ΒΟΜΒΑ!!! Σκλαβενίτης, MyMarket και Bazaar εξαγοράζουν και λειτουργούν βιομηχανίες

Κοινοποίηση:
industry_0

Στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου έγινε γνωστό πως η εταιρεία ΟΠΤΙΜΑ,

ήρθε σε συμφωνία με την Π.Γ Νίκας για την απόκτηση του 70% των μετοχών που ελέγχει η τελευταία στην τυροκομική επιχείρηση ΔΟΜΟΚΟΣ. Το ενδιαφέρον στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι η οικογένεια Παντελιάδη, η οποία ελέγχει την ΟΠΤΙΜΑ, δραστηριοποιείται και στον κλάδο των super market και των cash & carry με την εταιρεία ΜΕΤΡΟ.

Μy Market

Η ΜΕΤΡΟ (My Market) είναι σήμερα μία από τις πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες της χώρας, με τζίρο άνω του 1,1 δισ. ευρώ. Η ΟΠΤΙΜΑ, από την άλλη, εισάγει μερικά από τα πιο γνωστά γαλακτοκομικά brands όπως τα προϊόντα Kerrygold, προ μηνών σύναψε στρατηγική συνεργασία με την ιταλική γαλακτοβιομηχανία Granarolo, ετοιμάζεται να κάνει 2-3 εξαγορές και ελέγχει την γαλακτοβιομηχανία Ήπειρος, που παράγει την ομώνυμη φέτα.. Η Ήπειρος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης στην αγορά των τυροκομικών και η ΟΠΤΙΜΑ ο όγδοος (πηγή: εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης με βάση τις πωλήσεις οκταμήνου εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ).

Την ίδια στιγμή η οικογένεια Παντελιάδη έχει αποφασίσει να “παίξει” και σε άλλες κατηγορίες οι οποίες μέχρι στιγμής ελέγχονται από εισαγωγικές και εμπορικές επιχειρήσεις, όπως π.χ. η YALCO που δραστηριοποιείται στα είδη οικιακής χρήσης. Η εταιρεία Milestone, που ίδρυσε η οικογένεια Παντελιάδη από κοινού με τον κ. Γιώργο Σαλάχα, έμπειρο στέλεχος της αγοράς που έχει εργαστεί στο παρελθόν μεταξύ των άλλων στην Omnishop και στη SATO, δραστηριοποιείται στην αγορά ειδών σπιτιού και φιλοδοξεί να καλύψει τις ανάγκες με προϊόντα για το σπίτι όχι μόνο του δικτύου της ΜΕΤΡΟ αλλά και άλλων καταστημάτων.

Η περίπτωση της οικογένειας Παντελιάδη, όπου τα μέλη της έχουν επιλέξει να φοράνε και τα δύο καπέλα, ήτοι του βιομήχανου και του λιανέμπορου (σ.σ. ο κ. Στέφανος Παντελιάδης “τρέχει” την ΟΠΤΙΜΑ και ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης την ΜΕΤΡΟ, με τον κ. Παντελή Παντελιάδη να έχει την υψηλή εποπτεία όλων των δραστηριοτήτων), δεν είναι η μοναδική.

Σκλαβενίτης

Η οικογένεια Σκλαβενίτη αποτελεί ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπου μια λιανεμπορική οικογένεια, έχοντας άμεση πρόσβαση στον τελικό καταναλωτή, επιλέγει να δοκιμάσει την τύχη της και σε ένα άλλο μετερίζι. Ο νούμερο 2 λιανέμπορος της χώρας που τζιράρει πάνω από 1,8 δισ. ευρώ, με βάση τα οικονομικά στοιχεία του 2016 (σ.σ. σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται τα μεγέθη του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος) “παίζει” και στο γήπεδο της βιομηχανίας.

Το πιο γνωστό brand που έχει στο βιομηχανικό της χαρτοφυλάκιο η οικογένεια Σκλαβενίτη είναι τα προϊόντα χάρτου Γλάρος. Κάτω από τον “Γλάρο” τα τελευταία χρόνια έχουν ενταχθεί και άλλες συμμετοχές. Μια εξ αυτών είναι η βιομηχανία BAKER MASTER Προϊόντων Ζύμης Α.Β.Ε.Ε. (ποσοστό συμμετοχής 90%).

Το συγκεκριμένο brand το οποίο δεν διατίθεται μόνο μέσω του δικτύου της Σκλαβενίτης, είναι το Νο5 επώνυμο brand πίσω από τα προϊόντα της Χρυσής Ζύμης, της Alfa, του Κανάκι και της Καλοιδάς, στην κατηγορία των προϊόντων ζύμης που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, οι πωλήσεις των προϊόντων ζύμης BAKER MASTER “έτρεξαν” με ρυθμό ανάπτυξης 94%, σύμφωνα με τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης. Εκτός από τη δραστηριοποίησή της στο λιανεμπόριο και στη βιομηχανία, η οικογένεια Σκλαβενίτη έχει εισέλθει και στην εμπορία, επεξεργασία και τυποποίηση διαφόρων προϊόντων, όπως κρέατος. Η εταιρεία MEAT HOUSE που ίδρυσε στις αρχές του 2016 τζίραρε πέρυσι πάνω από 2 εκατ.. ευρώ.

Βazaar

Οι οικογένειες Παντελιάδη και Σκλαβενίτη δεν είναι οι μοναδικές όπου οι ρόλοι “μπερδεύονται”. Ο Δήμος Βερούκας, ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια του εγχώριου λιανεμπορίου τροφίμων με την αλυσίδα BAZAAR, όπως λένε φίλοι και ανταγωνιστές του, “παίζει” δυνατά και στο κομμάτι της εμπορίας. Κάτι που αποτυπώνεται και στο ράφι. Για του λόγου το αληθές στην κατηγορία κατεψυγμένες πατάτες & λαχανικά, όπου “παίζουν” δυνατά ονόματα όπως ο Μπαρμπά Στάθης, η ΑΙΝΟΣ, και η McCain είναι ο 6ος πιο σημαντικός παίκτης με αύξηση πωλήσεων 17,1% στο οκτάμηνο.

Από αυτά και μόνο τα παραδείγματα γίνεται εμφανές πως η αγορά βρίσκεται σε φάση αλλαγών. Τα σύνορα μεταξύ λιανέμπορων, βιομηχάνων, προμηθευτών και παραγωγών πέφτουν. Ο χάρτης στην αγορά αλλάζει εκ νέου και ισορροπίες ετών ανατρέπονται.

Πλέον οι βιομήχανοι και οι προμηθευτές δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο την κατάρρευση της κατανάλωσης, αλλά και τη δύναμη των μεγάλων δικτύων τα οποία έχουν αποφασίσει να παίξουν μπάλα όπου βλέπουν ότι υπάρχει κενό ή όπου εκτιμούν ότι έχουν τη δύναμη να καλύψουν παραγωγικά και εμπορικά το κενό που έχει δημιουργηθεί από την κατάρρευση του παραγωγικού και εμπορικού ιστού της χώρας λόγω κρίσης.

Βέβαια εκτός από τους λιανέμπορους που έχουν γίνει …και βιομήχανοι υπάρχουν και παραγωγοί που έχουν αποφασίσει να φορέσουν και το καπέλο του λιανέμπορου. Πλέον χαρακτηριστική περίπτωση ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα που μετατρέπει τα καταστήματα αυτόματων πωλητών γάλακτος σε παντοπωλεία, με ελληνικά προϊόντα τοπικών παραγωγών.

Τα νέα καταστήματα – παντοπωλεία, τα οποία θα βρίσκονται, σε πρώτη φάση, παραπλεύρως των ήδη υπαρχόντων σημείων πώλησης γαλακτοκομικών προϊόντων, θα διαθέτουν τρόφιμα, συσκευασμένα και μη, τα οποία προέρχονται από συνεταιρισμούς και τοπικούς παραγωγούς. Σε πρώτη φάση, τα καταστήματα “ΘΕΣγάλα συν” θα διαθέτουν πάνω από 100 κωδικούς προϊόντων.

Πηγή capital.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. ΕΥΧΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ!!!!
    ΑΣ ΓΙΝΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΑΛΛΑ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΥΤΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΡΙΑ.

Comments are closed.