O τραγικός θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση και το μυστήριο συντριβής του αεροσκάφους – Ποιος είχε συνδέσει ανάποδα τα πηδάλια;

Κοινοποίηση:
20050223-gaf-g49-008

Στις 23 Ιανουαρίου 1973 ο 25χρονος Αλέξανδρος Ωνάσης άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο ΚΑΤ.  Ο Αριστοτέλης Ωνάσης τράβηξε ο ίδιος τα καλώδια που κρατούσαν στη ζωή τον πολυαγαπημένο του γιο. Οι γιατροί τον είχαν βεβαιώσει ότι δεν υπήρχε καμία ελπίδα να ζήσει.  Ήταν η αρχή του τέλους για τον Έλληνα μεγιστάνα.

Ο Αλέξανδρος ήταν ο γιος του Ωνάση από τον γάμο του με την Τίνα Λιβανού. Αγαπούσε τα αεροπλάνα και είχε δηλώσει ότι αν δεν ήταν γιος του Ωνάση θα ήθελε να γίνει αεροπόρος. Μέχρι την ημέρα του δυστυχήματος είχε ήδη 1.500 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του.

Εκείνη την ημέρα επιβιβάστηκε στο υδροπλάνο μαζί με συνεργάτη του Στέφανο Μαγκλάρα και, και τον αμερικανό Mc Gregor και θα έκανε ορισμένες προσθαλασσώσεις στην Αίγινα και τον Πόρο.

Ήταν μια πτήση ρουτίνας. Στις 15.21 πήρε άδεια για απογείωση από τον διάδρομο 33 του αεροδρομίου του Ελληνικού.
Ενώ πήρε ύψος, 15 δευτερόλεπτα μετά, συνετρίβη στον αεροδιάδρομο και το αεροσκάφος άρχισε να περιστρέφεται στο τσιμέντο.

Λίγα δευτερόλεπτα μετά, η άτρακτός του, μετατράπηκε σε μια άμορφη μάζα σιδερικών. Από τα συντρίμμια ανασύρθηκε τραυματισμένος ο Αλέξανδρος.

Αρχικά, μεταφέρθηκε στην αμερικανική βάση του Ελληνικού και στη συνέχεια στο ΚΑΤ.
Ο Ωνάσης βρισκόταν στη Νέα Υόρκη και επέστρεψε στην Αθήνα. Αμέσως ναύλωσε αεροσκάφη για να έρθουν στην Αθήνα ο διαπρεπής Άγγλος νευροχειρουργός Άλαν Ρίτσαρντσον και ένας κορυφαίος Αμερικανός νευροχειρουργός από τη Βοστόνη.

Το μεσημέρι της 23ης Ιανουαρίου οι γιατροί ανακοίνωσαν στον Αριστοτέλη Ωνάση ότι ο γιος του είχε υποστεί γενικές κακώσεις και φλεγμονή της φαιάς ουσίας. Ο δεξιός κροταφικός λοβός είχε πολτοποιηθεί και η δεξιά μετωπική κοιλότητα, είχε υποστεί κάταγμα. Δεν υπήρχε καμία σωτηρία. Λίγο αργότερα ο Ωνάσης τράβηξε τα καλώδια/ Ακολούθησε η κηδεία του Αλέξανδρου, ο οποίος ετάφη στον Σκορπιό.

Αμέσως μετά τον θάνατό του, ο Ωνάσης, πεπεισμένος ότι επρόκειτο για δολοφονία, συγκρότησε  τρεις επιτροπές για να ερευνήσουν τα αίτια συντριβής του αεροσκάφους. Όπως είχε πει στον Ιωάννη Γεωργάκη, «Οι εχθροί μου προτιμούν να με δουν να υποφέρω παρά να με σκοτώσουν».

Όλες οι έρευνες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο συνετρίβη επειδή τα καλώδια του πηδαλίου κλίσης είχαν αντιστραφεί, με αποτέλεσμα όταν ο Αλέξανδρος έστριψε αριστερά κατά την απογείωση, το αεροπλάνο να γείρει προς τα δεξιά και να πέσει στο έδαφος.

Τα σενάρια ήταν πολλά. Είτε είχε γίνει μηχανικό λάθος από τους μηχανικούς της Ολυμπιακής είτε κάποιος ή κάποιοι μπήκαν στην πίστα του αεροδρομίου και πείραξαν τα πηδάλια.

Ο Ωνάσης πρόσφερε 1.000.000 δολάρια σε όποιον παρείχε πληροφορίες που θα οδηγούσαν στον δολοφόνο του γιου του. Ωστόσο, δεν κατάφερε ποτέ να ανακαλύψει ποιος ήταν υπεύθυνος για το δυστύχημα.


H Tίνα Λίβανού πάνω από το φέρετρο του Αλέξανδρου

Στη δίκη κατηγορήθηκαν οι 7 μηχανικοί της Ολυμπιακής και ο Donald McCusker, ο οποίος πετούσε επίσης το piaggio και είχε προληφθεί από τον Αλέξανδρο λίγες ημέρες πριν από το δυστύχημα για να συμπληρώσει τις ώρες πτήσεως του αεροσκάφους προκειμένου να το πουλήσει.

Βέβαια δεν εμφανίστηκε στη δίκη και με μήνυμα του στον ανακριτή αρνιόταν κάθε κατηγορία για  πλημμελή έλεγχο των χειριστηρίων του αεροσκάφους.

Οι κατηγορούμενοι αθωώθηκαν λόγω αμφιβολιών. Ο Ωνάσης πήγαινε καθημερινά στον τάφο του γιο του, τον χαμό του οποίου δεν ξεπέρασε ποτέ. Όπως είχε πει ο Έλληνας μεγιστάνας, «Τι κουράγιο να κάνω, όταν χάνω το μονάκριβο παιδί μου; Η ζωή για μένα πλέον, δεν έχει κανένα νόημα…». Δύο χρόνια μετά, πέθανε και τάφηκε δίπλα στον αγαπημένο του γιο στον Σκορπιό.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Ο/Η ΑΧΑΡΙΣΤΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΒΑΛΚΑΝΟΛΙΓΟΥΡΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑΡΙΟΙ λέει:

    1) ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ ΣΤΟΝ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗΣ/ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ ΩΣ ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟ. ΟΙ ΑΕΡΟΔΙΑΔΡΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΝΑΕΡΙΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΚΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ. ΤΟ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΟ ΛΑΘΟΣ ΑΣΧΕΤΩΝ ΠΟΥ ΚΟΥΡΑΖΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΣΧΕΤΙΚΟΥΣ.

    2) Ο ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΠΟΥ ΑΝΕΛΑΒΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΟΥ PIAGGIO ΗΤΑΝ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΝΕΑΣ. ΝΑΙ! ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΕ ΤΟΤΕ Ο ΤΡΑΓΚΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΣΟΝΟΥΣ… ΔΗΛΑΔΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΥΛΑΞΑΝ ΤΣΙΛΙΕΣ Η ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΝ ΚΙΝΕΖΟ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΕΞΟΦΘΑΛΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ.

    3) ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΘΕΣΕ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ ΤΟΤΕ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑ Η ΤΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΣΤΑ ΣΩΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΔΙΕΘΕΤΕ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΩΣ «ΘΛΩΝ ΟΡΓΑΝΟ»…

    4) ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο DONALD MCCUSKER? ΗΤΑΝ Ο ΠΙΟ ΤΑΡΖΑΝ ΠΙΛΟΤΟΣ ΔΟΚΙΜΩΝ ΤΗΝ NORTH AMERICAN Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕ ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΩΝ ΠΡΟΤΖΕΚΤ. ΗΤΑΝ ΜΑΓΟΣ ΤΩΝ CRASH LANDINGS. ΣΤΙΣ ΠΙΣΩ ΘΕΣΕΙΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ Ο DONALD MCGREGOR (ΑΛΛΟΣ ΝΤΟΝΑΛΝΤ ΑΥΤΟΣ) Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΩΣ ΤΟΤΕ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΛΗΘΗΚΕ ΛΟΓΩ ΓΗΡΑΤΟΣ ΔΗΘΕΝ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ Ο MCCUSKER. ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΕΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑ CRASH LANDINGS Ο MCCUSKER ΕΣΤΗΣΕ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΟΙ ΔΥΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΤΡΙΜΙΑ ΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΓΡΑΤΖΟΥΝΙΕΣ ΜΟΝΟ. Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΤΥΠΗΘΗΚΕ ΕΝΤΕΧΝΑ ΣΤΗΝ ΔΕΞΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΘΟΤΑΝ ΣΤΗΝ ΔΕΞΙΑ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΒΟΥΤΗΞΕ ΜΕ ΔΕΞΙΑ ΚΛΙΣΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΟΔΑ ΔΕΜΕΝΑ ΤΑ ΠΗΔΑΛΙΑ (ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΤΑ ΠΗΔΑΛΙΑ ΔΕΝ ΔΕΝΟΥΝ ΑΝΑΠΟΔΑ ΑΠΟ ΛΑΘΟΣ. ΤΑ ΣΥΡΜΑΤΟΣΧΟΙΝΑ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΑΝ ΔΕΝ ΤΑ ΠΕΙΡΑΞΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ).

    ΣΤΟΝ 33R ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΣΤΡΙΒΟΥΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΞΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΥΜΗΤΟΣ.

    ΟΠΟΤΕ ΑΝ ΤΟ PIAGGIO ΕΙΧΕ ΑΝΑΠΟΔΑ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΑ ΤΑ ΠΗΔΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΜΙΚΡΗ ΔΕΞΙΑ ΚΛΙΣΗ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΑΥΤΟ ΕΠΑΙΡΝΕ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΓΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΗΤΑΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΛΙΣΗ ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΓΙΝΟΤΑΝ ΔΕΞΙΑ.

    ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΜΠΕΡΔΕΜΑ Ο MCCUSKER ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΙ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΣΤΡΑΠΙΑΙΑ ΠΗΡΕ ΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΑ ΣΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ (ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΜΠΕΙ ΗΔΗ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΚΛΙΣΗ ).

    ΕΙΧΑΝ ΚΑΘΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟΝ ΧΤΥΠΗΣΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΩΝ ΣΩΣΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΕ ΔΕΡΜΑΤΙΝΗ ΘΗΚΗ ΤΟ ΣΧΟΙΝΙ ΤΟΝ ΦΑΚΟ ΕΝΑ ΚΟΥΤΙ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΠΥΡΙΜΑΧΑ ΓΑΝΤΙΑ ΠΙΣΤΟΛΙ ΜΕ ΦΩΤΟΒΟΛΙΔΕΣ ΚΑΙ ΣΩΣΙΒΙΑ.

    ΓΙΑΤΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ???

Comments are closed.