Ηλεκτροκίνηση: Τι αλλάζει στις οικοδομές – Υποχρέωση να έχουν φορτιστές οχημάτων – Τον Μάρτιο του 2021 οι πρώτες άδειες

Κοινοποίηση:
2887475

Τα οχήματα του μέλλοντος υπόσχονται μηδέν ρύπους, πιο καθαρό περιβάλλον και κυκλοφορούν ελεύθερα παντού. Δεδομένου ότι προσφάτως ο Κυριάκος Μητσοτάκης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου) προανήγγειλε κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς και επιδότηση αυτών, σήμερα γνωστοποιείται το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση, το οποίο προσδιορίζει το πλαίσιο για την εγκατάσταση των φορτιστών τόσο στις παλιές όσο και στις νέες πολυκατοικίες.

Εκτός από τα δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης που θα κατασκευαστούν, θα γίνεται και στα ιδιωτικά πάρκινγκ, κατά κανόνα τις νυχτερινές ώρες, όταν δηλαδή το όχημα δεν θα χρησιμοποιείται.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρωθυπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων ότι: «Επιδοτούμε σε πρώτη φάση με 100 εκατομμύρια ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου. Υπολογίζεται ότι έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το όφελος ανά μονάδα, αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές, θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ. Κάτι που θα κάνει τη ηλεκτροκίνηση, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο προσιτά στο μέσο εισόδημα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού, για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης. Θα εξαιρούνται, επίσης, από το φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και το 70% στα νησιά του κόστους αγοράς ή μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Οι ίδιες απαλλαγές θα ισχύουν και για τα έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης. Αυξάνεται και ο συντελεστής απόσβεσης παγίων σε όσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα».

Το νομοσχέδιο το υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση, που τέθηκε την περασμένη εβδομάδα σε δημόσια διαβούλευση, στοχεύει στη δημιουργία αναγκαίων υποδομών παράλληλα με την διείσδυση ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ελληνική αγορά.
Επίσης, δημιουργούνται προϋποθέσεις για μεγιστοποίηση του οφέλους των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι εκτός από το χαμηλότερο κόστος χρήσης θα μπορούν και να συμμετέχουν στην αγορά ρεύματος πουλώντας ηλεκτρική ενέργεια από τη μπαταρία του αυτοκινήτου, σε ώρες αιχμής αν δεν το χρησιμοποιούν και φορτίζοντας την μπαταρία τις ώρες χαμηλής ζήτησης (π.χ. το βράδυ) όταν οι τιμές είναι χαμηλότερες.

 

Όπως επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης «η ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόδα, είναι νέος οικολογικός τρόπος μετακινήσεων. Η κυβέρνηση θέλει να οδηγήσει και σε αυτόν τον τομέα την χώρα μας στην πρωτοπορία της Ευρώπης. Περιμένουμε τη συμμετοχή όλων και ιδιαίτερα των νέων, καθώς δεν μιλάμε μόνο για αυτοκίνητα, αλλά και για δίκυκλα και για ποδήλατα. Μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για πράσινες μεταφορές στην Ελλάδα».

Το νομοσχέδιο ορίζει το πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο θα αναπτυχθεί το δίκτυο φόρτισης στη χώρα ώστε να διευκολυνθεί η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων και να αυξηθεί στο 30% το μερίδιο τους στην ελληνική αγορά μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

 

Την ίδια ώρα, προβλέπονται φορολογικά κίνητρα για την ανάπτυξη βιομηχανικών μονάδων παραγωγής μπαταριών και σταθμών φόρτισης στην ελληνική επικράτεια, με προτεραιότητα στις λεγόμενες «λιγνιτικές περιοχές».

Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου:

-Στα νέα κτήρια (νοούνται όσα θα κατασκευαστούν με οικοδομικές άδειες που θα εκδοθούν μετά το Μάρτιο του 2021) θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά υποδομή (καλωδιώσεις κλπ.) για εγκατάσταση φορτιστών στις θέσεις στάθμευσης. Στα κτήρια κατοικιών με περισσότερες από δέκα θέσεις στάθμευσης, η υποδομή θα κατασκευάζεται με την προοπτική να εγκατασταθούν φορτιστές σε όλες τις θέσεις στάθμευσης. Στα κτήρια μικτής χρήσης με περισσότερες από δέκα θέσεις στάθμευσης, η πρόβλεψη (που απορρέει και από την Κοινοτική νομοθεσία) είναι για ένα φορτιστή ανά πέντε θέσεις στάθμευσης.

-Στα υφιστάμενα κτήρια (με οικοδομική άδεια ως την 1η Μαρτίου 2021) οι ρυθμίσεις προβλέπουν τα εξής:

1.Με σύμφωνα γνώμη της απόλυτης πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών μπορεί να εγκαθίσταται ξεχωριστή κοινόχρηστη παροχή η οποία θα επιτρέπει την τοποθέτηση φορτιστών.

2.Ο ιδιοκτήτης ή δικαιούχος αποκλειστικής χρήσης χώρου στάθμευσης μπορεί με δικές του δαπάνες να εγκαθιστά την υποδομή καλωδίωσης και το φορτιστή, ο οποίος θα τροφοδοτείται από ιδιόκτητη παροχή ρεύματος. Η εγκατάσταση θα γίνεται με απλή γνωστοποίηση προς τον διαχειριστή του κτηρίου, ωστόσο η γενική συνέλευση μπορεί να εναντιωθεί με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των ιδιοκτητών (τουλάχιστον πεντακόσια ένα χιλιοστά (501/1000).

3. Σε υφιστάμενα κτήρια στα οποία γίνονται εργασίες ανακαίνισης τοποθετούνται οι υποδομές που προβλέπονται για τα νέα κτήρια (πρόβλεψη για φορτιστές σε όλες τις θέσεις στάθμευσης ή σε αναλογίες 1/5 και 1/10) εκτός αν το κόστος εγκατάστασης των καλωδίων και των φορτιστών υπερβαίνει το 7 % του συνολικού κόστους της ανακαίνισης του κτηρίου.

4. Σε υφιστάμενα κτήρια που δεν προορίζονται για κατοικία και διαθέτουν περισσότερες από 20 θέσεις στάθμευσης, εγκαθίσταται υποχρεωτικά τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης με σημείο επαναφόρτισης ανά 20 θέσεις στάθμευσης έως την 1η Ιανουαρίου 2023.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Π.Δ.Ο.Α. = ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ ΟΓΚΩΔΗΣ ΑΓΝΟΙΑ

Comments are closed.