Αυτό είναι το επάγγελμα με τον υψηλό μισθό που κανένας δεν τολμάει να το επιλέξει. Πόσες κενές θέσεις υπάρχουν

Κοινοποίηση:
λεφτα

Υψηλός μισθός, ζήτηση αλλά σχεδόν κανείς δεν το επιλέγει. Πρόκειται για το επάγγελμα του οδηγού σε επιχειρήσεις των οδικών μεταφορών με εκατομμύρια θέσεις να παραμένουν κενές στην Ευρώπη.

Τον Ιούνιο του 2022, μετά από έρευνα σε περισσότερους από 1.500 εμπορικούς φορείς οδικών μεταφορών σε 25 χώρες σε ολόκληρη την Αμερική, την Ασία και την Ευρώπη, η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU) διαπίστωσε ότι o κλάδος παρουσιάζει έλλειμμα 2,6 εκατ. επαγγελματιών οδηγών.

Συγκεκριμένα οι κενές θέσεις φτάνουν τις 71.000 στη Ρουμανία, τις 80.000 στη Γερμανία και τις 100.000 στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της IRU, ο Γενικός Γραμματέας της Ένωσης, Imberto de Pretto, ανέφερε ότι «οι χρόνιες ελλείψεις εμπορικών οδηγών χειροτερεύουν, με εκατομμύρια θέσεις να παραμένουν ακάλυπτες.

Αυτό θέτει τις ήδη πιεσμένες οικονομίες και κοινότητες σε υψηλότερο κίνδυνο πληθωρισμού, ζητημάτων κοινωνικής κινητικότητας και κατάρρευσης της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Ωστόσο υπάρχουν κι άλλα στοιχεία που οφείλουμε να δούμε. Όπως για παράδειγμα πως μόλις το 3% των οδηγών εκπροσωπείται από γυναίκες και οι νέοι οδηγοί (κάτω των 25 ετών) είναι μόλις το 6% του συνόλου. Η μέση ηλικία των οδηγών στην Ευρώπη είναι τα 47 έτη, αποτελώντας το μεγαλύτερο μέσο όρο ηλικίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τι κάνουν οι εταιρείες γι’ αυτό; Προσπαθούν να προσελκύσουν τους νέους οδηγούς προσφέροντας μισθούς έως και 5 φορές υψηλότερους από το μέσο κατώτατο μισθό, ωστόσο αυτό δεν φτάνει.

Η ελάχιστη ηλικία άσκησης του επαγγέλματος εξακολουθεί να είναι στα 21 έτη για τους οδηγούς φορτηγών σε 5 χώρες της ΕΕ και μεταξύ 21-24 για τους περισσότερους οδηγούς λεωφορείων και πούλμαν σε ολόκληρη την ΕΕ.

Σοβαρό εμπόδιο αποτελεί, τέλος, και το υψηλό κόστος απόκτησης σχετικού διπλώματος οδήγησης.

Στη Γαλλία, μια άδεια φορτηγού κοστίζει 5.300 ευρώ, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο ελάχιστο μηνιαίο μισθό, ενώ στη Γερμανία, μια άδεια λεωφορείου και πούλμαν κοστίζει 9.000 ευρώ κατά μέσο όρο, δηλαδή τέσσερις φορές πάνω από τον κατώτατο μηνιαίο μισθό.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

8 Σχόλια

  1. με τετοια αρθρα προωθουν σιγα σιγα την αναγκαιοτητα της τεχνητης νοημοσυνης στα αυτονομα οχηματα

    1. Αυτό ακριβώς θέλουν να κάνουν….. Οπως τα λες φίλε επίσης θα μας πουν ότι τα ζωα πρέπει να προστατεύονται κ ότι είναι απάνθρωπο για κατανάλωση δεν θα αφήνουν κανέναν να έχει οικοσιτα ζώα ακόμα κ στα χωριά και θα ζούμε με …….
      Τεχνητό κρέας: Προετοιμασία για έγκριση από την ΕΕ εκεί δλδ που επένδυσε ο μέγας BILL GATES η μια βρωμιά τ πλανήτη γιατί έχει κ πολλές άλλες….ευρωπαικες βρωμιές

  2. Ό,τι να ‘ναι γράφετε! Δεν υπάρχει πιο κακοπληρωμένο επάγγελμα, τουλάχιστον στη Γερμανια, από αυτό του οδηγού φορτηγού. Οι ώρες εργασίας ξεπερνούν τις 12 ημερησίως, και πολλές φορές τις 300 ώρες το μήνα. Πολλοί δε, δεν προλαβαίνουν να είναι σπίτι τους για Σαββατοκύριακο. Μετά από ένα υπολογισμό με βάση τα 45 χρόνια εργασίας σε φορτηγό, σε σύγκριση με κάποιον με 8ωρο, ο οδηγός θα έχει 7 χρόνια περισσότερη συνολική εργασία σε εργατοώρες. Κι όλα αυτά με μέσο ωρομίσθιο στα €15 ευρώ μικτά.

  3. εχω ολα διπλωματα και πευ και διπλωμα χειριστη ανυψωτικων μηχανηματων ψαγνω δουελια σε εξωτερικο με καλες αποδοχες αλαλ ολοι σαλια ειναι

    1. Άστο αδερφέ! Ειδικά αν δεν γνωρίζεις τη γλώσσα της χώρας όπου θες να πας, δε θα φας γλυκό ψωμί.

  4. Επαγγελμα χαμαλίδης με λεφτα που μπορει και να μη τον πληρωνουνε;
    Για χοντρη κονομα, γινε βουλευτης του Κουλαθρα. Ο Κουλαθρας, Κουλης για αλλους και τα υπολαμόγια του κλέβουν τόσα που δεν άφησαν κολυμπυθρόξυλο και μάλιστα πήγε ο αληταράς στη Λαρισα να δειξει τα έργα που ΔΕΝ έκανε και εδειξε κάτι μακέτες για τα έργα που ΘΑ κανει.
    Τι ειναι αυτα που ζουμε ρε…
    Ολες και ολοι στο dfme.uk/stripchat-model
    Σε λιγο μονο αυτο θα παιζει.
    Και βασικα δεν ερχονται καλες μερες παιδια. Μετα τις εκλογες, πολυ πολυ χειροτερα θα ειναι θα δειτε.

  5. η αγγελια λεει ζητειται οδηγος αλλα στην ουσια ζητειται οδηγος εργατης . φορτωμα ξεφορτωμα . μηπως για αυτο;..

Comments are closed.