ΟΛΑ ΜΠΟ#ΡΔ@ΛΟ – Η HELLENIC TRAIN ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΟ «ΛΑΘΟΣ» ΜΕ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΕΞΟΔΟΥ, Ο ΟΣΕ ΚΑΙ Ο ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ ΔΙΑΨΕΥΔΟΥΝ – ΘΑ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ Ή ΘΑ ΘΡΗΝΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ;

Κοινοποίηση:
hellenic-train-3

Το απόλυτο μπάχαλο για μια ακόμα φορά στην ελληνική πραγματικότητα. Η Hellenic Train εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται πως αμαξοστοιχία μπήκε σε λανθασμένη γραμμή στη Σίνδο, όμως ο ΟΣΕ λέει ότι ουδέποτε έγινε κάτι τέτοιο. Ποιος μας λέει την αλήθεια; Ποιός έχει το θράσος να παίζει με τους Έλληνες πολίτες όταν ακόμα θρηνούμε τους 57 νεκρούς των Τεμπών;

Σύμφωνα με την καταγγελία, προαστιακός που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα (17:30) το απόγευμα της Τετάρτης, κινήθηκε σε λάθος γραμμή εξόδου.

Στην ανακοίνωσή της, η εταιρεία επισημαίνει ότι το περιστατικό εντοπίστηκε έγκαιρα από τον μηχανοδηγό, ο οποίος μαζί με το προσωπικό «ενήργησαν σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και οδηγίες», εφαρμόζοντας πιστά τις εντολές του αρμόδιου σταθμάρχη και τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Η Hellenic Train σημειώνει ακόμη ότι ο σταθμάρχης δεν είχε ενημερώσει πως η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η ορθή. Παράλληλα, υπογραμμίζει πως «αρμόδιος Ρυθμιστής Κυκλοφορίας είναι ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας».

Νωρίτερα, ωστόσο, ο ΟΣΕ διέψευσε κατηγορηματικά ότι υπήρξε τέτοιο περιστατικό, με ανακοίνωση που εξέδωσε.

Η ανακοίνωση

“Η Hellenic Train διευκρινίζει, σχετικά με το περιστατικό της 5ης Νοεμβρίου 2025, που αφορούσε την αμαξοστοιχία 2591 (Θεσσαλονίκη–Λάρισα) και σχετίζεται με κίνηση σε εσφαλμένη κατεύθυνση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου, ότι ο μηχανοδηγός και το προσωπικό της αμαξοστοιχίας ενήργησαν σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και οδηγίες, τις οποίες εφάρμοσαν πιστά, βάσει των εντολών που έλαβαν από τον αρμόδιο σταθμάρχη για την πορεία της αμαξοστοιχίας, αλλά και βάσει του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, κατά την είσοδο της αμαξοστοιχίας 2591 στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου, ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε έγκαιρα και χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ειδοποίηση από τον σταθμάρχη ότι η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η σωστή.

Ο μηχανοδηγός ακινητοποίησε αμέσως τον συρμό και ενημέρωσε τον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης τον πληροφόρησε ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα στα κλειδιά αλλαγής γραμμής και του έδωσε οδηγία να συνεχίσει στην τροχιά στην οποία βρισκόταν, ώστε στη συνέχεια να κάνει οπισθοπορεία και να εισέλθει ξανά στον σταθμό για να αποβιβαστούν οι επιβάτες.

Οι ενέργειες αυτές πραγματοποιήθηκαν από το προσωπικό κίνησης της Hellenic Train με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη συμμόρφωση προς τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, ο μηχανοδηγός προέβη σε όλες τις προβλεπόμενες επικοινωνίες επιβεβαίωσης των οδηγιών που του δόθηκαν.

Οι επιβάτες είχαν ενημερωθεί για την επικείμενη αποβίβαση, χωρίς ωστόσο να είναι ενήμερο το προσωπικό της αμαξοστοιχίας από τον σταθμάρχη για τη διέλευση σε εσφαλμένη κατεύθυνση. Στη συνέχεια, αφού δόθηκε δυστυχώς με καθυστέρηση από τον σταθμάρχη η οδηγία στον μηχανοδηγό για πραγματοποίηση οπισθοπορείας, το προσωπικό της Hellenic Train προχώρησε στην ενημέρωση των επιβατών.

Υπενθυμίζουμε ότι ο αρμόδιος Ρυθμιστής Κυκλοφορίας είναι ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας.

Η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της για την ασφαλή, αξιόπιστη και συνεπή εκτέλεση όλων των σιδηροδρομικών δρομολογίων, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού”.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

«Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα που αναφέρει ότι τρένο μπήκε σε λάθος γραμμή στη Λάρισα, ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας δηλώνει κατηγορηματικά: Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές.

Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια η εταιρεία γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας. Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας.

Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όπως και 80% του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης:

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Πρέπει να μην μπαίνει κανείς στα τρένα. Τότε όταν θα χάσουν λεφτά θα μάθουν να σέβονται τις ανθρώπινες ζωές. Να πάρουν το μήνυμα πως ή θα αλλάξουν τακτικές, ή θα κλείσει το μαγαζάκι.

Γράψτε απάντηση στο Φρύνη Ακύρωση απάντησης