Η Άλωση της Θρησκείας έχει αρχίσει με γοργούς ρυθμούς – Με περίεργα τραγούδια που προάγουν την πανθρησκεία η διδασκαλία των Θρησκευτικών στα σχολεία μας

Κοινοποίηση:
147971

Καινοτόμες είναι οι νέες προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για τη διδαχή των Θρησκευτικών στα λύκεια. Ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ορίζεται πως τα Θρησκευτικά φέτος θα διδαχθούν επί 50 ώρες στην Α’ Λυκείου, άλλες τόσες στην Β’ Λυκείου και περίπου τις μισές, δηλαδή 24, στην Γ’ Λυκείου.

Στα σχολεία βρίσκονται έντεκα «φάκελοι μαθητή» που αφορούν στο συγκεκριμένο μάθημα και περιέχουν «συλλογές διδακτικών υλικών, συμβατών προς την μεθοδολογία των νέων προγραμμάτων σπουδών».

Παράλληλα, η εγκύκλιος προτείνει, να δοθεί φύλλο εργασίας στους μαθητές με στίχους του τραγουδιού «Ο Προσκυνητής» του Αλκίνοου Ιωαννίδη, «Ο δικός μου θεός» του Παντελή Θαλασσινού ή το «What if God was one of us» της Joan Osborne.

Προκειμένου οι μαθητές να αναπτύξουν τους προβληματισμούς τους γύρω από τον Θεό και την θρησκεία, θα δουν αποσπάσματα της ταινίας «Ο Ναυαγός» με τον Τομ Χανκς. Μεταξύ άλλων προτείνεται και το κείμενο του Χρήστου Γιανναρά «Η θρησκευτικότητα είναι φυσική ανάγκη του ανθρώπου – ανάγκη ορμέμφυτη, ενστικτώδης».

Στις οδηγίες για τα θρησκευτικά σημειώνεται:
Έκφραση εμπειρίας των μαθητών/μαθητριών για την αναζήτηση.

– «Μουσική δραστηριότητα-συμπλήρωση κενών». Δίνεται Φύλλο Εργασίας με τους στίχους του Αλκίνοου Ιωαννίδη, από το τραγούδι «Ο Προσκυνητής» αφήνοντας κενά για να συμπληρώσουν τις λέξεις ακούγοντας το τραγούδι.
Αφού ακούσουν το τραγούδι, οι μαθητές/μαθήτριες απαντούν στις παρακάτω ερωτήσεις:

1) Τι αναζητά ο προσκυνητής;

2) Πώς τα αναζητά, με ποιο τρόπο; και

3) Τι είναι η ζωή για τον προσκυνητή; Τι είναι αυτό που της δίνει νόημα;

Εναλλακτικά:

«Ερωτήσεις σε «Σκέψου, Συζήτησε, Μοιράσου(TPS)» με θέμα ένας ναυαγός σε νησί (προβολή αποσπάσματος ταινίας «Ο Ναυαγός»). Ποιες είναι οι ανάγκες του, τι αναζητάει, τι πρέπει να κάνει για να επιβιώσει;
Νοηματοδοτώντας:

Θεμελιώδη υπαρξιακά ερωτήματα και η απάντηση της θρησκείας. Διαπίστωση της καθολικότητας του θρησκευτικού φαινομένου.

– «Έντεχνος Συλλογισμός (Artful thinking) – Αντιλαμβάνομαι, Γνωρίζω, Φροντίζω» – «Σκέψου, Συζήτησε ανά 2 και ανά 4, Μοιράσου (TPSS).

Δίνονται ή προβάλλονται εικόνες με ανθρώπους που λατρεύουν με διάφορους τρόπους τον Θεό ή εικόνες με σύγχρονους ανθρώπους που απευθύνονται στον Θεό (αθλητές/αθλήτριες, καλλιτέχνες, διανοούμενοι/διανοούμενες). Οι μαθητές/μαθήτριες εφαρμόζουν την τεχνική με βάση τις ερωτήσεις: Τι σκέφτεται, ποια αισθήματα έχει, γιατί το κάνει, πού βρίσκεται ο Θεός για αυτούς;

– Εναλλακτικά:

«Έντεχνος Συλλογισμός (Artful thinking): Ακούγοντας δύο επί δύο (παραλλαγή του 10Χ2)». Με αφορμή ένα τραγούδι, π.χ. Joan Osborne, «What if God was one of us», οι μαθητές/μαθήτριες γράφουν σε αυτοκόλλητα χαρτάκια μέχρι 2 ερωτήσεις προς τον Θεό.
Στη συνέχεια τα κολλούν πάνω σε ένα μεγάλο χάρτινο ερωτηματικό που έχουν τοποθετήσει στον πίνακα και τα διαβάζουν. Αναστοχάζονται διαβάζοντας (μπορεί να διαβάσει δυνατά ο/η εκπαιδευτικός) τις ερωτήσεις των άλλων απαντώντας στη συνέχεια στις εξής ερωτήσεις:

1) Ποια είναι τα θεμελιώδη ερωτήματα του ανθρώπου, για τα οποία όλοι αναζητούν απαντήσεις; και

2) Δίνει σε αυτά απαντήσεις η θρησκεία;

Η δραστηριότητα μπορεί να γίνει με την επιλογή άλλου τραγουδιού (π.χ. Π. Θαλασσινός, Ο δικός μου Θεός) με ανάλογη προσαρμογή των ερωτήσεων:
1) τι χαρακτηριστικά έχει ο Θεός του τραγουδιού; και

2) τι χαρακτηριστικά δεν έχει; Οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να τα
υπογραμμίσουν στους στίχους.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Μην πτοείσθε ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ.
    Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, Ο ΦΟΒΕΡΟΣ ΘΕΟΣ θα τους εξαφανίσει πριν μας αλώσουν.
    Τα μάθατε;
    Έφυγε λέει ο πολύς Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Απαιδείας και Αθρησκείας.
    Βγήκαν όλοι και τον κλαίνε για τον αιφνίδιο θάνατο και δεν βλέπουν την οργή του ΘΕΟΥ πίσω από το γεγονός.
    Έτσι ΑΙΦΝΙΔΙΩΣ θα έρθει ο ΚΥΡΙΟΣ μας και θα εξαφανίσει όλους τους δήθεν ισχυρούς.
    ΕΦΥΓΕ ο πολύς κύριος ΠΑΝΤΗΣ, του ΑΠΑΙΔΕΙΑΣ και ΑΘΡΗΣΚΕΙΑΣ. Τον κλαίνε όλα τα συντρόφια του. Τον κλαίει ο ΤΣΙΠΡΑΣ, τον κλαίει Ο ΦΙΛΗΣ, τον κλαίει ο ΓΚΑΜΠΡΟΓΛΟΥ, τον κλαίει όλο το άνομο συνάφι του Πανεπιστημιακού αδερφάτου.
    Έτσι θα φύγουν ΑΙΦΝΙΔΙΩΣ όλοι τους οι άνομοι, γιατί έχουν προκαλέσει την οργή του ΘΕΟΥ.
    Περιμένετε και θα δείτε την ΘΑΥΜΑΣΤΗ και ΚΡΑΤΑΙΑ ΔΕΞΙΑ ΧΕΙΡΑ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ.
    Θα τους συντρίψει ως οστράκινα σκεύη.
    Όσα δε ητοιμάσατε τίνι έσται ΛΥΚΟΙ ΒΑΡΕΙΣ, ΕΧΘΡΟΙ της ΟΡΘΟΟΞΙΑΣ;
    Θα έχετε το ΑΙΩΝΙΟ ΑΝΑΘΕΜΑ κι εσείς και τα γεννήματά σας, να είσθε αιώνια καταραμένοι και απωλεσμένοι, γιατί επιχειρήσατε σπίλωση του ορθοδόξου φρονήματος του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ λαού.
    Το αιώνιο ΑΝΑΘΕΜΑ, κύριε ΠΑΝΤΗ.
    Σου εύχομαι κακό κατευώδιο, άντε και Γενικός Γραμματέας του όξω από δω, που υπηρέτησες, στο πυρ της κολάσεως που πας.

  2. Περιμενω το δημοσιο ΑΦΟΡΙΣΜΟ των 151 λουστρων του Συριζανελ και συνεργων τους στην Βουλη
    οσους ψηφισανε τα λουστρονομοσχεδια..επρεπε ΗΔΗ να ειχε γινει ανακοινωση απο την ΙΕΡΑ
    ΣΥΝΟΔΟ για ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΔΗΜΟΣΙΟ για τα βιβλια και τα νομοσχεδια ακομα περιμενουμε..
    Ιερωνυμε καταρα στο κεφαλι σου και σε οσους αφησουν τα προβατα Του στα χειρας
    των κιναιδων της Βουλης διαφθειρουεν δια της βιας τους Χριστιανικο Εθνος οι σατανοισλαμολατρες
    πολιτικαντες της Βουλης…..σας προειδοποιησε πολλα ετη πριν ο Ιησους – Αλοιμονο σε αυτους
    που πειραζουν τα προβατα Μου ας δεσουνε μυλοπετρα και να πηδηξουνε στην θαλλασα
    καλυτερα..!!
    Θα μαθουν συντομα ολοι τι εννοουσε ο Ιησους οταν το ειπε…πολυ συντομα..ετσι το οπως
    το τραβανε …θα απαντησει…

Comments are closed.