019. Από αριστερά οι Karl Stanley, Πέτρος Μαθιουδάκης, Stockton Rush και Joel Perry

Το πλήρωμα κατάδυσης αφιέρωσε μια ώρα καταγράφοντας εικόνες 4K και δοκιμάζοντας τον υποβρύχιο σαρωτή λέιζερ 2G Robotics ενώ διεξήγαγε μια έρευνα στον πυθμένα του ωκεανού.

Ο Πέτρος Μαθιουδάκης περιγράφοντας την εμπειρία της κατάδυσης την είχε χαρακτηρίσει ως κάτι που του άλλαξε τη ζωή.

 «Αυτή η αποστολή ήταν μια εμπειρία που άλλαξε τη ζωή μου και ήταν απίστευτα συναρπαστικό να είμαι μέλος αυτού του συνεργείου που έσπασε ρεκόρ», είχε δηλώσει ο Έλληνας τεχνικός. «Η κατάδυση παρείχε πρακτική εμπειρία πριν από την αποστολή του Τιτανικού και οι πληροφορίες που συλλέξαμε κατά τη διάρκεια της κατάδυσης θα βοηθήσουν στον εξορθολογισμό του τρόπου με τον οποίο καταγράφουμε δεδομένα, εκτελούμε σαρώσεις και καταλογίζουμε δεδομένα ενώ βρισκόμαστε στη θάλασσα αυτό το καλοκαίρι»
ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

4 Σχόλια

  1. τα γνωστά, όλο και κάποια πορδή Έλληνας πετάγεται για λίγη διασημότητα, και εγώ ήμουν στην blue origin, πρεπει να το διαδόσω?

  2. σιγουρα εχεις τεραστιες γνωσεις και τιμας την Ελλαδα…..αλλα…ολα ο διαμελισμος του υποβρυχιου ερχεται σε αντιθεση με οσα λες. ..παρα τα πρωτοποριακα υλικα αυτο εσκασε προς τα μεσα,συνθλιψη και οσοι ηταν μεσα αλοιφη…εδω βγαινουν κορυφαιοι επιστημονες,πλοιαρχοι υποβρυχιων και λενε οτι δεν ειχε ουτε καν δικλειδα ασφαλειας σε περιπτωση απλου ατυχηματος…
    ακομη κι οταν μπαινεις μεσα οπως ειδαμε,σε βιδωνουν με μπουλονια,δεν υπαρχει η κλασικη καταπακτη.
    δηλαδη αν εκανε επιγουσα αναδυση και δεν το βρισκανε παλι θα πεθαινανε σα τα ποντικια χωρις οξυγονο γιατι δεν θα μπορουσαν να βγουν….ετσι νομιζουμε ολοι εμεις οι οντως ασχετοι…..εσυ Μαθιουδακη τι λες με τις τερατιες γνωσεις σου?
    οποτε με αυτα που λες μην προσπαθεις να γλυψεις την εν λογω εταιρεια προς μελλοντικο οφελος σου,διοτι εκτιθεσαι σε ολους τους τεραστιους επιστημονες και ειικους στον τομεα αυτο
    εισαι πολυ τυχερος που δεν εγινες κι εσυ αλοιφη για ψαροτροφη στον κουβα αυτο….

  3. Άλλος ένας που ψάχνει λίγη δημοσιότητα και κάνει το μαύρο άσπρο…

  4. Ρε Μαθιουδακη, τι βγηκες να μιλησεις χωρις να πεις τιποτα τεχνικο;
    Τι κανονες ασφαλειας ειχε; Εδω το φινιστρινι ειχε προδιαγραφες για 1900 μετρα, το κατεβασανε στα 4000 και τολμας και μιλας;
    Σιγουρα δεν εχεις υπογραψει τιποτα εκει περα γιατι αλλιως δε θα εβγαινες να προβληθεις για να βγεις απο την ανωνυμια.
    Και μετα, υπαρχει η κοπωση των υλικων, λογικο ειναι, αμα κατεβει καποιες φορες σε τετοιο βαθος.
    Αντε να αναψεις κανενα κερακι που δεν εγινες αμοιβαδα, και καλυτερα να μασας παρα να μιλας.

Comments are closed.