Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο που συνδέει τα πρόστιμα του ΚΟΚ με το εισόδημα!

Κοινοποίηση:
vo

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που μεταξύ άλλων συνδέει το ύψος των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με τα εισοδήματα του παραβάτη και καθορίσει το πλαίσιο λειτουργίας των ταξί, των εταιριών διαμεσολάβησης όπως είναι η taxibeat αλλά και της uber.

Επί της αρχής του νομοσχεδίου οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ ψήφισαν υπέρ, η Νέα Δημοκρατία, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι καταψήφισαν, ενώ ΚΚΕ, Χρυσή Αυγή και Ένωση Κεντρώων δήλωσαν «παρών».

Για τα άρθρα που τέθηκαν σε ονομαστική ψηφοφορία το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας έχει ως εξής:

Συνολικά ψήφισαν 224 βουλευτές,

υπέρ του άρθρου 12 που αφορά την taxibeat ψήφισαν 153, κατά 65 και «παρών» 6. Για το άρθρο 13 υπήρξαν 167 «ναι», 51 «όχι» και 6 «παρών». Τέλος για τα άρθρα 20 και 21 που αφορούν την uber υπήρξαν 169 «ναι», 51 «όχι» και 4 «παρών».

Υπενθυμίζεται ότι το αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας κατατέθηκε από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σε μια προσπάθεια να εκτεθεί η αξιωματική αντιπολίτευση στην κοινότητα των συνδικαλιστών ταξί. Υπενθυμίζεται, πως κατά την ακρόαση των επαγγελματικών φορέων στην Βουλή, ο κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος είχε επαινέσει τις προσπάθειες της ηγεσίας του υπουργείου να περιορίσει την λειτουργία των εταιριών διαμεσολάβησης ταξί. Από την άλλη πλευρά ωστόσο η αντιπολίτευση άσκησε κριτική στον κ. Χρήστο Σπίρτζη για εξυπηρέτηση μικροσυνδικαλιστικών συμφερόντων και «τσουβάλιασμα» της taxibeat που λειτουργεί με επαγγελματίες οδηγούς ταξί με την uber που κινείται σε αδιαφανές καθεστώς. Επίσης, τόσο ο εισηγητής της ΝΔ για το νομοσχέδιο Κώστας Καραμανλής όσο και ο κ. Κωστής Χατζηδάκης εξήγησαν πως οι προωθούμενες διατάξεις όχι μόνο δεν περιορίζουν την λειτουργία της Uber αλλά την ευνοούν καθώς το εξάωρο που πρέπει να μεσολαβεί για την εξυπηρέτηση δύο πελατών γίνεται τρίωρο.

Αναφορικά με τον ΚΟΚ οι προωθούμενες διατάξεις φέρνουν οριζόντια μείωση κατά 50% σε όλα τα πρόστιμα (εξαιρούνται ορισμένες σοβαρές παραβάσεις όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπέρβαση ορίου αλκοόλ κ.α. ). Το ύψος του προστίμου που θα διαμορφωθεί μετά την οριζόντια μείωση θα αποτελεί την ελάχιστη βάση που θα προσαυξάνεται εως τριπλασιασμού ανάλογα με τα εισοδηματικά κριτήρια του παραβάτη.

Ειδικότερα, για εισοδήματα από 0 – 50.000 ευρώ δεν θα υπάρχει προσαύξηση,

Από 50.001 εως 100.000 ευρώ διπλασιασμός του προστίμου

Από 100.001 και άνω τριπλασιασμός του προστίμου.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Συμφωνώ και προσυπογράφω. Αν και θα προτιμούσα να προσμετρώνται σε ημερομίσθια (πχ παράνομη στάθμευση 1 ημερομίσθιο. 30€ για κάποιον, 600€ για κάποιον άλλο). Κάθε πρόστιμο της τροχαίας πρέπει να “τσούζει” το ίδιο φτωχούς και πλούσιους. Δεν μπορεί η μη χρήση κράνους να στοιχίζει σε κάποιον ένα μηνιαίο μισθό και σε άλλον ένα ημερομίσθιο. Ποιός από τους δύο δεν νοιάζεται αν παρανομήσει; Συνήθως καβάλα στα πεζοδρόμια βλέπεις ακριβά αυτοκίνητα. Η κυκλοφορία στους δρόμους είχε καταντήσει ταξική. Οι φτωχοί αναγκαστικά πειθαρχούσαν, ενώ οι πλούσιοι γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια σημάνσεις και φανάρια.

  2. Δηλαδη αν ενας φτωχός περάσει με κόκκινο, επειδη ειναι φτωχός δεν μπορει να σκοτώσει εναν ανθρωπο;;; Ενω αν περάσει ενας πιο πλούσιος, μπορει να σκοτώσει καποιον;;;; Αυτα τα σκουπιδια θα μας τρελάνουν.

Comments are closed.