ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΥΜΑΤΑ ΕΚΕΙ ΣΤΗ ΝΔ; ΓΙΑΤΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΩΣ ΔΙΑ ΜΑΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΤΡΟΧΑΙΟ ΜΕ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ; ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κοινοποίηση:
troxaio-arxeio1

Χωρίς την διάταξη που είχε περιληφθεί στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο για την αυστηροποίηση της ποινής (έως και άνω των 10 ετών κάθειρξη) και αναβάθμιση της κατηγορίας σε κακούργημα για οδηγούς που ξεπερνούν κατά πολύ το όριο ταχύτητας και προκαλούν τροχαία, κατατέθηκε προς συζήτηση στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για την Εθνική Σχολή Δικαστικών Υπαλλήλων.


Η συγκεκριμένη διάταξη – που αποτελούσε αίτημα χρόνων από πολλά θύματα τροχαίων- περιλαμβάνονταν στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο στο “ΜΕΡΟΣ Ε’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Άρθρο 56 Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α ΠΚ”.

Όμως τελικά στην τελική μορφή του νομοσχεδίου που συζητείται στην Βουλή και ψηφίζεται αυτή τη βδομάδα, δεν υπάρχει αυτή η διάταξη.

Επιλογή
Τι συνέβη; Σύμφωνα με πληροφορίες η κυβέρνηση- κατ΄αρχήν τουλάχιστον- δεν υπαναχώρησε από την θέσπιση πιο αυστηρού πλαισίου αλλά επιλέχθηκε αυτή να ενσωματωθεί στον νέο Κώδικα οδικής κυκλοφορίας που θα τεθεί τις προσεχείς βδομάδες σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να υπάρξει συνάφεια διατάξεων και πιο εκτενής συζήτηση.

Τι προέβλεπε
Η συγκεκριμένη διάταξη, ερχόταν να τροποποιήσει το άρθρο 290Α ΠΚ και να καθορίσει το όριο ταχύτητας σε αυτοκινητοδρόμους, κατοικημένες περιοχές ή σε άλλο οδικό δίκτυο προβλέποντας αυστηρές ποινές. Ειδικότερα, ορίζει κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου, ενώ αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Αναλυτικά το άρθρο όπως περιγραφόταν στην διαβούλευση:

Άρθρο 56 Επικίνδυνη οδήγηση – Υπέρβαση επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας – Τροποποίηση άρθρου 290Α ΠΚ

Στην παρ. 1 του άρθρου 290A του Ποινικού Κώδικα (ν. 4619/2019, Α΄ 95) προστίθεται περ. γ’ και το άρθρο 290Α διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 290Α

Επικίνδυνη οδήγηση

Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες: α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ήγ) οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 60 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 30 χλμ ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον 40 χλμ ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο κατά τουλάχιστον 20 χλμ ανά ώρα, ή δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

;ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου.

Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Όποιος στις περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή κίνδυνος για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο (2) έτη ή χρηματική ποινή.».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

5 Σχόλια

  1. Μην κουραζομαστε αδικα! Ο προυπολογισμος του κρατους θα βγαινε μονο απο τις παραβασεις που ολοι βλεπουμε γυρω μας καθημερινα και ζωες να χανονται αδικα! Τα…. ψηφαλακια βλεπετε…. το “αισθημα” δημοκρατιας και δηθεν “ελευθεριας” …αυτα τ αποτελεσματα φερνουν!

  2. Μετά το σκάνδαλο με τις ψείρες εξεταστές κλπ για τους αλλοδαπούς, γιατί δεν κάνουν έναν επανέλεγχο σε όλους όπως γίνεται με τις σοβαρές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων. Να δούμε πόσοι γνωρίζουν Ελληνικά και να γράψουν ξανά το τεστ ερωτήσεων. Αυτοί οδηγούν ανάμεσα μας κι όταν θα γίνει το ατύχημα μετά βραστα.

  3. Σας το λυνω σε ενα δευτερολεπτο το θεμα με τις παρανομιες.
    1. Δεν φορας κρανος η ζωνη 500 ευρω προστιμο στην εφορια κατευθειαν .
    2. Οδηγεις μεθυσμενος κατασχεση του οχηματος για ενα μηνα και 2000 ευρω για να το ξαναπαρεις πισω αλλιως βγαινει σε δημοπρασια στους 3 μηνες.
    3. Υπερβολικη ταχυτητα 1000 ευρω στην εφορια , Εαν τραυματισεις 10.000 ευρω προστιμο η 2 χρονια φυλακη και τα νοσηλια του ατομου που χτυπησες. Αν σκοτωσεις 100.000 ευρω προστιμο η 10 χρονια φυλακη. Σε ολες τις περιπτωσεις τα χρηματα πηγαινουν στον ιδιο η την οικογενεια του χτυπημενου. Σε καθε περιπτωση αφαιρεση διπλωματος για 3-5 χρονια απο υπερβολικη ταχυτητα ατυχημα.
    4. Ολες οι υπολοιπες παραβασεις δηλ,παραβιαση σηματοδοτη ,επικυνδινη οδηγηση κλπ 500 ευρω .Με την τριτη φορα στο ιδιο αδικημα 5 χρονια αφαιρεση διπλωματος .
    5. Οδηγος χωρις διπλωμα 5000 ευρω προστιμο .Με τη δευτερη κατασχεση του οχηματος.Εαν ειναι αλοδαπος ελεγχος επιτοπου εαν γνωριζει ελληνικη γραφη για το πως πηρε το διπλωμα εαν εχει εαν δεν εχει διπλωμα φυλακιση και απελαση μη τον πληρωνουμε κιολας εμεις οι φορολογουμενοι.

    6.
    6. Εγκαταλειψη 10 χρονια φυλακιση χωρις ελαφρυντικα και τα ανωτεραρω προστιμα.
    7.

  4. Ο ΙΑΣΩΝΑΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟ-ΜΑΛΛΟ ΤΕΡΑΣ

  5. Και για να σας ρωτήσουμε: ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ; Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ. ΤΟ ΑΚΟΥΣΕΣ ΚΟΥΛΑ;

Comments are closed.