ΣΟΚ: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΟ ΚΑΤΑΛΗΦΘΗΚΕ ΑΠΟ ΕΝΟΠΛΟΥΣ ΜΕ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΟΥ ΟΜΑΝ!

Κοινοποίηση:
1

Το δεξαμενόπλοιο St. Nikolas, ελληνικών συμφερόντων, φέρεται να έχει καταληφθεί από ενόπλους στον Κόλπο του Ομάν. Σύμφωνα με το Associated Press, που επικαλείται τις βρετανικές ένοπλες δυνάμεις και ιδιωτική εταιρεία πληροφοριών, στο πλοίο επιβιβάστηκαν «μη εξουσιοδοτημένα» άτομα με στρατιωτικές στολές νωρίς το πρωί της Πέμπτης.

Το περιστατικό αυτό έρχεται σε μια περίοδο που η ναυσιπλοΐα στη Μέση Ανατολή αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, κυρίως λόγω και των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι της Υεμένης.

Το πλοίο αυτό, κάποτε γνωστό ως Suez Rajan, είχε εμπλακεί σε μια χρόνια διαμάχη ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν, που τελικά κατέληξε με την κατάσχεση από το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να κατασχέσει 1 εκατομμύριο βαρέλια ιρανικού αργού πετρελαίου που μεταφέρονταν με το δεξαμενόπλοιο αυτό.

Σύμφωνα με τον βρετανικό στρατό, έλαβε μια αναφορά από τον υπεύθυνο ασφαλείας του πλοίου ότι άκουγε «άγνωστες φωνές μέσω τηλεφώνου» μαζί με τον καπετάνιο του πλοίου και πως οι περαιτέρω προσπάθειες επικοινωνίας με το πλοίο απέτυχαν. Επίσης, η ιδιωτική εταιρεία πληροφοριών Ambrey είπε ότι «έξι στρατιωτικοί» επιβιβάστηκαν στο πλοίο, το οποίο αναγνώρισε ως το πετρελαιοφόρο St. Nikolas. Είπε επίσης ότι οι άνδρες είχαν καλύψει τις κάμερες παρακολούθησης καθώς επιβιβάζονταν.

Το St. Nikolas συνδέεται με την ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Empire Navigation, που έχει έδρα στη Αθήνα, στη λεωφ. Βουλιαγμένης, και η οποία δεν έχει κάνει, σύμφωνα με το πρακτορείο Associated Press, καμία δήλωση για το θέμα.

Τι είχε συμβεί στο παρελθόν
Τον Φεβρουάριο του 2022, ο όμιλος United Against Nuclear Iran είπε ότι υποπτευόταν ότι το δεξαμενόπλοιο Suez Rajan μετέφερε πετρέλαιο από το νησί Khargh του Ιράν, τον κύριο τερματικό σταθμό διανομής πετρελαίου στον Περσικό Κόλπο.

Για μήνες, το πλοίο ήταν καθηλωμένο στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας στα ανοιχτά της βορειοανατολικής ακτής της Σιγκαπούρης πριν αποπλεύσει ξαφνικά για την ακτή του Τέξας χωρίς εξήγηση. Το πλοίο εκφόρτωσε το φορτίο του σε άλλο δεξαμενόπλοιο τον Αύγουστο, το οποίο απελευθέρωσε το πετρέλαιο του στο Χιούστον, έπειτα από εντολή του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Empire Navigation δήλωσε «ένοχη» για λαθρεμπόριο ιρανικού αργού πετρελαίου και συμφώνησε να πληρώσει πρόστιμο 2,4 εκατομμυρίων δολαρίων για υπόθεση που αφορούσε το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

9 Σχόλια

  1. το 2022 το πλοιο ονομαζοτανε Suez Rajan και το management το ειχε η Empire Navigations, με γραφεια στο ελληνικο. κοντα στην σιγκαπουρη εκαναν μεταφορες ιρανικου πετρελαιου παρανομα απο πλοιο σε πλοιο, οπως περιπου κανουν και στον λακωνικο κολπο. Μονο που οι αμερικανοι ειχανε απαγορευσει τετοιες μεταφορες με sanctions που εβαλαν τοτε στο Ιραν. Οι αμερικανοι τους επιασαν, τους εβαλαν προστιμο και απο εκει και περα αυτοι συνεργαζονται με τους Αμερικανους. αυτο που βλεπετε τωρα ειναι απλως ενα στημενο show… οι πληροφοριες υπαρχουν διαθεσιμες και στο site της εταιρειας.

  2. Καράβι με σημαίας Μάρσαλ, που πριν λίγους μήνες είχε εμπλακεί σε ληστεία Ιρανικού πετρελαίου από τους Αμερικάνους.
    Ουδόλως θα πρέπει να μας απασχολεί. Τα λαμόγια ας τα βρουν μεταξύ τους.

  3. Με τί σημαία;;; Και σιγά το πρόστιμο που “δέχθηκαν” να πληρώσουν τα λαμόγια… Τίνος ιδιοκτησίας είναι η ναυτιλιακή;;;

  4. Γιατι στενοχωριομαστε ???Θα αναλαβει ο Δενδιας με εντολη Μητσοτακουλα και ολα καλα!!!Μιας και ειναι α(χ)ριστοι,κοπροσκυλα,θα τα γραψουν ολα κανονικα εκει που δεν πιανει μελανι ..Οι ασφαλειες αμα πληρωνουν ολα ΟΚ!!!
    Και μετα ξυπνησαμε…Οπως αναφερεται και πιο πανω στα αμελετητα μας !!!!!

  5. το Βυζαντινό σύστημα ηθελε τον πλουτο του λαου στο εμποριο να το
    διαχειρίζονται οι πιο ικανοι οι εμποροι, (μια ολιγαρχία δηλαδη)

    μετά στην Kωσταντινούπολη μπήκε ο Mωχάμετ ο 2os,
    και τους κάλεσε αυτούς τους ανθρώπους,

    για να μάθει
    γιατί οι άνθρωποι ήταν ζητιάνοι κ τα τα τειχη της πόλης χωρίς συντήρηση?

    το τi απάντησαν οι εφοπλιστές μονομιάς το ξέρει όλος ο κόσμος,

    φέρτε τα λεφτα μας πίσω σκουπίδια
    αλά δε πιάνοντε τώρα…London, Paris, Berlin, California, Rio,
    τρεχα να τον βρεις,

    ps:
    περιμέναμε εσένα να σου τα δώσουμε αφέντη,

  6. Ελληνικο; με ξενη σημαια και 1 μονο Ελληνα μεσα. Είναι πολύ πατριωτες οι εφοπλιστες ε;

    1. Σωστά τα λες. Ξεζουμίσανε τους Έλληνες ναυτικούς ειδικότερα της προηγούμενης γενιάς για να τους ταξιδεύουν τα σαπάκια τους με πατέντες και πολύ κόπο στηριζόμενοι στο φιλότιμο και την ευστροφία του Έλληνα ναυτικού, βγάλανε φράγκα και ανανεώσανε τους στόλους τους, μας επιβάλανε τους ξένους όπου αναγκαστικά τους εκπαιδεύσαμε μερικώς για λόγους καθημερινότητας και στη συνέχεια μας αντικαταστήσανε με τους αλλοδαπούς. Αλλά πίσω έχει αχλάδα την ουρά. Στατιστικές δείχνουν ότι οι χώρες που απώλεσαν τα εθνικά τους πληρώματα έχασαν και τους στόλους τους. Η ζημιά πού έχει γίνει είναι χωρίς επιστροφή πλέον. Γελάω που βλέπω στις ναυτιλιακές άτομα που δεν έχουν ταξιδέψει ποτέ να είναι στο operation department και οι οποίοι μας φορτώνουν με ανοησίες στο πλοίο. Όλα αυτά έχουν κόστος το οποίο καλούνται οι πλοιοκτήτες να καλύψουν με παπατζιλίκια. Καλά να πάθουν λοιπόν.

Comments are closed.