Μάχιμος Ναύαρχος με τεράστια εμπειρία αλλάζει όλα τα δεδομένα σε ότι γνωρίζαμε για το επεισόδιο στα Ίμια (BINTEO & EIKONA)

Κοινοποίηση:
GAUDOS

Ως μάχιμος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, με μεγάλη εμπειρία από όλους τους τύπου πλοίων επιφανείας και γνωρίζοντας τα Τουρκικά πλοία και την περιορισμένη ναυτική ικανότητα των πληρωμάτων τους, έχω κάνει χιλιάδες ώρες περιπολίας στο Αιγαίο, σε δύσκολες συνθήκες και με συχνές εμπλοκές με Τουρκικά πλοία.

Με την εισαγωγή αυτή θέλω να επισημάνω, ότι είμαι ο τελευταίος που θα υποβάθμιζε ηθελημένα το συγκεκριμένο γεγονός της σύγκρουσης της Τουρκικής ακταιωρού, με το σκάφος του Λιμενικού σώματος “ΠΑΘ Γαύδος”.

Όπως και στην περίπτωση της παρ ολίγον σύγκρουσης της Τουρκικής ακταιωρού με την Κ/Φ Νικηφόρος (που έγινε πριν μερικές ημέρες) εκθείασα την ναυτική ικανότητα του κυβερνήτη της Κ/Φ, και αναφέρθηκα στα προβλήματα χειρισμών και ναυτικής ικανότητας του Τούρκου κυβερνήτη, (ο οποίος έχασε τον έλεγχο του πλοίου του και η προκλητικότητα που προσπάθησε να επιδείξει του βγήκε εις βάρος του), έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση ανέλυσα εξαντλητικά το τελευταίο συμβάν της υποτιθέμενης προσπάθειας εμβολισμού, του περιπολικού σκάφους του Λιμενικού “ΠΑΘ Γαύδος”.

Όπως φαίνεται στο βίντεο που περιήλθε σε γνώση μου, το Τουρκικό περιπολικό στρέφοντας δεξιά κτυπάει με την πρωραία αριστερή του πλευρά το “Γαύδος” ακριβώς μερικά μέτρα πριν την πρύμη αριστερά (περίπου 7-8 μέτρα), και μετά ξηλώνει την βάση της πρυμναίας κεραίας ασυρμάτου, με γωνία περίπου 30 μοιρών. Είναι φανερή η προσπάθεια του να στρίψει λίγο πριν τη σύγκρουση, γι αυτό η γωνία είναι τόσο μικρή, και λόγω ακριβώς της προσπάθειας αποφυγής που έκανε, η πλώρη του περνάει πάνω από την πρύμνη του “Γαύδος”, ξηλώνοντας τα ρέλια, την βάση της κεραίας και ένα μικρό κυτίο κατάπρυμα επί του καταστρώματος, χωρίς να βρει πουθενά αλλού (ούτε στο κατάστρωμα ούτε στις πρυμναίες δέστρες ).

Στη συνέχεια και μόλις η πλώρη έχει απομακρυνθεί μερικά μέτρα από το Γαύδος, οι μηχανές του Γαύδος δίνουν πρόωση στο πλοίο, που κινείται πλέον προς τα εμπρός.

Συνεπώς τα όσα δημοσιεύθηκαν περί κάθετου εμβολισμού στη μέση, με σκοπό τη βύθιση δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ακριβή.

Μάλιστα στο βίντεο ακούγονται φυσιολογικές ομιλίες του πληρώματος του Γαύδος, που δεν δείχνουν καμία ανησυχία περί επικείμενης -άμεσης σύγκρουσης, στα μεγάφωνα δεν ακούγεται τίποτε και δύο μέλη του πληρώματος είναι στην άλλη πλευρά του πλοίου, αντίθετα από το σημείο πρόσκρουσης, και συζητούν ατενίζοντας το πέλαγος, ακριβώς μερικά δευτερόλεπτα πριν περάσει η πλώρη του Τουρκικού πλοίου πάνω από την πρύμνη του “Γαύδος”.

Ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν την σύγκρουση ανάβει προβολέας επί του Ελληνικού πλοίου και φωτίζει την πλευρά του Τούρκικου και το ίδιο κάνουν και οι Τούρκοι στη γέφυρα της ακταιωρού. Είναι δε φανερή η προσπάθεια στροφής που κάνει η τουρκική ακταιωρός, για να αποφύγει την καθαρή σύγκρουση- εμβολισμό.

Μετά και από την εξέταση των φωτογραφιών του “ΠΑΘ Γαύδος”, καταλήγω στα παρακάτω:

1. Το Τουρκικό πλοίο είχε όντως σκοπό να περάσει ξυστά από την πρύμη για να τρομάξει το σκάφος του Λιμενικού, και κατά πάσα πιθανότητα δεν έκανε καλή εκτίμηση της κατάστασης, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να αποφύγει την σύγκρουση.

2. Σε αυτό συνηγορεί ότι ο Τούρκος κυβερνήτης στρέφει δραστικά λίγο πριν την σύγκρουση, μειώνοντας σημαντικά την γωνία προσέγγισης (περίπου στις 30%), με κίνδυνο και το δικό του πλοίου να υποστεί βλάβες, εάν κάποιο από τα ρέλια καρφωνόταν στα πλευρά του και του έσκιζε την πλευρά. Εάν έπεφτε με την πλώρη κάθετα και καθαρά, θα είχε πολύ λιγότερες πιθανότητες να υποστεί σκίσιμο, αφού η πλώρη στα πλοία αυτά είναι ενισχυμένη και υπάρχει το λεγόμενο στεγανό συγκρούσεως, για να τα προστατεύει ακριβώς σε περιπτώσεις συγκρούσεων με την πλώρη.

3. Το Γαύδος έχει μαύρο χρωματισμό στην πλευρά, περίπου στα 7 μέτρα από την πρύμη, για να μην φαίνονται οι μαυρίλες από τα καυσαέρια των εξαγωγών στη πλευρά του πλοίου.

Και εκεί ακριβώς τελειώνει η βάση της πρυμναίας κεραίας που ξηλώθηκε. Εκεί τελειώνει και ο μαύρος χωματισμός της πλευράς και αρχίζει ο φαιός. Στο σκοτάδι με χαμηλό φωτισμό, θα είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς που ακριβώς τελειώνει η πρύμη, λόγω του μαύρου χρώματος.

Επιπρόσθετα η όλη υπερκατασκευή του “Γαύδος” πέφτει απότομα στην περιοχή της πρύμης.

4. Υπάρχει συνεπώς μεγάλη πιθανότητα ο Τούρκος κυβερνήτης, μέσα στο σκοτάδι, να εξέλαβε την βάση της κεραίας , που είναι καθ ύψος στη συνέχεια του τέλους του φαιού χρώματος της πλευράς, ως το τέλος της πρύμης του Γαύδος, και να μην είδε που τελειώνει η πρύμη, λόγω του μαύρου χρωματισμού και της απότομης πτώσης του ύψους των υπερκατασκευών.

Ως αποτέλεσμα, προσπαθώντας να περάσει όντως προκλητικά και πολύ κοντά από την πρύμη, να την είδε τελευταία στιγμή, και να προσπάθησε να στρίψει, ξηλώνοντας τα ρέλια και τη βάση της κεραίας, αποφεύγοντας ταυτόχρονα μία πολύ πιο καταστροφική σύγκρουση.

Η αποκατάσταση της αλήθειας είναι σημαντική παράμετρος στην αξιοπιστία μίας χώρας, και η εξωτερική μας πολιτική δεν μπορεί να βιάζεται από διαστρέβλωση των γεγονότων, από όποιον και αν επιχειρείται, ηθελημένα, είτε λόγω εσφαλμένης εκτίμησης και αξιολόγησης της κατάστασης.

Φωτογραφία της σύγκρουσης

GAVDOS-630x400-250x159-1

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

16 Σχόλια

  1. Η μαχημοτητα του στολου μας περιορίζεται στο τρεξιμο και στο κρυφτο… Οτι και να πειτε οι ιστορια θα γραφτεί σαν δειλία… Τσαμπα και το ενα ευρο καραβανες για να το παίζετε σκληροι σε παιδακια καλοι ειστε στους Τούρκους….. Οσοι και να σας υπερασπισουν έμπρακτα ειστε οι κοπριες του έθνους….

  2. Eντάξει τότε… αν πρέπει να μένουν ακίνητα τα δικά μας πολεμικά πλοία για να τα πετυχαίνουν ξυστά τα μεμέτια… μη φοβάστε τίποτα… έχουμε να κάνουμε με τετραέξυπνους και μπαρουτοκαπνισμένους… πολύ επιδέξιους κακούς γειτόνους!
    Παρα τρίχα δηλαδή γλίτωσε το κρέμασμα απο τον τρελό ερντογάν ο τούρκος κυβερνήτης …χάρη στην ακινησία του ελληνικού πολεμικού…

  3. Η «ναυαρχίδα» του ελληνικού Λιμενικού Σώματος, το Πλοίο Ανοιχτής Θαλάσσης «Γαύδος», πληροί όλες τις προδιαγραφές για να πραγματοποιεί επιχειρήσεις διάσωσης προσφύγων και μεταναστών.με αυτο θα φιλαξουμε τα θαλασσια συνορα μας..?? τα αλλα απο απεναντι ειναι αστακοι…ναι μεν με πολυ κατωτερη εκπαιδευση και γνωση,αλλα την ζημια την εκαναν, και μεσα στα δικη μας περιοχη χωρις καν..να τον αποφυγουμε ενω ειναι πολυ γρηγορα και ευελικτο ,η να τον κανουμε να φυγει με μεγαλες ζημιες αντι αυτου εχουμε εμεις..αληθεια τι οπλισμο εχει το δικο μας? η ειναι μονο για απλη περιπολια και διασωση λαθρομεταναστων…

  4. ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΑΧΡΗΣΤΟΙ ΡΙΨΑΣΠΗΔΕΣ ΔΕΙΛΟΙ ΓΑΛΩΝΑΔΕΣ ΑΞΙΟΣ Ο ΜΟΙΣΘΟΣ ΣΑΣ ΘΕΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΡΑΠΑΝΟ ΤΡΟΜΑΡΑ ΣΑΣ…. ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΔΟΥΛΕΥΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η ΤΗΝ ΕΒΡΑΙΛΑ?

    1. εσυ δωσε κανα φραγκο να μάθεις ορθογραφία πρώτα

      1. Εσυ δωσε κανα φραγκο να πας φίλης η Μεταξουργείο….

  5. Με μια παρομοια μαλακια λογω της κυριολεκτικα αμαθειας του σε βασικους κανονες αεροπλοιας συγκεκριμενου τυπου Α/φους (F-16) δηλ χρονου αποκρισης του χειριστηριου ,χρονου αδρανειας σκαφους, σε σχεση με τη θεση του αφους ως προς τον οριζοντα την ταχυτητα του, σε συγκεκριμενο υψος κλπ ενας ΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΟΣ και ΜΑΛΑΚΑΣ τουρκος χειριστης (Το οποιο ειναι θανασιμος συνδιασμος ακομα και για τα φιλια Αφη) σκοτωσε τον Ηλιακη….Τι θελουμε να πουμε μ αυτο? Τωρα δεν υπηρχε κοστος ευτυχως σε ανθρωπινες ζωες, αυριο ομως? Αν βρεθει παλι κανας μαλακας ΑΔΑΗΣ Τουρκος που νομιζει οτι ειναι ο Καπουδαν-πασας?(Ναυαρχος δηλ του οθωμανικου στολου) Τι θα πρεπει να γινει? Για τους συναδελφους Λιμενικους δεν εχω να πω κατι ολοι γνωριζουμε τις διαταγες που παιρνουμε ως προς την αντιδραση τους. Παντως επιθετικο πνευμα δεν υπαρχει ουτε στις Ε.Δ. ουτε στα Σ. Α.
    Ενας Αεροπορος με πολλα χρονια υπηρεσιας επισης….σιγουρα θα εχουμε χαιρετηθει τοτε αφου ησουν στα πλοια του Λ.Σ. Να σαι παντα καλα.

  6. Μαλλον ειναι ωρα να ζητησουμε και συγνωμη απο τον τουρκο καπετανιο.δεν γαμ@@@ στε να ασπρισουμε λεω εγω με τις παπαριες του καθενα.

  7. Ενα στημμενο επεισοδιο ηταν ολο αυτο. Και απο τους Τούρκους, αλλα και απο τους δικους μας. Εγω βλεπω το Ελληνικό σκάφος να ειναι ακίνητο και να περιμένει τον εμβολισμό. Δεν τους είδαν να ερχονται κατα πάνω τους;;; Γιατι δεν εβαλε φουλ τις μηχανές να φύγει ενα μέτρο πιο μπροστά, ωςτε να αποφύγει την σύγκρουση;;; Εγω αυτο βλεπω, αυτο λεω. Μετα το συλλαλητήριο, είδαμε να ξεπηδάει η Νοβαρτις και αμέσως μετα, (ιςως γιατι η Νοβαρτις δεν έπιασε σαν απερίσπασμος απο το εθνικό μας θεμα,) τα θεματα με τους Τούρκους. Τυχαίο;;;; Κατα την δικη μου άποψη, τιποτα δεν ειναι τυχαίο. Αντε να δουμε ρι αλλο θα σκεφτούν, μέχρι να περάσει το θεμα της Μακεδονίας. Αν το αφηςουμε εμεις δηλαδη να περάσει. Γιατι αυτοι την εχουν ηδη παραδώσει την Μακεδονία. Στο χέρι μας ειναι λοιπον να αντιδράσουμε δραστικά

  8. Το ότι οι τούρκοι είναι άναυτοι το γνωρίζουν πολύ καλά όλοι όσοι έχουν συμμετάσχει σε περιπολίες, ναυτικές ασκήσεις ή ακόμα και σε συνεργασία μαζί τους σε διάφορες νατοικές αποστολές. Παρόμοια ατυχήματα έχουν συμβεί στο παρελθόν κατα την διάρκεια προσπάθειας παραβολής σε αγκυροβολημένο πλοίο απο λάθος χειρισμό του τούρκικου σκάφους. Θυμάμαι σαν τώρα την έκφραση του τούρκου κυβερνήτη ο οποίος ήταν έτοιμος να βάλει τα κλάματα στην γέφυρα του σκάφους του, όταν είδε την ζημιά που προκάλεσε τόσο στο δικό του σκάφος όσο και στο διπλανό του. Οι ζημιές (σπασμένα ρέλια & γδάρσιμο πλευράς) επισκευάστικαν επιτόπου απο το πλήρωμα και το περιστατικό δεν αναφέρθηκε ποτέ επίσημα απο το ελληνικό σκάφος ως ένδειξη καλής προθέσεως και αναγνωρίσεως του λάθους χειρισμού του τούρκου κυβερνήτη ο οποίος ζήτησε χίλια συγνώμη σαν βρεγμένη γάτα.

  9. Επιτέλους το πρώτο σωστό σχόλιο για το περιστατικό. Συγχαρητήρια για τον ακριβέστατο σχολιασμό τον οποίο δεν τολμάνε να κάνουν οι συνάδελφοι μου λιμενικοί! Εγώ θα προσθέσω ότι το δικό μας σκάφος ήταν επι της ουσίας σε κατάσταση stay ,δεν κινούταν δηλαδή κάτι που το έκανε ευάλωτο αφού όταν ένα σκάφος δεν κινείται οι αντιδράσεις του σε περίπτωση που χρειαστεί είναι λιγότερες και γίνονται με σχετική ´´χρονοκαθυστερησή´ σε σχεση με όταν αυτό είναι σε κίνηση. Οι ´´ταρζανιες´´ που πήγε να κάνει ο Τούρκος κυβερνήτης δεν πήγαν όπως τις υπολόγισε και επειδή αυτόι έχουν προφανώς σαφείς εντολές από την στρατιωτική ηγεσία τους και ακόμα πιο σαφή στήριξη από την πολιτική , γιαυτο ακριβώς το λόγο έχουν συμβεί 2 ατυχήματα τις τελευταίες μέρες. Οι Τούρκοι μπορει να ήθελαν να δημιουργήσουν μια μικρη σύγκρουση (αν και ο ναύαρχος μάλλον έχει δίκιο ότι ο τούρκος την πάτησε ) στο πλαίσιο της αύξησης πίεσης προς την Ελληνική πλευρά , το σίγουρο είναι ότι οι αντιδράσεις της πολιτικής ηγεσίας τους είναι αυτές που πρέπει ακόμα και όταν συμβεί περιστατικό το οποίο δεν επιθυμούσαν να έχει υψηλή ένταση. Η Ελληνική πλευρά ακόμα μιλάει ότι υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος , ενώ έχουν συμβεί 2 μέχρι τώρα. Πρέπει να έχουμε νεκρούς για να αναγνωριστεί κάτι ως ατύχημα? Αυτό κύριοι πολιτικοί εάν συμβεί αποτελεί αιτία εμπλοκής και απάντησης με όπλα. Ποια όπλα άραγε αφού τα πλωτά του ΛΣ είναι πρακτικώς άοπλα σε σχέση με τα τουρκικά. Αντί να συγχαιρετε τον κυβερνήτη του ΠΑΘ για την αντίδραση του που έσωσε το σκάφος , διαπιστώσετε ότι η οποία κίνηση του έγινε μετά τη μη αναμενόμενη ενέργεια του τουρκικού σκάφους. Αυτά δεν σηκώνουν συγχαρητήρια……… Συγχαρητήρια να δώσετε γιατί ενω τους έχετε αφήσει άοπλους αστυνόμους των θαλάσσιων συνόρων απέναντι σε επαρκώς οπλισμένους ´´πειρατες´´, αυτοί ανταποκρίνονται χωρίς φόβο και με επάρκεια στα καθήκοντα τους.
    Τέλος να κάνω ένα πολιτικό σχόλιο και να πω ότι είναι παρωδία να μιλάμε για επιθυμία αποκλιμάκωσης και αυτοσυγκράτηση στα κανάλια ενώ την ίδια στιγμή οι ίδιοι ουρλιαζουμε για τη δολοφονική σκοπιμότητα του Τούρκου να βουλιάξει το πλωτό μας και παράλληλα το βίντεο μας διαψεύδει. Το οποίο οποίος γνωρίζει βλέπει την πραγματικότητα η οποία επαναλαμβάνω δεν είναι άλλη από την ακινησία του ΠΑΘ (δείτε ότι δεν βγάζει καθόλου απόνερα πίσω του ,ούτε στις πάντες , και τα φώτα της στεριάς στο βάθος πρύμνα του είναι ακίνητα στο ίδιο σημείο) , ενώ από την άλλη πλευρά ο τούρκος δεν του βγαίνει αυτό που πήγε να κάνει και προκειμένου να κάνει τεράστια ζημιά στο δικό μας γυρίζει δεξιά με κίνδυνο να κάνει ζημιά και στο δικό του σκάφος και η ταχύτητα του είναι μειωμένη. Αν κάποιος πιστεύει ότι κάνω λάθος σε αυτά που λέω ας μου αποδείξει τουλάχιστον ότι οι Τούρκοι έχουν και σκηνοθέτη μέσα στα πλωτά τους . Το αποτέλεσμα είναι ότι οι Τούρκοι παραμένουν στο σημείο και εμείς τους παρακολουθούμε με ´´διακριτικοτητά´ χάριν στην καταπληκτική πολιτική ηγεσία μας αλλά και την ´´μαχιμή´ στρατιωτική με πολυετή υπηρεσία στα γραφεία και του ορόφους του Υπουργειου
    Ένας ΛΙμενικος με πολλά χρόνια υπηρεσία στα σκάφη και με πολλή προϋπηρεσία σε βραχονισηδες.

  10. πολυ μαχιμος αυτος ο ναυαρχος! Να τους ζητησουμε και συγνωμη μηπως μαχιμε ναυαρχε? Μεχρι τωρα σε ολες τις κρισεις και προκλησεις των μογγολων, μονο ηττες και ρεζιλικια εγραψε το αποτελεσμα μαχιμε ναυαρχε των 7 θαλασσων!! Συνελθετε εκει στο στρατευμα και τιμηστε τον ορκο που δωσατε και τους νεκρους μας!! μαχιμε ναυαρχε!! Γιατι να υπακουομε σε εντολες προδοτων και ανθελληνων ? Για να μεινει μια Ελλαδα απο τη Λαρισσα μεχρι την Αθηνα? Τοτε θα καταλαβετε οτι επρεπε να τους ειχατε γραψει σταρχιδια σας τους προδοτες πολιτικους?

    1. Eσυ εχεις θεμα με τα Ελληνικα νομιζω.Δημοτικο πηγες. Γιατι αν πηγες καποιος εκανε κατι λαθος. Ο δασκαλος? δεν ξερω. Απο την αναλυση αυτα εχεις να πεις?

  11. Επιτέλους και μια σοβαρή ανάλυση του περιστατικου. Ευτυχώς που υπάρχουν και σοβαροί αξιωματικοί που δε στήνουν φανταστικους πολέμους και μάχες στα δειλά μυαλά τους.

Comments are closed.