ΣΑΣ ΣΙΧΑΘΗΚΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΜΑΡΙΑ!!! ΕΞΟΡΓΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΙΣΧΡΟ ΠΙΝΓΚ ΠΟΝΓΚ ΕΥΘΥΝΩΝ ΜΕ ΤΟ ΑΦΗΓΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ “ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ” – ΠΝΕΟΥΝ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΛΟΙΣΘΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ “ΑΣΕΛΓΟΥΝ” ΠΑΝΩ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ 57 ΨΥΧΩΝ

    Κοινοποίηση:
    tempi-12

    Δεν έχει τέλος το εξοργιστικό πινγκ – πονγκ ευθυνών μετά την τραγωδία στα Τέμπη ανάμεσα στους φορείς που σχετίζονται με το σιδηροδρομικό δίκτυο, την ώρα που αύριο Δευτέρα θα συνεδριάσει η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας στη Βουλή, όπου θα τοποθετηθεί και ο παραιτηθείς υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής.

    Το κυρίαρχο αφήγημα τις πρώτες δύο ημέρες μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων ήταν για το «ανθρώπινο λάθος» του 59χρονου σταθμάρχη που οδήγησε στους 57 νεκρούς.

    Ωστόσο, αυτό το αφήγημα δεν άντεξε παραπάνω από 48 ώρες, αν και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην πρώτη του επίσημη δήλωση είχε χαρακτηριστικά πει ότι η σύγκρουση των αμαξοστοιχιών «οφείλεται κυρίως σ’ ένα τραγικό ανθρώπινο λάθος».

    Η θλίψη έγινε οργή

    Στη συνέχεια, άρχισαν να έρχονται στο φως οι παλαιότερες – δεκάδες – καταγγελίες των σωματείων των σιδηροδρομικών που είχαν μιλήσει τόσο για την έλλειψη προσωπικού, όσο και για τη μη λειτουργία ή ακόμη περισσότερο ύπαρξη των απαραίτητων συστημάτων ασφάλειας που θα μπορούσαν να προλάβουν ή να διορθώσουν το οποιοδήποτε ανθρώπινο λάθος.

    Μαζί με τη θλίψη, αυξήθηκε και η οργή. Διαδηλώσεις «για να μη συγκαλυφθεί στο έγκλημα στα Τέμπη» έγιναν σε κάθε γωνιά της χώρας, με τις μεγάλες πόλεις αλλά και τα πιο απομακρυσμένα σημεία, όπως μικρά νησιά, να πλημμυρίζουν από εργαζόμενους και νεολαία. Κορυφώσεις των κινητοποιήσεων υπήρξαν οι απεργιακές κινητοποιήσεις στις 8 και στις 16 Μαρτίου.

    Τα μηνύματα των δημοσκοπήσεων

    Η οργή των πολιτών αποτυπώθηκε σε όλες τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις με τα ποσοστά της Νέας Δημοκρατίας να πέφτουν, χωρίς ωστόσο να κερδίζει ο ΣΥΡΙΖΑ αφού όσοι απάντησαν στις ερωτήσεις των δημοσκόπων καταλογίζουν ευθύνες σε όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων, μαζί με τη σημερινή.

    Η κυβέρνηση επιχείρησε να αλλάξει το αφήγημά της και σε κάθε ευκαιρία τονίζει ότι οι ευθύνες για τη σιδηροδρομική τραγωδία θα αποδοθούν. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η απόφαση να δημιουργηθεί Ειδική Επιτροπή για τη διερεύνηση και ανάδειξη των συστημικών προβλημάτων και δυσλειτουργιών που οδήγησαν στην τραγωδία.

    «Βλέπω αυτές τις ημέρες την απολύτως λογική αντίδραση του κόσμου για τον τόσο άδικο θάνατο 57 ανθρώπων», έγραψε σε σημερινή του ανάρτηση ο πρωθυπουργός. Στην ίδια ανάρτηση σημείωσε ότι «εργαζόμαστε για να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να στηρίξουμε τις οικογένειες των θυμάτων στα Τέμπη, αλλά και για να διορθώσουμε τις παθογένειες που έρχονται από το παρελθόν και που όλοι συμφωνούμε πως δεν έχουν χώρο στην Ελλάδα του αύριο».

    Από τη δική τους μεριά, οι οικογένειες των θυμάτων ζητούν να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι και σε τοποθετήσεις των δικηγόρων τους τονίζουν ότι η απόδοση ευθυνών πρέπει να φτάσει ψηλά.

    «Για να είναι η διερεύνηση των αιτίων ουσιαστική και να έχει πληρότητα αποδεικτική δεν πρέπει να εξαντληθεί μόνο στους εργαζόμενους, υπαλλήλους ΟΣΕ αλλά πρέπει να επεκταθεί σε όλη τη δομή του οργανισμού και τις διοικήσεις τελευταίων ετών αλλά και στην πολιτική ηγεσία», δήλωσε ο Θεόδωρος Μαντάς, δικηγόρος ενός εκ των τραυματιών.

    Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του MEGA

    Το «μπαλάκι» της ευθύνης από τον ένα φορέα στον άλλο

    Όπως σημειώσαμε και παραπάνω, το «μπαλάκι» της ευθύνης τις τελευταίες ημέρες πάει από τον ένα φορέα στον άλλο. Ο ΟΣΕ απάντησε με «καρφιά» στο πόρισμα της ΡΑΣ που ανέφερε ότι: «Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών».

    «Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο, εν μέσω μιας πολύ δύσκολης και οδυνηρής συγκυρίας για την ελληνική κοινωνία και τον ελληνικό σιδηρόδρομο, επίσημοι φορείς να εκφράζουν απόψεις και να λαμβάνουν αποφάσεις χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται», τόνισε στην ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ.

    Η ΡΑΣ απειλεί με πρόστιμο τον ΟΣΕ

    Από τη δική της μεριά, η ΡΑΣ, σύμφωνα με δημοσιεύματα, απειλεί με ημερήσιο πρόστιμο της τάξης των 100.000 ευρώ τον ΟΣΕ, ενώ ζητά να απομακρυνθεί όλο το προσωπικό που προσελήφθη μαζί με τον 59χρονο σταθμάρχη, καθώς «δεν εκπαιδεύτηκε σωστά».

    Αναλυτικότερα, οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η ΡΑΣ με σειρά ελέγχων διερεύνησε τον κύκλο της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε και ο σταθμάρχης της Λάρισας που εμπλέκεται στο δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2022, διαπιστώνοντας ότι «δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών».

    Για τον λόγο αυτόν καλεί τον ΟΣΕ να σταματήσει να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο προσωπικό, καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα του επιβληθεί ημερήσιο πρόστιμο 100.000 ευρώ.

    Ειδικότερα, με τα έως σήμερα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει η ΡΑΣ, διαβλέπει ισχυρές ενδείξεις ότι ο θεωρητικός και πρακτικός κύκλος εκπαίδευσης που παρείχε ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΟΣΕ) σε προσωπικό που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα (σταθμάρχες – κλειδούχους) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής.

    «Λόγω σοβαρών ενδείξεων»

    Έτσι, η Ολομέλεια της ΡΑΣ αποφάσισε ομόφωνα τη λήψη έκτακτων προσωρινών μέτρων, «λόγω σοβαρών ενδείξεων παράβασης συγκεκριμένων διατάξεων της σιδηροδρομικής νομοθεσίας, η μη τήρηση των οποίων ενέχουν άμεση, σοβαρή και επικείμενη απειλή για τη δημόσια ασφάλεια».

    Υποχρεώνει, μεταξύ άλλων, τον ΟΣΕ να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων το σύνολο των υποψήφιων σταθμαρχών, οι οποίοι μετείχαν στον διερευνούμενο κύκλο εκπαίδευσης. Πρόκειται για το προσωπικό, το οποίο σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΣΕ, είχε προσληφθεί με δελτίο παροχής υπηρεσιών και μόνο δύο εξ αυτών είχαν μόνιμη υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης.

    Υπογραμμίζεται ότι η κατάρτιση του προσωπικού του διαχειριστή υποδομής και των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων που εκτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας, παρέχεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος οργανώνει τις υπηρεσίες εκπαίδευσης, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

    Για «δολοφονία χαρακτήρα» κάνει λόγο η πρόεδρος της ΡΑΣ

    Η πρόεδρος της ΡΑΣ, από τη μεριά της, κάνει λόγο για δολοφονία χαρακτήρα της ίδιας που βρίσκεται σε εξέλιξη. «Θα συνεχίσω να λέω την αλήθεια και να κάνω ότι περνάει από τα χέρια μου για να μπορούν να ζήσουν τα παιδιά μας στη χώρα μας με ασφάλεια και προοπτική», σημειώνει η ίδια σε ανάρτησή της στο Facebook.

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    9 Σχόλια

    1. Από την στιγμή που υπάρχουν έγγραφα από την ευρωπαϊκή ένωση, συνδικαλιστές που έλεγαν ότι θα γίνει ατύχημα είχαν ενημερώσει την εισαγγελέια τ υπουργείο μεταφορών, οσε, ιταλική εταιρία όλοι έχουν την ευθύνη.
      Που είναι οι η εισαγγελία;; είναι το ίδιο υπεύθυνη όσο κ ο υπουργός με τους υπόλοιπους.
      Στην Ελλάδα της όμως τις μασαμπουκας θα την πληρώσουν μόνο οι σταθμαρχες κ οι άλλοι δεν ήξερα, δεν είδα, δεν δεν. Δεν….. Μόνο μύρια στις τσέπες από μαύρο χρήμα & λαμογιες αυτό ξέρουν.Ρε λίγο τσίπα, λίγο ντροπή, θέλουν να ξαναβάλουν στις εκλογές.. Και τα ΜΜΕ τα μπουκωσαν κ δεν λαλανε όπως πριν… Δεν υπαρχει χειρότερο, πιο αισχρό, πιο βίαιο πράγμα από το ΧΡΉΜΑ αλλά κ από αυτόυς που πιστεύουν μόνο σε αυτό.

    2. ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΤΑ ΤΡΕΝΑ ? ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΣΑΝΕ. ΠΑΛΙ ΤΡΑΚΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ ΚΑΙ Ο ΒΛΑΧΟΣ ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ

    3. Έτσι μπράβο μηνύσεις στα 300 σκουλήκια της Βουλής.Και οι 300 στην φυλακή άμεσα για την δολοφονία των 57 ανθρώπων που στην πραγματικότητα είναι παραπάνω.

    4. γιατι νομιζω οτι ο καραμανλης θα βγει 1ος στις σερρες ? κανονιστε μλκς εκτος απο γαμιολες να βγαλετε και σκουπιδια

    5. Επειδή οι ανθέλληνες που κυβερνάνε ξέχασαν να δώσουν ακαταδίωκτο στο οσε όπως στους λοιμοξιολόγους, τώρα όλοι αυτοί του οσε τα βγάζουν όλα στη φόρα γιατί φοβούνται για το τομάρι τους. Ήδη τους ξεφτίλισαν λέγοντας ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα. Που να φανταζόντουσαν τι θα γινόταν να δίνανε ένα ακαταδίωκτο στον οσε όπως στον τσιόδρα, την παγώνη και τον βαδιλακόπουλο και να συμφωνεί και ο τσίπρας όπως στα εμβόλια! Θα μιλάγανε όλοι και για ασφαλή τρένα και για ασφαλή εμβόλια! Τώρα σκούρα τα πράγματα συνεταιράκια των πρεσπών και των σπιτιών σε μετανάστες!

    6. Γιατί στην επιτροπή θεσμών και διαφάνειας?Ο πρώην υπουργός μπορούσε να πει ο,τι βέβαια έχει να πει κατευθείαν στον Ανακριτή.Αλλά πως θα χρεώσουν τον Έλληνα φορολογούμενο με 250 Ε την ώρα όσες ώρες θα συνεδριάζει η επιτροπή και να τα κουκουλώσουν όλα ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ.ΡΑΓΙΑΔΕΣ ΞΥΠΝΑΤΕ….

    7. Γιατί δυο μέτρα καί δύο σταθμά γιά τις αποζημιώσεις τών οικογενειών τών θυμάτων σέ Ματι καί Τέμπη ; Είναι εξοργιστικο νά προσφεύγει τό Δημόσιο κατά τής Πρωτοδικης απόφασης αποζημίωσης οικογένειας θύματος 5 χρόνια μετά τήν Τραγωδια αποδίδοντας ευθύνες με προκλητικά επιχειρηματα στούς κατοίκους, στούς ανέμους καί στήν αδυναμία χρήσης Εναέριων μέσων Κατάσβεσης !

    8. Mαυρο στη συμμορια της Μαφιας ολοι,αλλιως σας αξιζουν τα χειροτερα.
      Μαυριστε τους ολοι,να πανε στο 3% – και πολυ τους ειναι.
      Αποδειξτε τους οτι εχετε κριση και μνημη και οτι δεν ειστε ζωα και ηλιθιοι !

    9. Και σιγα να μην παραδεχτουν οτι φταινε ολοι τους

    Comments are closed.