Πρόεδρος βενζινοπωλών: Πάνω από το 20% των καυσίμων είναι παράνομα – Το κράτος χάνει 700 εκατ. ευρώ το χρόνο [ΒΙΝΤΕΟ]

Κοινοποίηση:
295688659_459694225978700_1713395989130275772_n-1

Ακραία παραβατικότητα στον χώρο των καυσίμων με την ανοχή της πολιτείας καταγγέλλει ο πρόεδρος πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων και της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θέμης Κιουρτζής, ο οποίος κάνει λόγο για «οικονομικές δολοφονίες» από κυκλώματα που εμπορεύονται λαθραία καύσιμα την ώρα που οι οικογενειάρχες πρατηριούχοι αγωνίζονται για ένα περιθώριο κέρδους 3 – 4%.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο ΕΕΘ ο κ. Κιουρτζής μίλησε εκτενώς για αυτή την κατάσταση σημειώνοντας πως κοστίζει στο κράτος 700 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Ο ίδιος εξηγεί πως πρόκειται για νοθευμένο ή λαθραίο καύσιμο, ή πως η παρανομία έγκειται στην ηλεκτρονική κλοπή στις αντλίες. Όσον αφορά τα λαθραία καύσιμα είναι αυτά που προορίζονται για εξαγωγή, χωρίς φόρους, όμως καταλήγει στα ελληνικά πρατήρια.

Όπως υποστηρίζει, οι πρατηριούχοι που μιλούν δημόσια για το κύκλωμα έχουν δεχτεί εγκληματικές επιθέσεις τα τελευταία χρόνια, όπως συνέβη και στον ίδιο προ ολίγων μηνών. «Το κύκλωμα είναι μεγάλο, βαρύ, θρασύτατο και έχει παρεισφρήσει στον κλάδο», αναφέρει χαρακτηριστικά και προσθετει πως έχουν κατασχεθεί 4.5 εκατ. κιλά λαθραίου υγραερίου, τουτέστιν 7,5 λίτρα. Στο υγραέριο η παραβατικότητα αγγίζει το 50%, σύμφωνα με τον ίδιο.

«Διεκδικούμε τη νομιμότητα και εκπροσωπούμε τους οικογενειάρχες πρατηριούχους», τονίζει ο κ. Κιουρτζής.

Αύξηση 100% στο αργό πετρέλαιο μέσα σε ενάμιση χρόνο

Μέσα σε αυτή την έκρυθμη κατάσταση, το κέρδος των μικρών επιχειρήσεων συρρικνώνεται. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας, από 1/1/2021 έως 1/6/2022 το αργό πετρέλαιο αυξήθηκε κατά 100%, με τα πρατήρια να αναγκάζονται να πουλήσουν φθηνότερα από την τιμή του διυλιστηρίου.

«Δεν έχουμε λόγο να τα βάλουμε με κανέναν. Θέλουμε να σώσουμε τις επιχειρήσεις μας αλλά δεν γίνεται να πέφτουν όλα επάνω μας. Πρέπει να ειπωθεί η αλήθεια. Δε μπορεί το κράτος να έχει τριπλασιάσει τα κέρδη του και ο πρατηριούχος να κινδυνεύει να κλείσει. Η μέση κερδοφορία ανά την Ελλάδα στους πρατηριουχους είναι 3 – 4%».

Αναφορικά με τους φόρους του κράτους, ο ίδιος επισημαίνει πως 15 χώρες έχουν φθηνότερα καύσιμα από την Ελλάδα. Μεταξύ αυτών βρίσκεται η Κύπρος που αγοράζει καύσιμα από τα ελληνικά διυλιστήρια. «Απαιτούμε μέσω της νομιμότητας να μπορέσουμε να επιβιώσουμε», σημειώνει ο κ. Κιουρτζής.

Ενώ σοβαρό είναι και το μέγεθος των διαφυγόντων κερδών, αφενός από τους επαγγελματίες οδηγούς που αγοράζουν καύσιμα από το εξωτερικό για τα φορτηγά και τις νταλίκες τους, αφετέρου από τους Έλληνες πρατηριούχους που διατηρούν επιχειρήσεις κοντά στα σύνορα. Πολλοί επιλέγουν να επισκεφτούν μια γειτονική χώρα για να γεμίσουν το ντεπόζιτο και να κάνουν ψώνια, έχοντας ως αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να έχουν μειωθεί οι Έλληνες πρατηριούχοι αυτών των περιοχών κατά 30%.

Στη συνέντευξη τύπου συμμετείχαν επίσης ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης κ. Μιχάλης Ζορπίδης, ο Αντιπρόεδρος της ΕΝ.ΒΕ.Θ. και μέλος του Δ.Σ. της Π.Ο.Π.Ε.Κ. κ. Χρήστος Σταυράκης και ο Γενικός Γραμματέας της Π.Ο.Π.Ε.Κ. Γιάννης Μαυράκης.

ΠΗΓΗ: thesstoday.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: