ΒΟΜΒΑ! ΤΕΛΟΣ τα ταξί από την Αθήνα; Ποια είναι η UBER που αποτελεί τον εφιάλτη των ταξιτζήδων σε όλο τον πλανήτη και πότε έρχεται στη χώρα μας;

Κοινοποίηση:
taxi

Ποια είναι η UBER που αποτελεί τον εφιάλτη των ταξιτζήδων σε όλο τον πλανήτη, και που έκανε τον Θ. Λυμπερόπουλο του ΣΑΤΑ να δηλώσει στο WE ότι θα σπάσει αν δει αυτοκίνητο της στην Αθήνα;

Αν η οικονομική κρίση έπληξε τη λειτουργία των ταξί στην Αθήνα μειώνοντας δραματικά την κίνηση και τους τζίρους…το τελειωτικό χτύπημα το δίνει η τεχνολογία και ειδικότερα η UBER.

taxi2

Μετά τις εφαρμογές taxibeat και taxiplon που αντικατέστησαν με επιτυχία τα ραδιο-ταξί έρχεται και η εφαρμογή Uber για να αντικαταστήσει….τα ίδια τα ταξί.

Ταυτόχρονα, έρχονται και άλλες μοντέρνες επιλογές μετακίνησης όπως το Athens Welcome Pickups για τους τουρίστες και το Cartogo.gr για την πόλη μια ολοκαίνουργια εφαρμογή που διαθέτει αυτοκίνητα προς ενοικίαση με το λεπτό μόνο για το κέντρο της πόλης.

Η UBER που ξεσηκώνει αντιδράσεις

Tα κοινωνικά δίκτυα με δύο αγγελίες που ανήρτησε η εταιρεία UBER στην ιστοσελίδα επαγγελματικής δικτύωσης LinkedIn, για δύο θέσεις εργασίας για το γραφείο της εταιρείας στην πόλη, « μαρτύρησαν» πρώτα τον ερχομό της στην Αθήνα. Οι αγγελίες αναζητούσαν τον γενικό υπεύθυνο λειτουργίας της εταιρείας (general manager) και τον υπεύθυνο μάρκετινγκ και διαχείρισης της δημόσιας παρουσίας της υπηρεσίας (community manager) για την πόλη της Αθήνας.

taxi3

Το Uber επισήμως δεν έχει απαντήσει σε ερωτήματα σε σχέση με το πότε ξεκινάει στην Αθήνα, ωστόσο όπως αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ του Δημήτρη Πόγκα στο Startupper.gr «έχουν ήδη κλείσει οι αγγελίες εργασίας για την Αθήνα και φαίνεται πως οι υπεύθυνοι προσλήψεων για την αγορά της Αθήνας, έχουν καταλήξει ήδη στην τελική λίστα των υποψήφιων στελεχών και ολοκληρώνουν τους τελικούς γύρους συνεντεύξεων πριν την τελική επιλογή».

Αν και οι εφαρμογές κλήσης ή εύρεσης κοντινού ταξί είναι πολύ διαδεδομένες ανά τον κόσμο, με αρκετούς τοπικούς «παίκτες» σε κάθε πόλη, το διαφορετικό μοντέλο του Uber επιτρέπει σε ιδιώτες κατόχους οχημάτων μέσα από την υπηρεσία UberX να μετατραπούν σε οδηγούς προς ενοικίαση, μοιράζοντας το αυτοκίνητό τους με τους χρήστες της εφαρμογής και κερδίζοντας χρήματα από τις διαδρομές αυτές.

H διαδικασία είναι απλή και ξεκινάει με την καταχώρηση της πόλης ενδιαφέροντος και ενός email στο site της εταιρείας , όπως διαβάζουμε στο news247. Οταν η εταιρεία επιλέξει να έρθει στη συγκεκριμένη πόλη αναζητά το στόλο από τα συνεργαζόμενα ΙΧ. Η πληρωμή των πελατών της UBER γίνεται απευθείας στην εταιρεία μέσω πιστωτικής κάρτας, και ακολούθως εκείνη πληρώνει με μέρος της αμοιβής τα συνεργαζόμενα αυτοκίνητα.

Η Uber ιδρύθηκε το 2009 στις ΗΠΑ και πρωτολανσαρίστηκε στο Σαν Φρανσίσκο το 2010 κινούμενη αρχικά στον τομέα των ιδιωτικών (πολυτελών) μετακινήσεων (υπηρεσία UberBlack) και στην συνέχεια στον τομέα της «διαμοιρασμένης οικονομίας» (sharing economy) και συγκεκριμένα στον κλάδο των «διαμοιρασμένων διαδρομών» (ride sharing) μεταξύ χρηστών, «διασπώντας» την αγορά των παραδοσιακών μετακινήσεων.

H UBER λειτουργεί σε 45 χώρες σε όλο τον κόσμο προκαλώντας έντονες αντιδράσεις των επαγγελματιών του χώρου, όπου εμφανιστεί. Γιατί απλά προσφέρει τις υπηρεσίες μετακίνησης με ένα στόλο ιδιωτικών ΙΧ και όχι μέσω των ταξί (όπως οι εφαρμογές (Taxibeat και Taxiplon).

Νομικά προβλήματα

Ο διαμοιρασμός διαδρομών είναι μία σχετικά διαδεδομένη πρακτική, την οποία διευκολύνουν και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες. Ωστόσο η δημοφιλία και η μαζικότητα του Uber και κυρίως το γεγονός ότι δεν ήταν αφιλοκερδής ο διαμοιρασμός της διαδρομής δημιούργησε και τα πρώτα προβλήματα για το Uber, ακόμα και στις ΗΠΑ.

Η Uber διαθέτει δυο διαφορετικές υπηρεσίες προς τους πελάτες της την υπηρεσία UberBLACK ( σε συνεργασία με κατόχους πολυτελών οχημάτων, στρεφόμενο σε ένα πιο «premium» μοντέλο, απευθυνόμενο κυρίως στο τουριστικό ρεύμα προς την Αθήνα που γνωρίζει το brand της εταιρείας και σε υψηλόβαθμες συνεργασίες με εκδήλωσεις) και την υπηρεσία UberPOP (το «λαϊκό» μοντέλο, άμεσα ανταγωνιστικό προς τα ταξί, για φθηνότερες μετακινήσεις σε μία χώρα που διέρχεται οικονομικής κρίσης).

Πρόσφατα οι δικαστικές αρχές της Φρανκφούρτης, μετά από προσφυγή της ένωσης αυτοκινητιστών ταξί στη Γερμανία (Taxi Deutschland), αποφάσισαν τη λήψη προσωρινών ασφαλιστικών μέτρων σε όλη τη χώρα. Εάν η Uber συνεχίσει να παρέχει τη λειτουργία UberPoP, αγνοώντας τα μέτρα βρίσκεται αντιμέτωπη με πρόστιμο ύψους 250.000 ευρώ ανά διαδρομή. H έλευση της σε Λονδίνο και Παρίσι έκανε τους ταξιτζήδες στις δύο μητροπόλεις να κλείσουν τους δρόμους δημιουργώντας κομφούζιο.

 

 

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

10 Σχόλια

  1. αμην παναγιτσα μου να ερθει η ουμπερ να πανε στο διαολο τα κωλοταξα και οι κωλοταριφες. αυτη η κιτρινη φυλη που μας εχει γαμησει.

  2. ΑΥΤΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ Ν ΤΑΞΗΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ Κ ΤΟΥΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣ ΑΠΟ ΓΑΙΟΚΤΗΜΟΝΕΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥΣ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΓΑΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΕΡΓΑΤΕΣ ΕΡΧΕΤΑΙ Κ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ Κ ΟΥΔΕΙΣ ΘΑ ΔΙΝΑΤΑΙ ΝΑ ΠΟΥΛΑ Κ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΤΟΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ Κ ΘΑ ΣΤΕΝΟΧΩΡΕΘΕΙ ΕΓΩ ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΟΡΜΙ Κ ΜΙΑ ΨΥΧΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΩ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΧΩΜΑΤΙΝΟ ΚΟΡΜΙ ΜΟΥ

  3. Για οσους δεν ξερουν τι σημαινει ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ Ταξι και ειδικα οι πιο παλιοι ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ , ενημερωνω τους θεατες του ΜΑΚΕΛΕΙΟΥ για το τι ” ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΙΑ ” ( για να μην χρησιμοπιησω υβριστικους χαρακτιρισμους) ειναι. Οταν θελει ενας απλος ανθρωπος να δουλεψει σε ταξι, πρεπει να ΠΛΗΡΩΣΕΙ τον ιδιοκτητη και οχι το αντιστροφο. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ !!! Πρωτα ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ζηταει ΕΓΓΥΗΣΗ 1500 – 3000 ευρω απο τον οδηγο !!! Οτι ΤΑΧΑ μπορει να το χτυπησει το ταξι η να προκαλεσει φθορες και να σηκωθει ( ο οδηγος ) και να φυγει . ΟΜΩΣ , ο ιδιοκτητης εχει ασφαλισμενο το ταξι ειτε τον τρακαρουν ΕΙΤΕ ΤΡΑΚΑΡΕΙ, ΕΙΤΕ ΠΡΟΚΛΗΘΟΥΝ ΖΗΜΙΕΣ. Αυτο το ΓΕΓΟΝΟΣ ομως δεν το λεει στον οδηγο και αν ο οδηγος τρακαρει η προκαλεσει ζημιες στο οχημα με ευθυνη του , τοτε ο ιδιοκτητης ΠΑΡΑΚΡΑΤΕΙ ( ΠΑΡΑΝΟΜΑ ),ΜΕΡΟΣ η ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ και απολυει (συνηθως) τον οδηγο.Υπαρχουν και πολλες περιπτωσεις που χψρις να κανει ζημια ο οδηγος στο οχημα, ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ τον ΑΠΟΛΥΕΙ και ΤΟΥ ” ΤΡΩΕΙ” Μερος η Οκαι ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΣΗ.!!!! Δευτερον και πιο βασικο. Ο ΟΔΗΓΟΣ( εργαζομενος) ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ (αφεντικο) με 30 ευρω την ημερα ( ΑΠΟΚΟΠΗ) και ο οδηγος ΠΛΗΡΩΝΕΙ τα ενσημα του . Αλλη μια ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ !!!! “Φυσικα” ,οταν απολυθει ο οδηγος ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΟΥΤΕ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ !!! αλλα κα οταν δουλευει ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ απο τον ιδιοκτητη αλλα απο τους ερμους τους πελατες !!! Και για να δειτε ποσο “ΚΑΛΟΙ ” ανθρωποι ειναι οι ιδιοκτητες ΤΑΞΙ ,οταν βγουν στην συνταξη την ΑΔΕΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΙΧΕ ΔΩΣΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΥΡΝΟΥΣΑΝ ΠΙΣΩ αλλα ΤΗΝ ΕΔΙΝΑΝ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ και αυτο ειχε δουλιτσα και ΚΟΝΟΜΟΥΣΕ ΤΑ ΑΝΤΕΡΑ του ( που λενε).Και βεβαια ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΦΡΑΓΚΟ ΤΣΑΚΙΣΤΟ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ γι αυτην την ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ( ΠΑΡΑΝΟΜΗ ). Οσο βεβαια αν εκοβαν ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ και εκαναν σωστες φορολογηκες δηλωσεις …. ΕΔΩ ΓΕΛΑΜΕ !!! Βεβαια το κρατος τα ηξερε ολα αυτα αλλα εκανε τα ΣΤΡΑΒΑ ΜΑΤΙΑ. Γι αυτο και Θ. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ ,ο προεδρος τους ,ηταν ( και ειναι) ΦΑΝΑΤΙΚΟΣ ΝΕΟΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ. Φυσικα και οι ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΑΞΙ εγιναν ΕΞΑΛΛΟΙ οταν πηγε να ΑΝΟΙΞΕΙ αυτο το ΚΛΕΙΣΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ. Θα εχαναν την ΜΑΡΜΙΤΑ. Μια ΜΑΡΜΙΤΑ ( αδεια ταξι) που ειχε φτασει να πουλιετε μεχρι και 300.000 ευρω ενω την ειχαν παρει ΤΖΑΜΠΑ σχετικα απο το κρατος. ” Φυσικα” για τους ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΑΞΙ οι 1.500.000 ΑΝΕΡΓΟΙ να πανε να γαμ….. Να πανε μεταναστες η να αυτοκτονησουν. ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ. Γι αυτο ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΕΡΓΟΙ , δεξιοι και αριστεροι και ΑΠΑΙΤΗΣΤΕ να ΑΝΟΙΞΟΥΝ ολα τα ΚΛΕΙΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ. Γιατι η ΑΝΕΡΓΙΑ δεν κοταζει χρωματα.

    1. σου ευχομαι ρε φιλε να γινης ιδιοκτητης ταξι και να ερθω να σου ζητησω δουλεια.θα με πληρωνης αραγε?

    2. Καλά τα είπε το παλικάρι. Έτσι είναι, αλλά στην Ελλάδα όλοι ξέρουν να κατηγορούν μόνο τον δημόσιο υπάλληλο

  4. Η ΠΙΑΤΣΑ ΠΗΡΕ ΦΩΤΙΑ ΒΛΕΠΩ.
    ΕΝΩ ΤΟ ΚΟΝΤΡΑ ΞΥΡΙΣΜΑ, ΜΕ ΔΙΠΛΕΣ ΚΑΙ ΤΡΙΠΛΕΣ ΤΑΡΙΦΕΣ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΕΛΑΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΗ ΤΑΞΙ ΤΩΝ ΤΑΞΙΤΖΗΔΩΝ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΘΕΜΙΤΟ.
    ΟΤΑΝ ΚΑΙΓΟΤΑΝΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ ΛΑΟΥ, ΑΥΤΟΙ ΗΤΑΝ ΣΤΟ ΑΠΥΡΟΒΛΗΤΟ.
    ΤΩΡΕ ΗΡΘΕ Η ΣΕΕΙΡΑ ΤΟΥΣ

  5. ΔΗΛ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ “ΝΟΜΙΜΗ” ΠΕΙΡΑΤΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΩΝ ΔΩΣΙΛΟΓΩΝ…ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΚΑΤΣΕ Η ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΕΣΩ ΤΩΝ “ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ” ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ,ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΑΠΛΑ ΕΔΩΣΑΝ ΑΔΕΙΑ ΣΕ ΞΕΝΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ “ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ” ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ “ΝΟΜΙΜΟΥΣ” ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΑΝΙΣΟΥΝ ΜΕ ΑΘΕΜΙΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ…ΤΥΦΛΑ ΝΑ ΧΕΙ Η ΜΑΦΙΑ ΣΤΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΤΗΣ!

  6. και φυσικα ο μαλακας ο ελληνας που ψηφιζει χρονια και εχει βολευτει οικογενειακως στο δημοσιο θα το προτιμησει

    1. Έτσι , όπως προτίμησε τα τίμια maill μιας και οι μικροί επαγγελματίες τον κλέβανε. Όπως προτίμησε τα εισαγόμενα προϊόντα και επιτάχυνε την αποβιομηχάνιση, όπως προτίμησε τα ξένα super market που τον τάϊσαν ψώφια αρνιά , σάπια φρούτα και αλογίσια κρέατα. Τουλάχιστον δεν τον κλέβουνε οι αλήτες έλληνες.

  7. αυτη ειναι η παγκοσμιοποιηση,αφορολογιτα λεφτα να βγαινουν εκτοϛ ελλαδαϛ μεσω πιστοτικων καρτων!

Comments are closed.