Από μόνο του το γεγονός του τίτλου θα κάνει αυτούς που δεν έχουν smartphone ή λογαριασμό στοFacebook να αναφωνήσουν: «Σου τα έλεγα, εγώ».
Και τι να κάνουμε, τώρα;. Να αναστρέψουμε, να βάλουμε φρένο στην εξέλιξη για να εκμηδενίσουμε την διείσδυση της ηλεκτρονικής και ασύρματης τεχνολογίας στα αυτοκίνητά μας. Μα φυσικά, τίποτα απ’ όλα αυτά. Και πολύ θα θέλαμε να δούμε την πρώτη εταιρεία που θα τολμήσει να το κάνει και πολύ περισσότερο θα τολμήσει να βγει για να το πει. Από την άλλη, είναι προφανές ότι όπως και οι προσωπικοί υπολογιστές μας έτσι και τα ΙΧ χρειάζονται όλο και μεγαλύτερη προστασία από αυτού του είδους την παρεμβολή.
H Tesla είναι μια από τις πρώτες εταιρείες που έδωσε αμοιβή σε χάκερ που θα εξέθεταν τις αδυναμίες στα συστήματα των μοντέλων της. Μια μέθοδος που έμελλε να γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής μεταξύ και άλλων κατασκευαστών τελευταία. Καθώς, αναμφισβήτητα, είναι προτιμότερο να δουλεύουν για λογαριασμό σου, παρά εναντίον σου.
Μέχρι σήμερα, το επίπεδο παρείσφρησης στο ηλεκτρονικά συστήματα ενός Tesla ήταν χαμηλό. Μπορεί να ακούγεται εξοργιστικό κάποιος να σου ανοίξει τη συρόμενη οροφή με τηλεχειρισμό μια βροχερή μέρα, αλλά τελικά δεν είναι δα και σοβαρή επιβουλή ασφαλείας. Εκτός ίσως για την κόμμωση του «θύματος». Αλλά τι θα λέγατε κάποιος να τσαρούχωνε τα φρένα του αυτοκινήτου σας από μακριά; Τώρα τα πράγματα αρχίζουν να ακούγονται σοβαρότερα.
Όταν ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με υψηλών προδιαγραφών συνδεσιμότητα σκέφτεται τους χάκερ, φαντάζεται ότι θα μπορούσαν να αναλάβουν τον πλήρη έλεγχό του. Τη στιγμή μάλιστα που αυτός είναι μέσα. Το να επανακαθορίσεις σημαντικές εντολές όπως είναι η επιτάχυνση ή η επιβράδυνση ή ακόμη ακόμη το πόσοστρίβει το αυτοκίνητο, δυνητικά θα μπορούσε να έχει καταστροφικά αποτελέσματα για τους επιβάτες του αυτοκινήτου, αλλά και για τον κόσμο γύρω από αυτό.
Το Keen Security Lab, ένα τμήμα του κινεζικού ιντερνετικού κολοσσού Tencent, μόλις έδωσε στη δημοσιότητα ένα video που δείχνει την ικανότητά του και ελέγξουν ζωτικές λειτουργίες ενός καινούργιου Tesla Model S 75D. Η παρεμβολή συνέβη όταν ο οδηγός του αυτοκινήτου έψαχνε για τον κοντινότερο σταθμό φόρτισης, κάτι που προφανώς άνοιξε την πρόσβαση στα συστήματα του Tesla.
Από εκείνη τη στιγμή, οι ερευνητές του Keen Security Lab ήταν σε θέση να τροφοδοτήσουν το αυτοκίνητο με εντολές, όπως η ενεργοποίηση των καθαριστήρων, το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ ενώ το αυτοκίνητο βρισκόταν σε κίνηση ή να διπλώσουν τους πλευρικούς καθρέφτες την ώρα που το Tesla άλλαζε λωρίδα. Όλες αυτές οι παρεμβολές και ακούσιες διαδικασίες σου αποσπούν την προσοχή, αλλά το πιο επικίνδυνο βρίσκεται στοτέλος του video: Το Model S σταμάτησε πλήρως και αιφνιδιαστικά από μια εντολή που δόθηκε από έναν ερευνητή που βρισκόταν 20 km μακριά! Και σαν να μην έφτανε αυτό, τα stop των φρένων δεν άναψαν καν, κάνοντας τα πράγματα πιο επικίνδυνα στην περίπτωση μιας ρεαλιστικής τέτοιας παρεμβολής.
Οι ερευνητές δημοσιοποίησαν τα ευρήματά τους αφού προηγουμένως είχαν έρθει σε επαφή με την Τesla, επιτρέποντας στον κατασκευαστή να επανέλθει με μια λύση σε αυτό το πρόβλημα. Και αυτή είναι η αντίδρασητου κατασκευαστή μέσω μιας δήλωσης στο The Verge για το θέμα που προέκυψε:
«Μέσα σε δέκα ημέρες από την παραλαβή αυτής της αναφοράς, η Tesla ήδη ανάπτυξε μια over–the–air ανανέωση του λογισμικού (v7.1, 2.36.31) που απευθύνεται σε δυνητικά προβλήματα ασφαλείας. Το πρόβλημα που ανέκυψε προκαλείται μόνο όταν χρησιμοποιείται το πρόγραμμα περιήγησης στο web και χρειάζεται επίσης το αυτοκίνητο να βρίσκεται κοντά και συνδεδεμένο με ένα κακόβουλο wi-fi hotspot. Η ρεαλιστική εκτίμησή μας είναι ότι ο κίνδυνος που διατρέχουν οι πελάτες μας είναι πολύ χαμηλός, αλλά δεν εφησυχάζουμε ώστε να μην απαντήσουμε άμεσα.
Συνεργαζόμαστε με την ερευνητική κοινότητα για την ασφάλεια προκειμένου να δοκιμάζουμε την ασφάλεια των προϊόντων μας, έτσι ώστε να μπορούμε να διορθώσουμε δυνητικές αδυναμίες, πριν αυτές καταλήξουν στους πελάτες μας. Επαινούμε την ερευνητική ομάδα πίσω από τη σημερινή παρουσίαση και σκοπεύουμε να τους ανταμείψουμε μέσω του «προγράμματος αναγνώρισης και ανταμοιβής για την εύρεση κακόβουλου λογισμικού» που διαθέτουμε και που δημιουργήθηκε για να ενθαρρύνει αυτού του είδους την έρευνα».
drive.gr
Πάλι καλά που μόνο το Tesla έχει ηλεκτρονικά και τέτοια τεχνολογία αλλιώς θα ανησυχούσαμε και για τον έλεγχο από τρίτους σε οτιδήποτε τεχνολογικό μέσω έχουμε σήμερα. Πάλι καλά..!