Ευρώπη: Στα 12,3 χρόνια η μέση ηλικία των οχημάτων – Πρωταθλήτρια η Ελλάδα

Κοινοποίηση:
16389081e2c8df3a82a4764e52209812_XL

Σαπάκια οχήματα κυκλοφορούν σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο στην Ελλάδα, όπως αυτό αποτυπώνεται στην τελευταία έκθεση της ACEA  που αφορά τα «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» και την ηλικία αυτών.

Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ήταν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων πέρυσι, με μερίδιο αγοράς σχεδόν 15%, αυτά στην τελική αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ.

Η φετινή έκδοση διαπίστωσε ότι υπάρχουν τώρα περίπου 290 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της ΕΕ και ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται.

Τα αυτοκίνητα στην ΕΕ είναι πλέον κατά μέσο όρο 12,3 ετών με τα δεδομένα του 2022. Σε ορισμένες χώρες, τα αυτοκίνητα μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 17 χρόνια, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα και την Εσθονία.

Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Εσθονία με 16,6 χρόνια, ενώ στην τρίτη βρίσκεται η Λετονία με 15,2 έτη. Με 14 και πλέον έτη μέσο όρο ηλικία στα οχήματα τους βρίσκονται οι εξής χώρες: Η Ρουμανία και Πολωνία με 14,9 χρόνια,  η Σλοβακία με 14,7 χρόνια και  η Ουγγαρία με 14,6 έτη.

Η χώρα με τον χαμηλότερο μέσο όρο ηλικίας στην ΕΕ είναι η Αυστρία με 8,9 έτη και ακολουθεί η Ιρλανδία με 9,1 έτη. Στη Γερμανία ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων είναι τα 10 έτη.

Το παρακάτω εικονογράφημα είναι διαδραστικό. Κάντε κλικ πάνω σε κάθε ενότητα, κάντε κλικ στην κατηγορία BY AGE για να δείτε τις ηλικίες των στόλων ανά χώρα.

 

Σε ό,τι αφορά τώρα την αναλογία οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους η Πολωνία είναι πρώτη, αφού διαθέτει 700 οχήματα ανά 1000 κατοίκους. Στην Ελλάδα αναλογούν 525 οχήματα ανά 1000 κατοίκους και βρίσκεται στην προτελευταία θέση στην ΕΕ.

Τα φορτηγά είναι συνήθως ο παλαιότερος τύπος οχημάτων, με τον μέσο όρο της ΕΕ να ανέρχεται στα 13,9 έτη, ενώ ο μέσος όρος τόσο για λεωφορεία όσο και για φορτηγά είναι 12,5 χρόνια. Από το 2018, η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων έχει αυξηθεί κατά περίπου ένα χρόνο.

Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η  Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρύτερο σύνολο συνθηκών πλαισίου, όπως χρέωση υποδομών και αγοραπωλησίες και φορολογικά κίνητρα, για την τόνωση της ζήτησης και την αναπλήρωση των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης με τα πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: