Τι συμβαίνει με τη Βoeing: Πυκνώνουν τα σύννεφα πάνω από τον κολοσσό

Κοινοποίηση:
boeing

Την Πέμπτη, ένα Boeing 737-300 γλίστρησε από διάδρομο στη Σενεγάλη, με αποτέλεσμα 11 άνθρωποι να τραυματιστούν, οι τέσσερις εκ των οποίων σοβαρά. Η εταιρεία απασχολεί συχνά τα πρωτοσέλιδα τον τελευταίο καιρό μετά από μια σειρά προβλημάτων με τα αεροσκάφη της, με πιο πρόσφατα περιστατικά στην Τουρκία και τη Σενεγάλη.

Τα επεισόδια, που ακολουθούν μια σχεδόν καταστροφική έκρηξη σε αεροσκάφος της Alaska Airlines τον Ιανουάριο, υποδεικνύουν ζητήματα παραγωγής και συντήρησης, λένε οι ειδικοί, οι οποίοι δεν βλέπουν ένα προφανές μοτίβο πίσω από τα δεκάδες περιστατικά.

Η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων ελέγχθηκε εξονυχιστικά από τις 5 Ιανουαρίου, όταν ένα Boeing 737 MAX 9 της Alaska Airlines πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση μετά την έκρηξη ενός πίνακα ατράκτου, αποφεύγοντας με κάποιο τρόπο τους σοβαρούς τραυματισμούς σε ένα περιστατικό που αξιωματούχοι ασφαλείας λένε ότι θα μπορούσε να ήταν καταστροφικό.

Η United Airlines αντιμετώπισε πρόσφατα προβλήματα σε διάφορες πτήσεις με αεροπλάνα της Boeing, όπως και η Southwest Airlines, της οποίας ένας κινητήρας πυρπολήθηκε εν πτήσει στις αρχές Απριλίου. Την Πέμπτη, ένα Boeing 737-300 γλίστρησε από διάδρομο στη Σενεγάλη, ενώ είχε προηγηθεί ένα περιστατικό στην Κωνσταντινούπολη, κατά το οποίο ένα αεροπλάνο φορτίου Boeing 767 που ανήκε στη FedEx προσγειώθηκε στη «μύτη» του, αφού το μπροστινό του σύστημα προσγείωσης απέτυχε να αναπτυχθεί.

Μια τέτοια συρροή περιστατικών είναι «αρκετά σπάνια» στα αεροπορικά ταξίδια, είπε ο ειδικός στον τομέα της αεροπορίας Μπέρτραντ Βίλμερ, ο οποίος περιέγραψε τα συσσωρευόμενα «μη φυσιολογικά» προβλήματα ως «ευθυγράμμιση δυσμενών πλανητών».

Εναλλακτικές αιτίες
Οι ειδικοί της αεροπορίας συνήθως εξετάζουν τρεις πιθανές εξηγήσεις για προβλήματα. Μπορεί να υπάρχει ένα ελάττωμα σχεδιασμού, όπως με τις δύο θανατηφόρες συντριβές σε αεροσκάφη 737 MAX το 2018 στην Ινδονησία και το 2019 στην Αιθιοπία που αφορούσαν ένα ελάττωμα σε ένα σύστημα σταθεροποίησης πτήσης.

Οι παρατηρητές της αεροπορίας έχουν επισημάνει ένα ελάττωμα στην παραγωγή ως την πιθανή αιτία του συμβάντος με τις Alaska Airlines, το οποίο προκάλεσε ένα Boeing 737 MAX 9 που είχε παραδοθεί μόλις τον Οκτώβριο.

Μια προκαταρκτική έκθεση από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο διαπίστωσε ότι έλειπαν τέσσερα μπουλόνια που προορίζονταν να βοηθήσουν στην ασφάλεια του πίνακα που εξερράγη. Μια τρίτη πιθανή αιτία θα ήταν η ανεπαρκής συντήρηση.

Ενώ ο σχεδιασμός και η παραγωγή είναι ευθύνη του κατασκευαστή αεροπλάνων, η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη για τη διατήρηση του αεροπλάνου μόλις το παραλάβει. «Μόλις παραδοθεί το αεροσκάφος, η Boeing δεν έχει πλέον καμία σχέση με αυτό» σε σχέση με τη συντήρηση, δήλωσε ο Richard Aboulafia της AeroDynamic Advisory.

Η ασφαλέστερη μορφή μεταφοράς;
Παρά το πρόσφατο πλήθος περιστατικών, οι ειδικοί της αεροπορίας επισημαίνουν ένα ισχυρό ιστορικό ασφάλειας συνολικά. «Δεν είχαμε ούτε ένα θύμα σε ολόκληρη τη βιομηχανία των αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας, παρά το γεγονός ότι εκατομμύρια άνθρωποι ταξιδεύουνν», δήλωσε ο Aboulafia. «Αυτό είναι απίστευτο»

Ο Aboulafia αποκαλεί τις σύγχρονες πτήσεις «την ασφαλέστερη μορφή μεταφοράς που δημιουργήθηκε ποτέ από ανθρώπους», σημειώνοντας ότι «καθημερινά, εκατοντάδες άνθρωποι σκοτώνονται στους δρόμους».

Ο αντίπαλος της Boeing, η Airbus, δεν έχει γλιτώσει εντελώς από τις δυσκολίες. Εκατοντάδες αεροπλάνα που παράγονται από την ευρωπαϊκή εταιρεία τίθενται εκτός λειτουργίας για να ελεγχθεί για μικροσκοπική «μόλυνση» μετάλλων σε κινητήρες της Pratt & Whitney.

Η Airbus είχε επίσης μια δημόσια διαμάχη με την Qatar Airways που αφορούσε την υποβάθμιση των εξωτερικών επιφανειών του αεροπλάνου. Ωστόσο, υπήρξαν λιγότερα τέτοια ζητήματα στην Airbus και ούτε ένα περιστατικό που να συγκέντρωσε ανάλογη προσοχή με την Alaska Airlines, είπαν οι ειδικοί.

«Κάθε περιστατικό που συνέβη σε αεροπλάνα Boeing φέτος έχει γίνει πρωτοσέλιδο, υποδηλώνοντας ότι τα αεροπλάνα Boeing δεν είναι ασφαλή», ανέφερε ένα σημείωμα από την εταιρεία ερευνών μετοχών Bernstein. «Η πραγματικότητα είναι ότι ο αριθμός των περιστατικών στις ΗΠΑ με αεροπλάνα Airbus και Boeing μέχρι στιγμής φέτος είναι ανάλογος με τον αριθμό των αεροπλάνων στους στόλους των αμερικανικών αερομεταφορέων».

O εμπορικός στόλος των ΗΠΑ διαθέτει σήμερα περίπου 4.800 αεροπλάνα, με περίπου 60% να είναι αεροπλάνα της Boeing, σύμφωνα με την Cirium, μια εταιρεία ανάλυσης αερομεταφορών.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response