ΜΥΡΙΖΟΥΝ ΠΟΛΥ… “ΜΑΥΡΟ” ΧΡΗΜΑ ΤΑ ΚΑΝΑΔΕΖΙΚΑ ΚΑΝΑΝΤΕΡ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΡΕΒΑΣ – ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΑΜΕ

Κοινοποίηση:
6163889

Ρεπορτάζ: Εφημερίδα Μακελειό

Πριν από μερικές ημέρες, ως γνωστόν, έγινε δεκτό με ευρεία πλειοψηφία από την ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το οποίο εγκρίθηκε το σχέδιο σύμβασης για την προμήθεια επτά νέων καναδικών πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair (DHC-515).

Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν Ν∆, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ελληνική Λύση, ΚΟ Σπαρτιάτες και ΚΟ Νίκη, ενώ «παρών» δήλωσαν ΚΚΕ, Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας. Ωστόσο, αν και… υπερψηφίστηκε, τα κόμματα αντέδρασαν στα άρθρα της σύμβασης, δεδομένο ότι οι «πληροφορίες» που δόθηκαν, σαφώς και δεν τους κάλυψαν, καθώς μίλησαν ανοιχτά για σκοτεινά σημεία της σύμβασης, και πιο συγκεκριμένα, για το κόστος, το χρόνο παράδοσης και στοιχεία της σύμβασης που δεν δόθηκαν στους βουλευτές!

Τονίστηκε δε ότι η Ελλάδα θα προχωρήσει στην αγορά των αεροσκαφών χωρίς να γνωρίζουν πόσα θα τα πληρώσουμε και χωρίς να είναι εξασφαλισμένη η δημιουργία γραμμής παραγωγής. Εξάλλου, δεν δόθηκαν εξηγήσεις για τη μη αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων. ∆εν πειράζει. Όσοι το ψηφίσατε, ρωτήστε τη Μαρέβα τη φίλη σας.

Και εδώ τίθεται το εξής ερώτημα, επειδή το προηγούμενο διάστημα οργίασαν τα ΜΜΕ στις ΗΠΑ (σ.σ. kalami. us) για… μίζες:
•Πρώτον, εάν τελικά κατασκευαστούν και δεύτερον ποιο θα είναι τελικό κόστος;
Ας δούμε ορισμένα… μυστήρια της σύμβασης, για να καταλάβετε τι παίζει.

Όλα στον αέρα!

Κατ’ αρχήν στην εν λόγω σύμβαση, τονίζεται πως ο κατασκευαστής του αεροσκάφους Viking, πρόκειται να συγχωνευθεί με έναν άλλον κατασκευαστή αεροσκαφών την 1-4-24, την De Havilland Aircraft που αποτελεί υπεργολάβο στην σύμβαση. Προσέξτε τώρα. Ο εν λόγω τύπος του πυροσβεστικού αεροσκάφους παρότι θεωρείται ότι αποτελεί εξέλιξη του γνωστού CL-415 αποτελεί νέο τύπο που μέχρι τώρα δεν έχει κατασκευαστεί και φυσικά χρησιμοποιηθεί!

Τι πρακτικά σημαίνει αυτό; Προκειμένου η εταιρία να ανοίξει γραμμή παραγωγής αναμένει μέχρι 31-12-2024 παραγγελίες αριθμού αεροσκαφών από τους αρχικούς πελάτες, ο αριθμός των οποίων αποκρύπτεται από το σχέδιο σύμβασης που έχει κατατεθεί (Αρ 2.2), αλλιώς η παραγωγή δεν θα προχωρήσει. ∆ηλαδή, μέχρι να εκπληρωθεί ο όρος αυτός η παραγγελία μας είναι στον αέρα!

Ουδεμία… εξήγηση

Εξάλλου, πολλά ερωτήματα αποτελεί το γεγονός της μη κατάθεσης στην Βουλή του περιεχομένου βασικών άρθρων της σύμβασης όπως: του άρθρου 2 (Αγοραπωλησία αεροσκάφους, ανταλλακτικά & υπηρεσίες υποστήριξης πελατών) του άρθρου 3 (τίμημα αγοράς & όροι πληρωμής), του άρθρου 4 (Επιθεωρήσεις, αποδοχή & παράδοση αεροσκάφους) του άρθρου 8 (αποζημίωση &περιορισμός ευθύνης). Ερωτήματα όπως και για το σύνολο των παραρτημάτων που ορισμένα απ αυτά θεωρούνται κρίσιμα όπως οι παρεχόμενες εγγυήσεις, οι τιμές και οι όροι πληρωμής, η πολιτική υποστήριξης των αεροσκαφών από τον κατασκευαστή και η υποστήριξη μετά την πώληση. Μάλιστα, προκαλεί σε όλους… έκπληξη η επίκληση του εμπορικού απορρήτου σ ένα αεροσκάφος εμπορικού τύπου…

Πόσο τελικά κοστίζει το ένα καναντέρ;

Αναφορικά με το θέμα του κόστους προμήθειας, αυτό είναι ασαφές, καθώς δεν περιέχεται στα κείμενα που έχουν κατατεθεί στην Βουλή. Ωστόσο,
στην έκθεση του ΓΛΚ αναφέρονται τα εξής: «Σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο και την ισχύουσα, κατά τη σύνταξη της έκθεσης, ισοτιμία ευρώ – δολαρίου ΗΠΑ, η εν λόγω δαπάνη εκτιμάται στο ποσό των 361 εκατ. ευρώ περίπου. Κατά το μέρος που η δαπάνη αυτή θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους… Περαιτέρω, ενδέχεται να προκύψουν πρόσθετες επιβαρύνσεις που απορρέουν από υποχρεώσεις της χώρας μας ως Αγοραστή, όπως αυτές περιγράφονται στη Σύμβαση και στα Παραρτήματα αυτής».

Είναι επίσης γνωστό ότι κρίσιμη παράμετρος στην αποτελεσματικότητα του εναέριου στόλου αεροπυρόσβεσης αποτελεί η διαθεσιμότητα τους, δηλαδή κατά την πυροσβεστική περίοδο να εξασφαλίζεται ο μέγιστος δυνατός αεροσκαφών για τις επιχειρήσεις αυτές. Αυτό επιτυγχάνεται με τις ανάλογες προβλέψεις στη σύμβαση, με τη σύμβαση υποστήριξης μετά την πώληση (FOS), την ανάπτυξη εγχώριων δυνατοτήτων και φυσικά την απαιτούμενη εκπαίδευση του προσωπικού…

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

11 Σχόλια

  1. H Ελλάδα πάντως είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που ο μέσος μισθός της είναι χαμηλότερος απ’ αυτόν του 2009.
    Μέσος μισθός Σήμερα: 1.251€
    • 2009: Πάνω από 1.450€

  2. Το θέμα με τα καναντέρ είναι ένα τεραστίων διαστάσεων σκάνδαλο αλλά δεν μιλάει κανείς. Ακόμα και τα κόμματα της αντιπολίτευσης υπερψήφισαν. (Γιατί;) Δεν μιλάει κανείς γιατί δεν γνωρίζουμε οι περισσότεροι πώς έχουν τα πράγματα, και ούτε προσπαθούμε να μάθουμε. Έχουμε τυφλή εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση ότι θα εξασφαλίσει στο ακέραιο τα συμφέροντα μας και της έχουμε δώσει λευκή επιταγή να κάνει ό, τι θέλει με τα λεφτά μας. Με αυτό το πλευρό να κοιμόμαστε….

  3. οτι ειναι απαραιτητα τα αρεοπλανα δε χωρα αμφισβητηση. τελος. ,μην ειμαστε μιζεροι. αλλα εαν δεν υπαρχει γραμμη παραγωγης και δεν γινει δουλεια ποιος ο λογος να δεσμευομαστε με κατι τετοιο;! ας επαιρνε 10 ελικοπτερα τα μεγαλα τα πορτοκαλι να κανουμε τη δουλεια μας . επισης ελπζω να μην στελνουν για σερβις τα υπαρχοντα ιουλιο αυγουστο οπως περσι που ειχε γινει σταχτι το μαγαζι!

    1. Αεροπλάνα χρειάζονται το δίχως άλλο αγαπητέ. Το θέμα είναι ποια; Δεν έπρεπε να γίνει ένας διεθνής διαγωνισμός; Υπάρχουν γιαπωνέζικα, κινέζικα, βελγικά, ρωσικά κτλ κτλ. Πώς καταλήξαμε δηλαδή με κλειστά τα μάτια, στο συμπέρασμα ότι τα καναδικά είναι τα καλύτερα;; Απ την στιγμή που αυτά είναι στα χαρτιά ακόμα κιόλας, δεν έχουν παραχθεί, σαν ιδέα υπάρχουν μόνο και δεν είναι και σίγουρο ότι τελικά θα παραχθούν! Τα πρώτα δύο αεροπλάνα θα έρθουν, ΑΝ έρθουν, σε τρία χρόνια.. και τι θα κάνουμε εμείς αγαπητοί μέχρι τότε;! Η κατάσταση με τις πυρκαγιές γίνεται κάθε χρόνο και πιο πιεστική και πολλά απ τα καναντέρ που διαθέτει η χώρα μας είναι απαρχαιωμένα και έπρεπε να έχουν αντικατασταθεί χθες, δεν είναι ασφαλείς οι πιλότοι μας να πετάνε με αυτά.

  4. Εμεις ειμαστε κουβαρνταδες αγοραζουμε πριν τα φτιαξουνε εχουμε πολλα λεφτα τωρα πλεον με τον μηζοτακη…

  5. Δηλαδή η σύμβαση θυμίζει, το πετάει ο γάϊδαρος; πετάει, πετάει.

  6. Τους κα’υ’μενους αδολους δημοκρατες τους κορο’ι’δεψε η κουλα Μπεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεε

  7. Άλλοι μόνο σ’ αυτούς που μεχρι να πεθάνουν δε θα μπορέσουν να απαλλαγούν ποτέ από τη μειζερια τους.

  8. Όταν μάθετε να είσαστε καλύτεροι άνθρωποι και ξεφύγετε από τη μιζέρια σας πάρτε με ένα τηλέφωνο να συζητήσουμε.

  9. Το μπάζωμα στα Τέμπη εσύ το έβγαλες για πρώτη φορά στη εκπομπή του αλερτ με τον Καψαμπέλη που μάλιστα σε διέκοπτε ..όταν πήρε έκταση μέσα από το τεκμηριωμένο λόγο σου και στα στοιχεία που επέμεινες εσύ να αναδείξεις στον αέρα του αλερτ το ανέδειξε ο Βελόπουλος στη Βουλή μέσα από στοιχεία της δικής σου έρευνας .Δεν λέω καλός ο λόγος του Βελόπουλου σήμερα αλλά δημαγωγικος γιατί κάθε πρόταση την τελειωνε με την φράση η Ελληνική Λύση το ανέδειξε στη βουλή .Όχι Κύριε Βελόπουλε η Ελληνική λύση την αναπαρήγαγε στη Βουλή μέσα από την δημοσιογραφική έρευνα του Μακελειού και του Χίου είναι το σωστό .Τώρα αν σε προσέγγισε με καλές προθέσεις και εξηγήσεις ίσως αξίζει να τα βρείτε γιατί χαράξατε με δυναμική γραμμή που τάραξε την πολιτική σκηνή εδώ και ένα χρόνο αν όχι είναι Δημαγωγός Λαοπλανος και πορεύεται με τα πνευματικά δικαιώματα του Μακελειού και τα δικά σου Χίο και αυτό οφείλεις να το διευκρινίσεις ακόμη και δικαστικά .Τα πνευματικά δικαιώματα της έρευνας που διενεργείς με το αίμα σου κανένας δεν έχει δικαίωμα να τα καπηλευεται ούτε ο Βελόπουλος και ας μου ήταν συμπαθής προ της αδιανόητης συκοφαντίας Καψαμπέλη εναντίων σου

Comments are closed.