ΑΡΘΡΟ ΚΟΛΑΦΟΣ ΤΗΣ LE MONDE ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ “ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΟΠΩΣ Η SIEMENS” – ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΞΕΒΡ@ΚΩΜΑ ΤΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΧΝΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ “ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ” ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΕΙ ΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ – ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ 805 ΕΚΑΤ. ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΕΤΡΕΠΑΝ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ;;;

    Κοινοποίηση:
    tempi_mnimosyno_27036356-930x550

    Ακόμη ένα άρθρο πλήρους αποδόμησης των κυβερνητικών «επιχειρημάτων» για την τραγωδία στα Τέμπη! Ακόμη μία μεγάλη και σοβαρή ευρωπαϊκή εφημερίδα η Le Monde diplomatique με άρθρο που υπογράφει η Élisa Perrigueur δεν αναφέρεται μόνο στα αίτια της τραγωδίας που έχουν έτσι κι αλλιώς αναλυθεί αλλά προχωρά και στην βεβαιότητα που έχουν εμπλεκόμενες εταιρείες και οργανισμοί ότι δεν πρόκειται να ελεγχθούν σοβαρά από την Δικαιοσύνη.

    Το άρθρο περιγράφει τα αίτια της τραγωδίας επικαλούμενο μαρτυρίες εργαζομένων και ειδικών.

    Αναφέρει επίσης τις κυβερνητικές δικαιολογίες σημειώνοντας ότι καμία απ ΄ αυτές δεν έπεισε τους πολίτες που διαδήλωνα επί ημέρες με συνθήματα που μιλούσαν για «προμελετημένο έγκλημα» και «δολοφόνους».

    Στο άρθρο επισημαίνεται ακόμη ότι τα συνδικάτα και ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) είχαν σημάνει συναγερμό. Πριν από το δυστύχημα, το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είχε το χειρότερο ρεκόρ ασφάλειας στην ΕΕ, με έναν θάνατο ανά εκατομμύριο επιβάτες-, πέντε φορές πάνω τον μέσο όρο.

    Τονίζει ότι οι κυβερνήσεις προτιμούσαν να δίνουν τα πάντα για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων που είναι πιο κερδοφόροι για ιδιώτες. Αναφέρει ότι «η τεράστια ιδιωτική εταιρεία λεωφορείων ΚΤΕΛ μπορεί να υπερηφανεύεται ότι μεταφέρει περίπου το 80% των επιβατών στους δρόμους των 117.000 χιλιομέτρων της χώρας. Εν τω μεταξύ, το ένα τρίτο του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας έχει θυσιαστεί στη λιτότητα. Η Πελοπόννησος, για παράδειγμα, έχει τώρα μόνο 68 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής διαδρομής σε χρήση, σε σύγκριση με τα 706 χιλιόμετρα το 2000 και τα 435 χιλιόμετρα το 2009. Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα είναι από τα λίγα που παραμένουν ενεργά. Πολλοί εργαζόμενοι, οικογένειες και φοιτητές χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή, η οποία συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας σε τέσσερις ώρες. Όμως ο συνολικός αριθμός των καθημερινών δρομολογίων μεταξύ τους μειώθηκε από 32 το 2009 σε 14».

    Στο άρθρο αναφέρεται ακόμη ότι «από το 2014 η ΕΕ έχει διαθέσει περίπου 805 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της Ελλάδας. Όμως η καταστροφή των Τεμπών ανέδειξε τις μοιραίες καθυστερήσεις, όπως αυτή με τη σύμβαση 717, συμφωνία του 2014 μεταξύ της θυγατρικής του ΟΣΕ Ergose, Alstom και της ελληνικής εταιρείας Aktor για αναβάθμιση σηματοδότησης στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας που επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2016, με κόστος 41 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται κυρίως από την Ε.Ε. Είναι ακόμα ημιτελής».

    Η σημαντική διάσταση που αναδεικνύει το άρθρο της Le Monde diplomatique όμως έχει να κάνει με τις έρευνες και την απόδοση δικαιοσύνης. Ο  Γιώργος Βασάλος, λέκτορας στο Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών της Λιλ, μιλά για τις αποτυχίες του κράτους δικαίου στην Ελλάδα: «Ορισμένες από τις εμπλεκόμενες εταιρείες πιστεύουν ότι πιθανότατα δεν θα διερευνηθούν από την κυβέρνηση ή από τα δικαστήρια.»

    Η αρθογράφος γράφει: «Τον Σεπτέμβριο του 2022 η αθώωση μετά από έφεση περίπου 15 πρώην διευθυντών της γερμανικής εταιρείας Siemens, που καταδικάστηκαν σε δικαστήριο για το ρόλο τους σε ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα δωροδοκίας της χώρας, συγκλόνισαν πολλούς και μετέδωσαν μια εικόνα ατιμωρησίας».

    Γίνεται αναφορά στις επιπτώσεις που προκάλεσαν οι ανεπιτυχείς πολιτικές που επέβαλε η τρόϊκα στην Ελλάδα.

    Ο Νικόλαος Κιουτσούκης, τεχνικός της Hellenic Train και γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ, δηλώνει ότι «η τρόικα σκότωσε την Ελλάδα, όπως σκότωσε και τον ΟΣΕ».

    Το άρθρο προσθέτει ότι  «ως μέρος ενός πρώτου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής το 2010, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), το ΔΝΤ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλαν περικοπές στον προϋπολογισμό και διέλυσαν τις δημόσιες υπηρεσίες με αντάλλαγμα οικονομική βοήθεια. Ο ΟΣΕ και η TrainOSE, η κρατική εταιρεία εκμετάλλευσης σιδηροδρόμων (τώρα ιδιόκτητη μετονομάστηκε σε Hellenic Train) χαρακτηρίστηκαν ως υπερστελεχωμένες . Ο οικονομικός εκτροχιασμός των σιδηροδρόμων έγινε πριν την έλευση της τρόικας και το πρώτο μνημόνιο».

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    7 Σχόλια

    1. Προσωρινή φθορά για τον Μητσοτάκη η δολοφονία 57 νέων παιδιών…
      Και αυτός ο τύπος θα πάρει πανω απο 20% στις εκλογές… Μετα αναρωτιούνται γιατί πηγαίνουμε απο το κακό στο χειροτερο.

    2. Ποιά είναι η γυναίκα που εικονίζεται? Ευχαριστώ.

    3. ΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙΤΕ ΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑΕΡΙΑ “ΤΕΜΠΗ’

    4. Το σωστό άρθρο είναι ότι όλοι αυτοί οι δυστυχείς 50 χρόνια ΠΑΣΟΚ ΝΔ ΣΥΡΙΖΑ ΚΚΕ και συναφή ψηφίσανε και ακόμα και τώρα θα τους ξαναψηφίσουν και μετά τις πταίει

    5. Με τα αυτογκολ της αριστερας, μια με τον Μπαρουφακη, την αλλη με τα παραλληλα νομισματα, ο Τσιπρας ειναι ενας μονος κουκος , που προσπαθει να φερει την ανοιξη

    6. Και λίγα γράφουν διότι δεν ζουν στη χώρα να δουν τι βιώνουμε.
      Λοιπόν κάθε μέρα διαβάζω χάνονται ζωές πεζών κι εποχουμενων λόγω, απροσεξίας, άγχους, κακής συντήρησης αρχαίων αυτοκινήτων κλπ.
      Στη χώρα μας και ειδικά στην επαρχία πλέον αν κάθε οικογένεια δεν κατέχει 1-2 αυτοκίνητα και ένα μηχανάκι!
      Πως θα πάει στη δουλειά, τα παιδιά στο σχολείο το φροντιστήριο, ένα καφέ, να κουβαλήσεις τα ψώνια το νερό στο σπίτι!
      Όλοι λοιπόν με ΙΧ παλαιά κακοσυντηρημένα σαράβαλα διότι δεν μπορούν να τα αντικαταστήσουν.
      Εάν ζούσαμε στην Ιταλία στην Αυστρία ακόμα και στην Τουρκία, υπάρχει πυκνό σιδηροδρομικό δίκτυο για εξυπηρέτηση πολιτών τουρισμού και εμπορίου,
      Στην Ελλάδα όλα είναι ΚΤΕΛ και ΙΧ και οι πολιτικαντες κοροϊδεύουν,
      Δανείζονται από την ΕΕ για αναβάθμιση του ΟΣΕ .
      Απατεώνες ολκής.

    7. Χορτάσαμε από άρθρα!
      Το αποτέλεσμα ποιο είναι;;;;
      Τίποτα

    Comments are closed.