ΣΤΟΥΡΝΟΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΟΙ ΜΙΣΟΙ ΑΠΟΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΤΟ 30% ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ – ΘΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΜΩΣ ΚΕΝΤΗΜΑ ΚΑΙ ΒΕΛΟΝΑΚΙ ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΙ Η ΚΥΡΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ

Κοινοποίηση:
sxoleio

Η ελληνική εκπαίδευση στα… χειρότερά της σύμφωνα με την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση, επισημαίνοντας ότι η απόκτηση βασικών δεξιοτήτων εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τη χώρα.

Παρά τις μεταρρυθμίσεις και τις επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη -κυρίως με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης– οι επιδόσεις των μαθητών παραμένουν χαμηλές, ιδίως στα μαθηματικά, όπου σχεδόν ένας στους δύο δεν επιτυγχάνει το ελάχιστο επίπεδο επάρκειας.

Σύμφωνα με την έκθεση, η δυσμενής εικόνα επηρεάζει μαθητές από όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα, ενώ η Ελλάδα καταγράφει τη χειρότερη επίδοση στην Ε.Ε. στον δείκτη ολοκλήρωσης σπουδών στον προβλεπόμενο χρόνο, με μόλις το 9,6% των φοιτητών να αποφοιτά στο προβλεπόμενο διάστημα, έναντι 23,8% στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι: «Το 47% των μαθητών αποτυγχάνει στα μαθηματικά, 30% στην ανάγνωση και 28% στις φυσικές επιστήμες», με βάση τα τελευταία δεδομένα του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ. Τα αντίστοιχα ποσοστά για την Ε.Ε. των «27» είναι 29,5%, 26,5% και 24,4%.

Εξίσου χαμηλά είναι τα ποσοστά αριστείας:

– Στα μαθηματικά μόλις 2% των μαθητών επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις (έναντι 9% στην Ε.Ε.).
– Στην κατανόηση κειμένου 2% (έναντι 6,5%).
– Στις φυσικές επιστήμες 1,5% (έναντι 6,9%).

Η έκθεση σημειώνει ότι η επίδοση στα μαθηματικά επιδεινώθηκε για όλες τις κοινωνικές ομάδες σε σχέση με το 2018. Το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο επηρεάζει σημαντικά τις επιδόσεις:
«Μόνο το 7,1% των μαθητών από μη προνομιούχα περιβάλλοντα επιτυγχάνει υψηλές επιδόσεις» (έναντι 16,3% στην Ε.Ε.), ενώ ακόμη και στους προνομιούχους η επίδοση υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου (35% έναντι 59%).

Για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση σπουδών, η έκθεση τονίζει ότι πρόκειται για «σύνθετο και μακροχρόνιο φαινόμενο», αποδίδοντάς το σε:

– ανεπαρκή προετοιμασία στο σχολείο,
– απουσία συνεκτικού επαγγελματικού προσανατολισμού,
– αβεβαιότητα γύρω από το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια,
– έλλειψη εκπαιδευτικής υποστήριξης και υποστελέχωση των πανεπιστημίων.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. ….οχι στουρνοι βγαινουν αλλα πυρότουβλα , οι γονεις τους το μονο που ξερουν ειναι να παιρνουν κινητα , υπολογιστες για παιχνιδια και να μπαινουν στο facebook , instagram και καθε αλλη »κοινωνικη» μαλακια που υπαρχει.
    Μην πειραξουν το παιδι μας να κανουμε μηνυση και ας μη μαθει γραμματα.

  2. Ο/Η ΣΤΟΥΡΝΟΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ λέει:

    Ποιοί Έλληνες μαθητές? Το 60% είναι αλλοδαπα

  3. Στούρνοι βγαίνουν οι μαθητές από τα ελληνικά σχολεία, στούρνοι και οι φοιτητές από τα ελληνικά Πανεπιστήμια.

  4. Τα ποσοστά ανάγνωσης και κατανόησης κειμένου είναι εξαιρετικά χαμηλά στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Φοβάμαι πως με την εκτενή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για συγγραφή, η κατάσταση μπορεί να χειροτερέψει.

    Αντί να αυξάνεται ο πνευματικός πλούτος, κινδυνεύουμε να διολισθήσουμε σε μια σύγχρονη εκδοχή μεσαιωνικών χρόνων, όπου η γνώση και η κριτική σκέψη υποχωρούν.

Γράψτε απάντηση στο ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΑΙΖΟΥΜΕ Ακύρωση απάντησης