Εθνικό σοκ σε Ελλάδα και Κύπρο τα αποτελέσματα του ΟΟΣΑ. Τα 15χρονα Ελληνόπουλα πάτωσαν στα αποτελέσματα της έκθεσης διεθνούς αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων που εκδίδεται από τον Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ), Pisa 2015. Όπως προκύπτει από την εφετινή έκθεση του ΟΟΣΑ οι 15χρονοι μαθητές κατέλαβαν την 32η θέση ανάμεσα στις 35 χώρες του Οργανισμού!!!
Κι όλα αυτά παρόλο οι Ελληνες μαθητές λιώνουν στα Φροντιστήρια και οι ελληνικές οικογένειες δαπανούν ιλιγγιώδη ποσά στην εκπαίδευση των παιδιών. Τα αποτελέσματα είναι σοκαριστικά αν σκεφθείς ότι οι νέες γενιές είναι αυτές που θα πάρουν τις τύχες της χώρας στα χέρια τους. Τα δύο τελευταία χρόνια τόσο τα Ελληνόπουλα όσο και οι μαθητές από την Κύπρο πατώνουν, δηλαδή αποδεικνύονται τούβλα!!!
Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα έπρεπε να υπάρξει εθνικός συναγερμός αλλά δεν άνοιξε ρουθούνι!!!
Πλήρης απάθεια της κοινωνίας αλλά και της πολιτικής ηγεσίας γι΄αυτή την σοκαριστική είδηση που δείχνει την νοητική παράλυση της νέας γενιάς αλλά εξηγεί και σε μεγάλο βαθμό γιατί δεν υπάρχει αντίδραση από την σαπισμένη κοινωνία ακόμη και στα πιο ακραία μέτρα που παίρνει αυτή η κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ καθημερινής εφημερίδας, οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών εμφανίζουν κάμψη και σε σχέση με τις ελληνικές επιδόσεις των προηγούμενων χρόνων στους τομείς της Κατανόησης κειμένου και των Επιστημών. Δηλαδή μιλάμε για τα απόλυτα τούβλα!!!
Οι εξηγήσεις θα μπορούσαν να είναι πολλές αλλά σε μια χώρα που καταδιώκει την Αριστεία δεν χρειάζεται να εμβαθύνεις για να ερμηνεύσεις αυτή την εθνική απώλεια.
Ομως είναι τρομαχτικό για όσα έρχονται σ΄αυτό εδώ τον τόπο το γεγονός ότι αυτά τα τούβλα έχουν ίδια δικαιώματα ψήφου με τους υπόλοιπους που συμμετέχουν σε εκλογές, δημοψηφίσματα και πάει λέγοντας. Η τύχη της Ελλάδας θα περάσει σε μια γενιά ηλιθίων πολιτών-ναι μπορεί να υπάρξουν ακόμη πιο ηλίθιοι από εμάς-που θα εμπιστεύονται τις τύχες τους σε ακόμη πιο ηλίθιους πολιτικούς ταγούς και πάει λέγοντας.
Η διεθνής αξιολόγησης PISA, συντάσσεται κάθε τρία χρόνια και βρίσκεται υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ.
Η χώρα μας έλαβε 455 βαθμούς στις επιστήμες (-6 σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα), 467 στην κατανόηση κειμένου (-8) και 454 στα μαθηματικά (+1).
Καλύτεροι στον κόσμο για μια ακόμη φορά, σύμφωνα με τα κριτήρια της έκθεσης αυτής, είναι οι μαθητές της Σιγκαπούρης, που ξεπερνούν τους 550 βαθμούς. Ακολουθούν οι μαθητές της Ιαπωνίας και της Εσθονίας. Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται ακόμη η Ταϊβάν, η Φινλανδία, το Μακάο, ο Καναδάς, το Βιετνάμ, το Χονγκ Κονγκ και η Κίνα.
Πρώτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η Βρετανία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Ιρλανδία το Βέλγιο, η Πολωνία, η Νορβηγία, η Πορτογαλία, η Αυστρία και η Ισπανία. Χαμηλότερη βαθμολογία από τη χώρα μας έλαβε η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κύπρος και άλλες χώρες των δυτικών Βαλκανίων.
Πάντως και στις τρεις κατηγορίες, οι επιδόσεις των Ελλήνων 15χρονων είναι κάτω από τον μέσο όρο των χωρών μελών του ΟΟΣΑ. Δεν υπάρχουν λόγια ούτε για τους δασκάλους και καθηγητές, ούτε για τους γονείς και τους αρμόδιους υπουργούς. Δεν υπάρχουν λόγια ώστε να αποδώσεις το μέγεθος αυτής της εθνικής απώλειας.
Στην έρευνα συμμετείχαν 72 χώρες/οικονομίες (35 χώρες του ΟΟΣΑ και 37 συνεργαζόμενες χώρες/οικονομίες) και αξιολογήθηκαν περίπου 540.000 μαθητές οι οποίοι αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα 29 εκατομμυρίων 15χρονων μαθητών από τα σχολεία των 72 αυτών χωρών.
Από την Ελλάδα συμμετείχαν περίπου 5.500 15χρονοι μαθητές, από 212 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο φορέας υλοποίησης του PISA στην Ελλάδα είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Το PISA 2015 περιλάμβανε ένα Ηλεκτρονικό Τεστ, δίωρης διάρκειας για κάθε μαθητή, το οποίο στην Ελλαδα διεξήχθη στα εργαστήρια Η/Υ των σχολείων του δείγματος. Τα θέματα αποτελούνταν από ερωτήσεις κλειστού τύπου και ανοικτές ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
Οι μαθητές συμπλήρωσαν επίσης – ένα ηλεκτρονικό Ερωτηματολόγιο διάρκειας 35 λεπτών, το οποίο συλλέγει πληροφορίες για τους ίδιους τους μαθητές, την οικογένειά τους, το σχολείο τους και τις μαθησιακές τους εμπειρίες. – δύο σύντομα ηλεκτρονικά Ερωτηματολόγια, το ένα σχετικά με την εξοικείωση τους με τις Νέες Τεχνολογίες και το δεύτερο για την πορεία τους στο σχολείο (πχ. αν έχουν διακόψει τη φοίτησή τους, τι σκέφτονται για το μελλοντικό τους επάγγελμα).
Οι διευθυντές των σχολείων του δείγματος συμπλήρωσαν ένα ηλεκτρονικό Ερωτηματολόγιο παρέχοντας στοιχεία για το Εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας τους και το μαθησιακό περιβάλλον στο σχολείο τους.
Tα αποτελέσματα του PISA 2015 στις Φυσικές Επιστήμες:
– Η Σιγκαπούρη (με μέσο όρο 556 μονάδες) έχει την υψηλότερη επίδοση στις Φυσικές Επιστήμες. Η Ιαπωνία, η Εσθονία, η Φινλανδία και ο Καναδάς έχουν τις υψηλότερες επιδόσεις ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ.
– Η Ελλάδα (με μέσο όρο 455 μονάδες) κατατάσσεται στην ομάδα των χωρών με χαμηλότερη επίδοση από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ (με στατιστικά σημαντική διαφορά). Η Σλοβακία, η Χιλή και η Βουλγαρία είναι οι χώρες των οποίων η επίδοση δεν παρουσιάζει στατιστικά σημαντική διαφορά από την επίδοση της Ελλάδας.
– Τα αποτελέσματα φανερώνουν μεγάλες διαφορές ανάμεσα στις χώρες, όσον αφορά στις γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες. Για παράδειγμα, ο μέσος όρος της Σιγκαπούρης και της Ελλάδας διαφέρουν κατά 101 μονάδες. Έχει η υπολογιστεί ότι η φοίτηση στο σχολείο για ένα σχολικό έτος αντιστοιχεί σε 38 μονάδες, επομένως τα αποτελέσματα δείχνουν ότι, κατά μέσο όρο, τους μαθητές από τις δύο αυτές χώρες τους χωρίζει περίπου μια διαφορά 2.5 ετών φοίτησης στο σχολείο.
– Το 8% των μαθητών από τις χώρες του ΟΟΣΑ (και το 24% των μαθητών από τη Σιγκαπούρη) πέτυχαν εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις στις Φυσικές Επιστήμες και κατατάσσονται στα δύο υψηλότερα επίπεδα – το 5 ο και το 6 ο – της κλίμακας εγγραμματισμού του PISA. Οι μαθητές αυτοί έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόζουν γνώσεις και δεξιότητες στις Φυσικές Επιστήμες με αυτόνομο και δημιουργικό τρόπο ώστε να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις απαιτήσεις ποικίλων περιστάσεων, ακόμα και αυτών με τις οποίες δεν είναι εξοικειωμένοι.
– Στην πλειοψηφία των χωρών που διαθέτουν συγκρίσιμα στοιχεία, δεν σημειώθηκαν σημαντικές μεταβολές στις επιδόσεις από το 2006 (όπου οι Φυσικές Επιστήμες ήταν και πάλι το κύριο αντικείμενο της αξιολόγησης), παρά την μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειωθεί στον τομέα της επιστήμης και της τεχνολογίας σε αυτό το διάστημα. Υπάρχουν, όμως, κάποιες χώρες όπου ο μέσος όρος στις Φυσικές Επιστήμες βελτιώθηκε ανάμεσα στο 2006 και 2015 όπως στην Κολομβία, το Ισραήλ το Μακάο (Κίνα), την Πορτογαλία, το Κατάρ και τη Ρουμανία. Στο ίδιο χρονικό διάστημα, στο Μακάο (Κίνα), στην Πορτογαλία και στο Κατάρ αυξήθηκαν τα ποσοστά των μαθητών με επιδόσεις που τους κατατάσσουν στο 5 ο επίπεδο ή ακόμα υψηλότερα και ταυτόχρονα μειώθηκαν τα ποσοστά των μαθητών με επιδόσεις χαμηλότερες του επιπέδου 2, το οποίο θεωρείται το βασικό επίπεδο στην κλίμακα εγγραμματισμού για τις Φυσικές Επιστήμες.
– Παρόλο που η διαφορά στις επιδόσεις στις Φυσικές Επιστήμες δεν είναι ιδιαίτερα σημαντική ανάμεσα στα αγόρια και τα κορίτσια, κατά μέσο όρο, σε 33 χώρες/οικονομίες τα ποσοστά των αγοριών με ιδιαίτερα υψηλή επίδοση στις Φυσικές Επιστήμες είναι μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα των κοριτσιών. Η Φινλανδία είναι η μόνη χώρα, όπου τα κορίτσια έχουν περισσότερες πιθανότητες από τα αγόρια να επιτύχουν ιδιαίτερα υψηλή επίδοση στις Φυσικές Επιστήμες.
Tα αποτελέσματα του PISA 2015 στην Κατανόηση Κειμένου και τα Μαθηματικά:
– Η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ (Κίνα), ο Καναδάς και η Φινλανδία έχουν την υψηλότερη επίδοση στην Κατανόηση Κειμένου.
– Περίπου το 20% των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά μέσο όρο, δεν κατορθώνουν να επιτύχουν επιδόσεις του επιπέδου 2, του βασικού επιπέδου στην κλίμακα εγγραμματισμού για την Κατανόηση Κειμένου.
– Στις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά μέσο όρο, η διαφορά στις επιδόσεις στην Κατανόηση Κειμένου υπέρ των κοριτσιών μειώθηκε κατά 12 μονάδες ανάμεσα στο 2009 και το 2015.
– Οι Χώρες/οικονομίες της Ασίας, όπως η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ (Κίνα), το Μακάο (Κίνα) και η Ταϊβάν (Κίνα) έχουν τις υψηλότερες επιδόσεις στα Μαθηματικά από όλες τις υπόλοιπες συμμετέχουσες χώρες.
– Στις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά μέσο όρο, ένας στους δέκα μαθητές έχει ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά, αλλά στη Σιγκαπούρη ισχύει το ίδιο για πάνω από έναν στους τρεις μαθητές. Ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση.
– Στις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά μέσο όρο, το 13% της διακύμανσης της επίδοσης των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες, την Κατανόηση Κειμένου και τα Μαθηματικά εξηγείται από το κοινωνικο-οικονομικό τους περιβάλλον.
– Ο Καναδάς, η Δανία, η Εσθονία, το Χονγκ Κονγκ (Κίνα) είναι όλες χώρες με υψηλή μέση επίδοση στις Φυσικές Επιστήμες και παράλληλα, μεγάλο ποσοστό μαθητών τους από μη ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα εγγραμματισμού στην κλίμακα των Φυσικών Επιστημών.
– Στις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά μέσο όρο, οι μαθητές που προέρχονται από μη ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον, έχουν σχεδόν τριπλάσιες πιθανότητες να μην ενταχθούν ούτε στο βασικό επίπεδο 2 σε σχέση με τους 7 συμμαθητές τους από ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον. Αλλά, περίπου το 29% των μαθητών από μη ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον θεωρούνται ως «ανθεκτικοί» (έχουν δηλαδή υψηλές επιδόσεις, παρά τα εμπόδια και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν λόγω της προέλευσής τους). Στο Μακάο (Κίνα) και στο Βιετνάμ, οι μαθητές οι οποίοι προέρχονται από το πλέον δυσμενές περιβάλλον (με βάση διεθνή δείκτη) έχουν υψηλότερες επιδόσεις από μαθητές οι οποίοι προέρχονται από το πλέον ευνοϊκό περιβάλλον σε περίπου 20 άλλες συμμετέχουσες χώρες/οικονομίες στο PISA.
– Στη Χιλή, το Μεξικό, τη Σλοβενία, την Τουρκία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, ανάμεσα στο 2006 και το 2015, η επίδραση του κοινωνικο-οικονομικού περιβάλλοντος των μαθητών στις επιδόσεις τους μειώθηκε. Δηλαδή, έγινε λιγότερο προβλεπτικός παράγοντας για αυτές, ενώ παράλληλα σε αυτές τις χώρες η μέση επίδοση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα.
– Στις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά μέσο όρο, οι μαθητές που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών έχουν δύο φορές μεγαλύτερες πιθανότητες από τους γηγενείς συμμαθητές τους να μην ενταχθούν στο βασικό Επίπεδο 2 της κλίμακας των Φυσικών Επιστημών και αυτό, αφού συνυπολογιστεί η επίδραση του κοινωνικο-οικονομικού περιβάλλοντος. Όμως, το 24% των μαθητών που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών και από μη ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό περιβάλλον θεωρούνται «ανθεκτικοί». Στάσεις των μαθητών απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες Το ενδιαφέρον και η θετική στάση απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες διαμορφώνονται από δύο παράγοντες: τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές βλέπουν τον εαυτό τους – σε τι πιστεύουν ότι είναι καλοί και τι πιστεύουν ότι είναι χρήσιμο για αυτούς – και πώς αξιολογούν τις Φυσικές Επιστήμες καθώς και τις δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτές (πχ αν τις θεωρούν σημαντικές, ευχάριστες και χρήσιμες).
– Στις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά μέσο όρο, σχεδόν ένας στους τέσσερις μαθητές πιστεύει ότι στο μέλλον θα εξασκήσει ένα επάγγελμα το οποίο απαιτεί περαιτέρω εκπαίδευση, μετά το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, στον ευρύτερο χώρο των Φυσικών Επιστημών.
– Σε 41 χώρες/οικονομίες τα κορίτσια έχουν χαμηλότερη αυτοαποτελεσματικότητα από τα αγόρια όσον αφορά θέματα των Φυσικών Επιστημών. (Ενδεικτικό παράδειγμα: δυσκολεύονται περισσότερο από τα αγόρια να εξηγήσουν τον ρόλο των αντιβιοτικών στην καταπολέμηση μιας ασθένειας, ή το λόγο για τον οποίο σε κάποια μέρη συμβαίνουν πιο συχνά σεισμοί από ό,τι σε κάποια άλλα).
– Μια μειοψηφία μαθητών δήλωσε στο Ερωτηματολόγιο του μαθητή ότι παρακολουθεί προγράμματα στην τηλεόραση που έχουν σχέση με τις Φυσικές Επιστήμες, επισκέπτεται ιστοσελίδες για θέματα Φυσικών Επιστημών ή διαβάζει συχνά ή πολύ συχνά άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών γύρω από θέματα Φυσικών Επιστημών.
– Τα αγόρια που δηλώνουν ότι ασχολούνται με δραστηριότητες που έχουν σχέση με τις Φυσικές Επιστήμες είναι περίπου διπλάσια από τα κορίτσια που δηλώνουν το ίδιο. Αυτή η διαφορά υπέρ των αγοριών καταγράφεται και στις 57 χώρες/οικονομίες οι οποίες συμπεριέλαβαν τη σχετική ερώτηση στο ερωτηματολόγιο του μαθητή.
Η θέση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
«Τα αποτελέσματα της έρευνας PISA 2015, που μόλις ανακοινώθηκαν, αν και αποτυπώνουν μια ελάχιστη μόνο μεταβολή των επιδόσεων των Ελλήνων μαθητών, αξίζουν προσοχής. Πράγματι, ως προς το κύριο αντικείμενό της, δηλαδή τις φυσικές επιστήμες, η έρευνα φέρνει την Ελλάδα το 2015 στην 32η θέση ανάμεσα στις 35 χώρες του ΟΟΣΑ (ενώ το 2006 βρισκόταν στην 28η, αλλά μεταξύ 30 μόνο χωρών» δήλωσε σχετικά ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ. Γερ. Κουζέλης.
«Αντίστοιχη είναι η θέση της χώρας και σε σχέση με τα δύο άλλα αντικείμενα που εξετάστηκαν μόνο δευτερευόντως (32η στα μαθηματικά και 31η στην κατανόηση κειμένου). Τα αποτελέσματα αυτά δεν αποτυπώνουν την ποιότητα της ελληνικής εκπαίδευσης, αποτελούν ωστόσο ενδείξεις ορισμένων τάσεων και επομένως την ευκαιρία ψύχραιμης εξέτασης πλευρών της σχολικής μας εκπαίδευσης» πρόσθεσε ο ίδιος.
Όπως είπε όμως ο κ. Κουζέλης «το Ι.Ε.Π., αφού μελετήσει διεξοδικότερα τα αποτελέσματα του PISA αλλά και συναφών ερευνών, θα καταθέσει, συμπληρωματικά με τις μέχρι τώρα προτάσεις του προς το Υπουργείο Παιδείας σχέδιο πρωτοβουλιών για την ουσιαστική αναβάθμιση της καλλιέργειας αυτών των ικανοτήτων».
– Τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν δεν αφορούν την περίοδο της τρέχουσας εκπαιδευτικής πολιτικής και επομένως δεν αποτυπώνουν τις αλλαγές που έχουν ήδη εισαχθεί στο σχολείο με περυσινές και φετινές ρυθμίσεις.
– Τα χρόνια που προηγήθηκαν δεν υπήρξε καμία εκπαιδευτική πρωτοβουλία ως προς τη στοχευμένη καλλιέργεια ικανοτήτων, την εμπέδωση των οποίων αξιολογεί το PISA κι έτσι η έρευνα του 2015 δεν θα μπορούσε να καταγράφει ουσιαστικές μεταβολές.
– Η «σκεπτικιστική στάση φορέων της εκπαίδευσης απέναντι στη σκοπιμότητα, την αξιοπιστία αλλά και τις συνέπειες της αξιολόγησης που συνεπάγεται το PISA είχε επιβαρύνει αρνητικά το κλίμα εντός του οποίου διεξήχθη το τεστ του 2015, με ανάλογες συνέπειες στα αποτελέσματα των μαθητών».
– Τα τεστ του PISA δεν αποτυπώνουν παρά μόνο την επίδοση σχετικά με συγκεκριμένες δεξιότητες και μορφές γνώσης που, όπως γνωρίζουμε, διαφέρουν (ενδεχομένως και ριζικά) από μορφές γνώσης και ικανότητες που καλλιεργούνται στο ελληνικό σχολείο και είναι από συγκεκριμένη σκοπιά πολύτιμες. Τα αποτελέσματα δεν μπορούν επομένως να ερμηνευτούν ως συγκριτική αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς οι κοινωνίες και τα πολιτισμικά περιβάλλοντα των χωρών που συμμετέχουν διαφέρουν σημαντικά, όπως και οι μορφωτικές τους προτεραιότητες.
– Η αξία, ωστόσο, κάποιων από τις διαστάσεις της γνώσης και των ικανοτήτων που αξιολογεί το PISA θα πρέπει να επανεξεταστεί από το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς είναι όντως κρίσιμες, ιδιαίτερα για τη συμμετοχή των αυριανών πολιτών στη σύγχρονη κοινωνία. 2 Θα πρέπει επομένως αντίστοιχες πρόνοιες να ληφθούν σχετικά με τα προγράμματα σπουδών, τα βιβλία, τις διαδικασίες μάθησης και την αξιολόγησή τους.
– Οι γνωστικές αυτές διαστάσεις αναφέρονται (κατά μια πρώτη προσέγγιση) πρωτίστως: – στις εφαρμογές που συνδέονται με τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, – στη διατύπωση ερωτημάτων και υποθέσεων καθώς και την αναζήτηση λύσεων σε προβλήματα ως θεμελιώδους άξονα των επιστημών, – στην ικανότητα δημιουργικής εφαρμογής και όχι απλής αναπαραγωγής θεωρητικών γνώσεων, – στην καλλιέργεια της ερευνητικής και επινοητικής ευφυίας, – και προπάντων στην πραγματική και κριτική κατανόηση κειμένων.
Ήδη η τελευταία επισήμανση θίγει ένα ζήτημα που διαπερνά όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και όλα τα γνωστικά αντικείμενα, σφραγίζει δε τις αδυναμίες του ελληνικού σχολείου. Κι αυτό ενόψει κοινωνικών διεργασιών, εντός των οποίων αμφισβητείται η δυνατότητα κρίσης και επικοινωνίας, διαβούλευσης και επιχειρηματολογίας, των θεμελιωδών δηλαδή αρχών μιας δημοκρατικής κοινωνίας που προϋποθέτει πολίτες με κατανοητική και κριτική ικανότητα.
«Στην ανάλυση των στατιστικών δεδομένων που προέρχονται από το PISA έχει ήδη παλαιότερα επισημανθεί, πως τα ελληνικά αποτελέσματα χαρακτηρίζονται από πολύ μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις υψηλές και χαμηλές επιδόσεις με τις τελευταίες να είναι η κύρια πηγή χαμηλότερης κατάταξης της χώρας. Η επισήμανση αυτή θέτει εκ νέου το θέμα της ουσιαστικής εξίσωσης των όρων εκπαίδευσης καθώς και της ενίσχυσης των κοινωνικά ασθενέστερων και ευάλωτων ομάδων, που αποτελεί και προτεραιότητα της πολιτείας» κατέληξε ο κ. Κουζέλης.
PISA: Το μυστικό της εσθονικής επιτυχίας
Ενώ οι έλληνες μαθητές κατέλαβαν μόλις την 43η και οι Γερμανοί την 16η, οι μαθητές της μικρής Εσθονίας αναρριχήθηκαν φέτος στην 3η θέση_μεταδίδουν οι Κάρστεν Σμίστερ / Κώστας Συμεωνίδης_DW
Το μυστικό της επιτυχίας είναι η τήρηση μιας βασικής αρχής, όπως εξηγεί η Κάρεν Λουκ, διευθύντρια σχολείου στο Τάρτου, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Εσθονίας:
«Επικεντρώνουμε στην ισότητα των ευκαιριών. Σε αυτό οφείλονται τα θετικά αποτελέσματα. Δεν διαχωρίζουμε επ’ ουδενί τα παιδιά σε διαφορετικές ομάδες, (για παράδειγμα) σε ομάδες υψηλών επιδόσεων και σε άλλες για πιο αδύναμους μαθητές. Όχι δεν το κάνουμε αυτό».
Κανέναν απολύτως ρόλο δεν παίζει ούτε η καταγωγή αλλά ούτε και η κοινωνική προέλευση. Είτε προέρχονται από εύπορες είτε από φτωχές οικογένειες, είτε έχουν ρωσικές ή άλλες ρίζες, στο σχολείο ισχύει το ίδιο για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά: ίσες ευκαιρίες για όλους και φυσικά δωρεάν. Η σχετική νομοθεσία που χρονολογείται από το 1992 διασφαλίζει τις ίδιες δυνατότητες και για όλες τις μειονότητες καθώς και για όλους τους Εσθονούς τη δια βίου μάθηση.
Το εσθονικό παιδαγωγικό σύστημα δεν προβλέπει νέες παιδαγωγικές μεθόδους ή «πειράματα», παρότι μαθητές και δάσκαλοι έχουν σημαντικά περιθώρια να προσαρμόσουν τη διδασκαλία και τη μάθηση. Οι ακολουθούμενες μέθοδοι είναι μάλλον συντηρητικές και τα περιεχόμενα πολύ σαφή. Μιλώντας στο σουηδικό ραδιόφωνο ο εσθονός υφυπουργός Παιδείας Μαρτ Λάιντμετς αναφέρθηκε σε δυο βασικούς πυλώνες της εσθονικής επιτυχίας:«Δεν κάνουμε κάποια επανάσταση, αλλά διαρκώς μικρές αλλαγές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αλλάζουμε εκ βάθρων το εκπαιδευτικό σύστημα. Σύμφωνα με την PISA διαθέτουμε παγκοσμίως το καλύτερο σύστημα όσον αφορά την ισότητα των ευκαιριών. Δεν παίζει ρόλο εάν προέρχεσαι από μια φτωχή ή μια πλούσια οικογένεια. Σε κάθε περίπτωση θα πας στο σχολείο όπου τα αποτελέσματα είναι καλά και ισορροπημένα».
Σύμφωνα με την νέα έκθεση του ΟΟΣΑ μάλιστα τα δυο τρίτα των μαθητών στην Εσθονία δηλώνουν ικανοποιημένοι με τα σχολεία και τους δασκάλους τους.
Αν και διατηρώ μια επιφύλαξη ως προς την αξιοπιστία και την εγκυρότητα, γιατί όταν ακούω ΟΟΣΑ, είναι σαν να ακούω κάτι σαν σκα__ εν τούτοις ,είναι πραγματικά λυπηρό, να βλέπουμε τα αποτελέσματα αυτά και να μην κουνιέται φύλο. Βέβαια εδώ όλα έχουν την σκοπιμότητα τους, πως άλλωστε μεθαύριο που θα έχουν ως φαίνεται και επισήμως την διακυβέρνηση αυτής της χώρας θα το δικαιολογήσουν? Θα πουν βέβαια πως αποδεδειγμένα είσαστε ανίκανοι ανεξάρτητα από το γεγονός ότι αυτή την ανικανότητα την προκάλεσαν οι ίδιοι, μέσω της αλλοίωσης των βιβλίων , και της μανιωδώς αφομοίωση του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής.Μεσα στα σχολικά ινστιτούτα υπάρχουν οι άνθρωποι του διεθνούς κατεστημένο που παίζουν μια χαρά τον ρόλο τους, τόσο στην αποβλάκωση αποξένωση οσο και στην πλήρη υποδούλωση των μαθητών σε αυτά που εκείνοι θέλουν .Είναι δυνατόν, που το έλεγε και κάποιος προ καιρού να διδάσκουν τη προστακτική με το παράδειγμα καφετιέρα? Είναι δυνατόν να αφαιρούν τα δημοτικά τραγούδια , και στη θέση τους να βάζουν συνταγές μαγειρικής;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Σας ερωτώ είναι δυνατόν;;;;;;;;;;;;;;;;και αντί να μπούμε εκεί μεσα (δεν χρειάζεται να μπούμε στη βουλή ) εκεί πρέπει να μπούμε και να τους αφήσουμε μισό πεθαμένους. Εκεί γίνονται μεγάλα και τρομερά εγκλήματα, γιατί εκεί ει αίτηση η αυριανή τύχη και πορεία μιας χώρας.Αρα αυτά δίδαξαν στους μαθητές ,αυτά τους έμαθαν και συνεχίζουν ανενόχλητοι και καλό πληρωμένο από εμάς τους ίδιους να αλλοιωνουν, τη γλώσσα, την ιστορία,το χαρακτήρα και κάθε τι που θα μπορούσε να αποτελέσει σκυτάλη και αφετηρία αφύπνισης και προόδου.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΕΊΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ και πρέπει κατεπειγοντως να το σταματήσουμε.
Α ρε που σαι παπαδοπουλε. Απο το 1981/ ήρθε η καταστροφή της Ελλάδας πέταξαν τη πόδια κ μας φέρανε το στρινγκ.τώρα σηκώθηκε ο ελληνας ενα πρωι και τα Ίδε ολα διαλυμένα.ο Παπανδρέου είχε το στοχο να διαλυσει την παιδεια.την οικογενεια.κ τη θρησκεία.με αντάλλαγμα μια θέση στο δημοσιο.που πηγανε οι τεχνες.που λέγανε οι παλιοι μάθε τέχνη κ έστηνε.τώρα βλέπουμε τα χαλιά μιας καταστρεμενηε ελλαδας.
Έκανα 26 χρόνια να έλθω στην Ελλάδα. ΤΟ ΜΌΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΏ ΝΑ ΠΩ .ΟΤΙ ΕΊΣΑΣΤΕ ΜΙΑ ΣΆΠΙΑ ΚΟΙΝΩΝΊΑ ΜΈΧΡΙ ΤΟ ΜΕΔΟΥΛΙ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΑΥΤΆ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΣΥΜΒΟΎΝ ΤΑ ΑΞΙΖΕΤΕ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΛΑΙΟΥΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΔΙΚΌ ΣΑΣ ΚΑΘΡΈΦΤΗ.Σ. ΣΚΑΤΑ ΣΤΑ ΜΟΎΤΡΑ ΣΑΣ
Μεγαλυτερος σκατολακος απο αυτη τη χωρα δεν υπαρχει ετσι οπως τα λες ειναι, σαπιλα ως το μεδουλι απο ολες της μεριες.
ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΝΑ ΞΑΝΑΕΛΘΕΙΣ.
ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ ΘΕΛΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΜΑΘΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΩΝΤΑΙ ΣΤΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΑ.ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΡΑΠΕΔΙΑΡΗΔΕΣ ΤΣΙΓΑΡΟΒΙΟΥΣ ΚΑΙ ΡΙΨΑΣΠΙΔΕΣ.ΠΟΥ ΣΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΥΚΟΛΑ ΠΑΡΩΝ.
1ον)ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΣΟΥ.ΕΛΛΗΝΑΣ ΡΩΜΙΟΣ ΑΞΙΟΣ ΣΥΝΕΧΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΝΔΟΞΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ;;;;;;;;;η ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΟΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΑΙΜΑΤΟΚΥΛΗΣΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ;;;;;;
2ον)ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΣΚΑΤΑ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΣΑΣ ΕΝΟΕΙΣ ΟΛΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ;;;;ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟ 1940 ΤΟΥ 1821 ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΤΕΣ;;;;;ΤΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑΣ;;;;
3ον)ΑΝ ΑΝΑΦΕΡΕΣΑΙ ΣΤΗΝ ΝΕΟΤΕΡΗ ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΤΕ ΜΑΘΕ ΠΩΣ Ν Α Ι Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΠΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΗ ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙΣ.ΤΟΤΕ Ν Α Ι ΠΕΡΝΑΜΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΕΩΣ-ΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΣ,ΚΑΙ ΦΕΡΟΥΜΕ ΜΕΡΙΔΙΟ ΕΥΘΗΝΗΣ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΠΕΝΗΝΤΑΡΗΔΕΣ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΑΣ.ΜΑΣ ΠΕΤΑΞΑΝ ΤΗΝ ΜΠΑΝΑΝΟΦΛΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΑΜΕ.ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΟ ΟΜΩΣ ΜΕΡΙΔΙΟ ΕΥΘΗΝΗΣ ΦΕΡΕΙ Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΞΕΝΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΜΕ ΠΟΝΗΡΙΑ ΚΑΙ ΔΟΛΟ ΕΦΕΡΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ.ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ ΟΜΩΣ…..
4ον)ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΑΣ ΝΑ ΣΟΥ ΑΝΦΕΡΩ ΠΩΣ ΕΓΩ ΣΑΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΕΧΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΟΚΤΩ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΑΦΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΜΕ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΩΣ ΤΟ ΡΩΜΑΙΙΚΟ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΞΥΠΝΑ ΣΤΗΝ ΦΛΕΒΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ.ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΑΥΤΟΥ.ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΤΙΜΑΣΑΝ ΚΑΙ ΕΦΕΡΑΝ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ ΝΑ ΧΛΕΥΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΑΠΟΛΙΤΙΣΤΟ ΒΑΡΒΑΡΟ ΚΑΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟ.
5ον)ΚΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΥΣΤΙΚΟ…..ΟΤΑΝ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ ΣΤΑΘΕΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ ΞΑΝΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΚΗΝΗ….ΟΤΑΝ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΘΝΗ ΚΑΤΑΡΕΥΣΟΥΝ ΣΑΝ ΤΡΑΠΟΥΛΟΧΑΡΤΑ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΤΖΟΓΟΥ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟΤΕ ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΤΑΠΕΙΝΗ ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΤΟΥΤΑ ΧΩΜΑΤΑ.
Φιλε ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΣ και φιλε Nikos μας καλυψατε απολυτα!!!Συμφωνω και επαυξανω!!!
Και οταν αυτα τα παιδια γινουν «καθηγητες?»
Εκει θα ολοκληρωθει το δραμα.
Αυτα τα παιδια θα μας διδασκουν, αυτα τα παιδια θα μας χειρουργουν,αυτα τα παιδια θα μας δικαζουν, αυτα τα παιδια θα μας διοικουν.
Στα δημόσια σχολεία αν κάποιος δάσκαλος πάει να κάνει σωστά τη δουλειά του, απομονωνεται από τους άλλους ότι τάχα μου χαλάει τη πιάτσα, κάθε τόσο η ψηφίζουν, η ενημερώνοναι για κάτι η έχουν συνέλευση, όλα αυτά με κλειστό το σχολείο. Δεν μπορούν να τα κάνουν αυτά μετά τη λήξη του ωραριου; αλλά τότε ζητούν υπερωρίες. ….
Στα ιδιωτικά γίνεται δουλειά αλλά οι δάσκαλοι σκέτη …..γαλέρα, ούτε αυτό είναι σωστό.
Ο Έλληνας ως συνήθως στα άκρα. Μια λύση που να είναι στη μέση και να πιάνει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα δε βρέθηκε ακομη.
Και εσείς όλοι εδώ που κάνετε σχόλια περί νεολαίας και ευθύνης γονέων ΒΟΔΙΑ υπήρξατε στην εφηβία..Διότι το χαλί για την κατάντια μας η παλιά γενιά το έστρωσε..Η πολύ ελευθερία εν τούτης βλάπτει και διαφθείρει τη νεολαία..Είναι φυσιολογικό στην Ιαπωνία να είναι καλύτερα.
πυρηνικος πολεμος και σεισμοι μεγαλυτεροι απο 10ριχτερ ΤΩΡΑ
Μη Πανικοβάλεστε μια χαρα ειναι τα τουβλα….εχουμε καιρό μεχρι την εποχή των Τσιμεντόλιθων…..
ΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΞΗΓΗΣΗ ΤΑ ΟΣΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ.ΟΛΑ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΥΡΙΑΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΟΠΟΥ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΘΑ ΣΤΗΡΙΧΘΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ.
ΤΑ ΚΑΛΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΤΑΡΥΘΜΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΑΣ –ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΠΡΙΝ– ΤΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ.ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΙΘΕΡΟΒΑΜΩΝΕΣ ΝΟΜΙΖΑΝ ΟΤΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΣΤΟΧΑ ΚΑΙ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ΕΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΑ ΚΡΥΦΤΟΥΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΛΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΟΥΝ…….
ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΠΟΥ ΔΙΕΠΡΑΞΑΝ ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΟ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝ ΖΩΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΗΘΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΟΠΟΥ ΠΛΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΛΟΧΕΡΑ ΜΑΣ ΑΦΗΣΑΝ ΣΑΝ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ ΟΤΑΝ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΟΤΑΝ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ ΚΟΛΩΚΟΤΡΟΝΗ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΟΦΙΣΤΙΕΣ ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ;;;;
ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΡΙΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟ 1940 ΔΙΔΑΣΚΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΟΥΛΙΝΓΚ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΒΑΜΠΙΡ ΚΑΙ ΔΡΑΚΟΥΛΑΚΙΑ;;;
ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΥΡΙΒΗΛΗ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟΣΩΝ ΑΛΛΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΔΙΝΟΥΜΑΙ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΛΕΟ ΜΠΟΥΣΚΑΛΙΑ –ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΣΟΦΙΣΤΙΕΣ– ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ;;;
ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΩΤΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΕΙΤΕ Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ ΟΠΟΥ Ο ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ Ο ΤΟΥΡΚΟΦΑΓΟΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΚΛΑΜΑΤΑ;;;
ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΚΟΥΠΙΔΑΡΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ ΜΕΣΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ ΚΑΘΕ ΤΙ ΑΓΙΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ.ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥΣ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ…..
να σαι καλα, παλι καλα υπαρχουν λιγοι Eλληνες με Ε κεφαλαιο ακομα
Στην φουντα τι βαθμο πηραν τα 15χρονα?
από κάπου εκεί ξεκινάει και το πρόβλημα μας, πρόβλημα παιδείας
ΣΩΣΤΟΣ
η νεολαια μας ειναι ηλιθια το λεμε χρονια αυτο, αλλα μερικοι εννοουν να τους αποκοιμιζουν ακομη περισσοτερο λεγοντας οτι ειναι εξυπνη. Φραπες τσιγαρο και στα μπαρακια συναντα κανεις μεχρι πρωιας ακομη και 15χρονα, γονεις 3 λαλουν και 2 χορευουν, αβουλοι αντρες-πατεραδες στην ουσια χωρις αντρισμο και τσουλακια που παριστανουν τις μαναδες, γυαλι τσιγαρο ιδεα και γκομενιλικι αυτος ειναι ο νεοελληνας και ολοι αυτοι οι αχρηστοι εχουν μετα γνωμη, ψηφιζουν και τους φταιει η μερκελ και οι κακοι γερμανοι..
Τα είπες όλα συνονόματε
ΑΡΑ Μ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΡΙΧΝΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗ Σ ΕΣΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ.. ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ… (πολύ επιφανειακος για να μου λες αν βγαινουν να πιουν ποτο και να κρινεις εσυ ο επιφανειακος νεοέλληνας… που δε βλέπεις ευθύνες στη Μερκελ και τα μνημονια τους) ..ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΑΙ ΕΧΟΥΝ ΕΥΘΥΝΗ… ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΛΛΑ ΓΙ ΑΥΤΑ ΔΕ ΛΕΝΕ ΚΑΤΙ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ »ΣΩΤΗΡΕΣ ΠΑΛΙ»… ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΥΘΥΝΗ ,ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ.. (ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ..ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ ΕΣΤΩ.. ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ..ΑΛΛΑ ΕΔΩ ΘΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ ΟΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ..) ΜΕΤΑ ΔΕ ΨΗΦΙΣΑΝ ΑΥΤΟΙ.. ΤΟΝ ΦΙΛΗ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΑΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ… ΔΗΛΑΔΗ ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΛΛΗΝΑ ..ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΦΙΛΑΝΔΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ πχ . ΤΕΛΟΣ ΟΛΟΙ ΜΑΣΟΝΟΙ ΑΘΕΟΙ ΚΑΙ ΠΙΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ.. ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΜΥΑΛΟ ΔΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΞΑΝΑ ΚΑΝΕΝΑΝ… ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟΥΣ ΝΑΖΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ . ΠΑΝΤΩΣ ΔΕ ΒΓΑΖΕΙΣ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΑΝ ΕΧΕΙ ΕΞΥΠΝΑ ΑΤΟΜΑ Η ΕΛΛΑΔΑ.. ΜΑΛΛΟΝ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΕΤΣΙ.. ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΤΩΝ.. ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ .. ΚΑΙ ΟΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ… ΣΥΝΟΛΙΚΑ .ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΙ ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΩΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΤΣΕΚΑΡΟΥΝ ΑΠΛΑ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΠΑΠΑΓΑΛΙΖΟΥΝ ΣΥΧΝΑ .. ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΣΕΚΑΡΟΥΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ.. ΠΑΙΔΕΙΑ,ΑΝΤΙΛΗΨΗ..ΙΣΤΟΡΙΑ..ΠΙΣΤΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΥΤΗ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΧΩΡΑ… (Ο ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΛΕΕΙ Η ΠΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ .. ΠΡΕΠΕΙ Ν ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΧΕΙ ΕΛΠΙΔΑ Η ΕΛΛΑΔΑ)
ΒΡΗΚΕΣ ΠΑΤΗΜΑ ΕΕΕ;;;
ΕΝΩ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΙΔΑΝΙΚΟΙ ΓΟΝΕΙΣ…
ΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΧΑΑ
αυτος ειναι και ο σκοπος των πολιτικων μας που μας κυβερνανε. οχι μονο να φαινομαστε ηλιθιοι, αλλα και να το διχνουμε
Ετσι εξηγειται η ανοδος της χρυσης αυγης τουβλα πολλα τουβλα.
Οπως επισης ετσι εξηγειται πως κατι αριστερα σκουπιδια κυβερνουν την χωρα και πως καποια αλλα βρισκονται μονιμως στην βουλη. Τουβλα, πολλα τουβλα
δωσε βαση αυτιστικε. για σενα μιλαει το αρθρο
Γιατι περημενατε κατι καλητερο απο τα Ελληνάκια;Για το μονο που ζει η νεωλαια σημερα ειναι το iphone τα zara και τα Nike και μοστρα προσποιουμενοι οτι ολα ειναι καλα και ελα μωρε τη θα παθουμε.Το 70% δεν ξερει τη γιορταζουμε την 25 Μαρτιου και 28 οκτωμβριου αλλα αμα τους ρωτησεις ποτε βγαινει το καινουριο ios θα ξερουν να σου πουν…Παει παιδια την χασαμε την Ελλαδα μας…
Πολλοι καθηγηταδες ειναι αθεα μαρξιστοειδη σταλινοφασιστες, που μισουν καθε τι Εθνικο.Περιμενατε κατι καλυτερο;