Z.Ράπτη: «Η γραμμή 10306 επεκτείνεται σε 24ωρη βάση για ψυχολογική υποστήριξη για τον κορωνοϊό»

Κοινοποίηση:
1

Η τηλεφωνική γραμμή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306 επεκτείνεται από την Παρασκευή (02/10) σε 24ωρη βάση, εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Όπως ανακοίνωσε η υφυπουργός Υγείας, Ζωή Ράπτη: «Οι πολίτες μπορούν να καλούν το 10306 όλο το εικοσιτετράωρο. Οι ψυχολόγοι στη γραμμή θα φθάσουν τους 70. Η γραμμή 10306 λειτουργεί ως ένας δωρεάν δίαυλος επικοινωνίας που ενημερώνει ανώνυμα και εμπιστευτικά τους πολίτες που αναζητούν ψυχολογική, κοινωνική και συμβουλευτική υποστήριξη, περιλαμβανομένων και των ψυχικών συνεπειών του κορωνοϊού».
Η νέα γραμμή στελεχώνεται από καταρτισμένους και έμπειρους επαγγελματίες ψυχικής υγείας, οι οποίοι στηρίζουν και ενδυναμώνουν όλους τους πολίτες που έχουν ανάγκη. Μέχρι σήμερα έχουν καλέσει τον αριθμό της γραμμής περισσότεροι από 85.000 συμπολίτες μας.

«Η επικοινωνία με τους ειδικούς ενισχύει την ελπίδα και το αίσθημα ασφάλειας, μειώνει τον φόβο και το άγχος και αποτελεί μια διέξοδο στη μοναξιά και στο αίσθημα της απομόνωσης, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούνται παραπομπές σε εξειδικευμένες υπηρεσίες ψυχικής υγείας μετά την αρχική διαχείριση των σχετικών κλήσεων», αναφέρεται από το υπουργείο Υγείας.

Την πρωτοβουλία για τη δημιουργία της τηλεφωνικής γραμμής 10306 είχε το Υπουργείο Υγείας και το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με την Α’ Ψυχιατρική Κλινική της Ιατρικής Σχολής του, η οποία έχει την επιστημονική ευθύνη της γραμμής, ενώ στελέχη της συμμετέχουν στη λειτουργία της. Στην υλοποίησή της συμβάλλει σημαντικά και η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης & Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ», με δεκάδες ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και διοικητικούς από 40 φορείς ψυχικής υγείας.

Ιδιαίτερη συμβολή στη λειτουργία της γραμμής έχει και ο σύλλογος «Το Χαμόγελο του Παιδιού», που συνεργάζεται για την υποστήριξη των παιδιών και των εφήβων.

Οι πολίτες μπορούν να καλέσουν το 10306 για:
-Παροχή ψυχολογικής στήριξης καθημερινά όλο το εικοσιτετράωρο. Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 50 ψυχολόγους σε τέσσερις βάρδιες οι οποίες βάσει των αναγκών θα αυξηθούν, φθάνοντας κατά μέσο όρο τους 70 ψυχολόγους ημερησίως.
-Παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και εφήβων καθημερινά όλο το εικοσιτετράωρο. Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 20 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς του «Χαμόγελου του Παιδιού», με εκτροπή στο νούμερο του τηλεφωνικού κέντρου του στο 1056.

-Παροχή στήριξης σε κοινωνικά θέματα καθημερινά από τις 09.00 έως τις 21.00 . Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 20 κοινωνικούς λειτουργούς σε δύο βάρδιες, με την υπηρεσία να μη δέχεται τηλέφωνα τη νύχτα γιατί τα ερωτήματα συνδέονται κυρίως με τις υπηρεσίες πρόνοιας.

Σημειώνεται ότι παρέχεται η δυνατότητα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής, μέσω skype στο «10306 psychosocial support», με λειτουργία chatroom, ενώ η γραμμή έχει σχεδόν μηδενική αναμονή και μέχρι σήμερα δεν έχουν υπάρξει παράπονα.

Ερωτηθείσα από τους δημοσιογράφους σχετικά με το εάν υπάρχει πρόβλεψη για την ψυχολογική υποστήριξη ασθενών στα νοσοκομεία αναφοράς, η Ζωή Ράπτη απάντησε: «Υπάρχουν κοινωνικοί λειτουργοί στα νοσοκομεία. Σήμερα εξαγγείλαμε και τη γραμμή 10306, που είναι δωρεάν για όλους».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Πόσο κοστίζει η κλήση σε 5ψηφιο. Φαντασθειτε πόσο θα κρατήσει γιά ψυχολογικη ανάλυση !

Comments are closed.