Ο ΛΑΟΣ ΠΕΙΝΑΕΙ ΚΑΙ ΚΡΥΩΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΤΖΙΡΟΣ ΤΩΝ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΤΡΑΒΑΕΙ ΤΗΝ ΑΝΗΦΟΡΑ! ΘΗΣΑΥΡΙΖΟΥΝ ΕΝ ΜΕΣΩ ΚΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΨΑΧΝΟΥΝ ΞΥΛΑ ΝΑ ΖΕΣΤΑΘΟΥΝ!

    Κοινοποίηση:
    ΤΖΙΡΟΣ

    Στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου) του 2022 από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 5%, που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.

    Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος «έτρεξε» με +10% σε αξία και οριακά αρνητικός σε όγκους -0,6%, ωστόσο η τελευταία εβδομάδα (κλείσιμο 30/10) παρουσίασε απότομη πτώση (-4,8%).

    Τα στοιχεία του δεκαμήνου δείχνουν ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα στο 16,1% στο δεκάμηνο του 2022, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 13,9%.

    Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι

    στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων στο δεκάμηνο αυξήθηκε 5,4%,
    στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 3,2%
    και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 1,2%.
    Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 0,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς μειωμένος 4,4% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειωμένος κατά 5,8%.

    Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τρεις και συγκεκριμένα

    στα συσκευασμένα τρόφιμα (1,4%),
    στα σνακς (1,4%) και
    στα μη αλκοολούχα ποτά (1,1%).

    Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε

    στα γαλακτοκομικά (4,6%),
    στα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,9%),
    στα υλικά μαγειρικής (0,7%),
    στα αλκοολούχα (5,1%),
    στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (4,4%),
    στα είδη ατομικής υγιεινής (4,5%),
    στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (6,2%) και
    στα άλλα είδη νοικοκυριού (5,4%).
    Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).

    Από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα πολύ μικρά καταστήματα, έως 400 τ.μ. καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στο δεκάμηνο (10,4%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 13,6%.

    Ο τζίρος στα υπερμάρκετ (καταστήματα πάνω από 2.500 τ.μ.) έχει αυξηθεί κατά 6,2%, με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 14,2%.

    Κατά 4,1% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.), με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 34,1%, ενώ η μικρότερη αύξηση, 2,5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 38,1% του συνολικού τζίρου.

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    9 Σχόλια

    1. Τι ζορι να τραβηξουν αυτοί;
      Ακομη και με λοκνταουν ηταν παντα ανοιχτα και θησαυριζαν φυσικα.
      Καμμια λυπηση για αυτα τα τομαρια που πινουν το αιμμα του κοσμακη.
      Προτιμηστε τα απλα μπακάλικα οσα εχουν απομεινει βεβαια γιατι φροντισαν να τα εξαφανίσουν κι αυτα

    2. Δε μας ενδιαφέρει αν αυξήθηκαν οι τζίροι των super market, αλλά πόσο αυξήθηκαν τα κέρδη τους. Και εξηγώ. Αν ένα προϊον είναι εισαγόμενο, άντε και δεχόμαστε ότι ανέβηκε η τιμή του απ’ έξω, ενώ οι μισθοί των πολιτών είναι ίδιοι και άρα μειώθηκε η αγοραστική τους δύναμη. Το ότι ο κύριος υπουργός ανάπτυξης άφησε τα σούπερ μάρκετ να ανεβάσουν τις τιμές πολύ πάνω από τις τιμές χονδρικής, είναι αυτό που μας ενδιαφέρει. Σε όλο τον κόσμο βλέπουμε ότι μειώνεται η αγοραστική δύναμη των πολιτών, όμως στην Ελλάδα, όπου για κυβέρνηση έχουμε τους εκπροσώπους των τσιφλικάδων, οι σουπερμαρκετάδες κατάφεραν να προσθέσουν ένα 20-30% καθαρό κέρδος, όσο ο κύριος Άδωνις, δεν διενεργούσε ελέγχους. Αυτό το κέρδος μας ενδιαφέρει.

    3. Αυτό όμως που δε λέτε είναι ότι ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τραβάει την ανηφόρα γιατί οι τιμές των προϊόντων τραβάνε την ανηφόρα και όχι ότι αυξήθηκε η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών

    4. Το 5% μικρή αύξηση οφειλομένη στην μεγάλη αύξηση των τιμών.
      Σε ποσότητες έχουμε μείωση λόγω περιορισμού της καταλώσεως.

      1. ο τζίρος δεν λέει τίποτα, μπορώ να πουλήσω μια Φερράρι 500.000.000 και να έχω κέρδος 5.000

    5. ό,τι χρειάζεσαι για την επιβίωση το παίρνεις από εκεί οπότε κόβωντας και τις άλλες σπατάλες σε αχρείαστα πράγματα ψωνίζεις ακόμα περισσότερο από το σούπερ μάρκετ, ο στόχος δεν είναι τα λεφτά, τυπώνουν όσα θέλουν, ο στόχος είναι να γίνει το σούπερ μάρκετ το μοναδικό σημείο προμήθειας αγαθών όπου μόνο ο βατσινομένος και τσιπαρισμένος θα μπορεί να ψωνίσει με το ηλεκτρονικό του νόμισμα, μην τσιμπάτε με την μαρξιστική ρητορική περί κεφαλαίου, αν τους ένοιαζε αυτό τους μαρξιστές τον πρώτο που θα χτυπούσαν θα ήταν η Φάιζερ και οι φαρμακευτικές….

    6. Καλυτερα κομουνιστικο καθεστως με το δελτιο να ψωνιζω….τουλαχιστον θα εχω κατι να φαω……

    7. Ο “κακομοιρος ο λαος” που πειναει και κρυωνει,αλλα να ψηφιζει πενηντα ολοκληρα χρονια κλεφτες και απατεωνες ξερει….
      Καμμια λυπηση για ηλιθιους…

    Comments are closed.