Στις 22 Σεπτεμβρίου 1971 ήταν η μέρα προβολής της ταινίας της Φίνος Φιλμς και του Τζέιμς Πάρις «Ο Παπαφλέσσας’’, στο 12ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Από νωρίς το πρωί το κοινό είχε κατακλύσει τα ταμεία προκειμένου να αγοράσει ένα εισιτήριο για να δει την πολυαναμενόμενη ταινία με πρωταγωνιστή τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Όλοι οι συντελεστές και οι ηθοποιοί είχαν συγκεντρωθεί έξω από την αίθουσα της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών και μαζί με τον κόσμο περίμεναν για να εισέλθουν.
Όταν έφτασε ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ με τη σύζυγό του, Αλίκη Βουγιουκλάκη, το κοινό τον αποθέωσε. Ο Τύπος της εποχής μάλιστα έγραφε ότι εκείνη την ημέρα έκλεψε τη δόξα από την Αλίκη, ενώ για πρώτη φορά το χειροκρότημα ήταν πολύ πιο έντονο για τον πρωταγωνιστή. Το ποιος από τους δύο θα προκαλούσε τα πιο πολλά χειροκροτήματα ήταν το αγαπημένο θέμα του Τύπου. Πολλοί δημοσιογράφοι μάλιστα υποστήριζαν ότι η Βουγιουκλάκη αναγκάστηκε να πάρει ηρεμιστικό για να ξεπεράσει το γεγονός ότι το κοινό απογείωσε τον σύζυγό της και όχι εκείνη. Ειδήσεις που ήταν αδύνατο να διασταυρωθούν, αλλά ο κόσμος τις διάβαζε με μανία….
Τα γιουχαΐσματα των θεατών και η πρόταση του Παπαμιχαήλ για κατάργηση του θεσμού…
Τα γιουχαΐσματα των θεατών και η πρόταση του Παπαμιχαήλ για κατάργηση του θεσμού Όταν ξεκίνησε η προβολή της ταινίας, το κλίμα άλλαξε. Μια ομάδα θεατών άρχισε τα γιουχαΐσματα και τις κοροϊδίες σε βάρους του Παπαμιχαήλ, του Φίνου και του Τζέιμς Πάρις. Η προβολή δεν διακόπηκε, αλλά ο πρωταγωνιστής έγινε έξαλλος με τη συμπεριφορά του κοινού. «Μίσησα την οργανωμένη οχλαγωγία του Φεστιβάλ. Εκείνων που μετέτρεψαν την αίθουσα σε εξέδρα γηπέδου. Ντροπή τους τέτοια ασέβεια», είπε ο Παπαμιχαήλ.
Ο ηθοποιός δεν μπορούσε να κρύψει την πικρία του. Ο ρόλος του Παπαφλέσσα είχε χαρακτηριστεί από τους κριτικούς ως ο «καλύτερος της καριέρας του», ενώ η ταινία είχε θεωρηθεί «υπερπαραγωγή» για τα δεδομένα της εποχής, αφού είχε κοστίσει 12 εκατομμύρια δραχμές. Η απογοήτευσή του ήταν τόσο μεγάλη που δεν δίστασε να ζητήσει και την κατάργηση του θεσμού του Φεστιβάλ Κινηματογράφου. «Δεν σεβάστηκαν τίποτε. Εξεπλάγην. Επρόκειτο για ένα φαιδρό συρφετό αγέλης, φανατικών της εξέδρας. Καφενόβιους. Ήρθαν με σκοπό να μετατρέψουν το Φεστιβάλ σε εμποροπανήγυρη. Για αυτό είναι προτιμότερο να καταργηθεί», υπογράμμιζε ο ηθοποιός.
Παρά τα επεισόδια και την αγανάκτηση του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, η ταινία «Παπαφλέσσας» απέσπασε διθυραμβικές κριτικές στο Φεστιβάλ. Επίσης κέρδιζε τα βραβεία «Καλύτερης Σκηνοθεσίας» και «Αρτιότερης Παραγωγής», ενώ δόθηκε και «Τιμητική Διάκριση» στο Δημήτρη Φωτόπουλο για τη συμβολή του….
από το press-gr
Aλητες παντα υπαρχουν. Εδω γιουχαρανε τον Λεβεντη επι δεκαετιες, και πολλοι ακομα και σημερα πιστευουν ότι ειναι γραφικος…
Χίο, μην πουλάς τρέλα. Ξέρεις πολύ καλά ποιοι κάνουν κουμάντο στη Σαλονίκη. Βαλτοί γιουχάρισαν τον Παπαμιχαήλ, οι ίδιοι που γιουχάρουν τον ύμνο όταν παίζει εκεί η Εθνική (δήθεν παοκτζήδες), οι ίδιοι που έβαλαν τα γκαζάκια στο αμάξι του Κύπριου πρόξενου μετά το ΟΧΙ στου Ανάν (τους συνέλαβαν αλλά κανείς ποτέ δεν έμαθε τα ονόματα-σοκ), που σήκωσαν σημαία των Σκοπίων (δήθεν για τον Ηρακλή). Αφού είσαι τόσο μάγκας, γράψε ποιος έβαλε τα γκαζάκια και γιατί η εθνική έχει να πατήσει 15 χρόνια στη Σαλονίκη.
υγ. Η μεταπολίτευση ξεκίνησε το ’67 και όχι το ’74.
Γ@ΜΩ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΑΣ ΑΘΕΟΙ ΑΠΑΤΡΙΔΕΣ ΡΟΥΦΙΑΝΗ.ΘΑ ΓΥΡΙΣΕΙ Ο ΤΡΟΧΟΣ.ΧΑΡΕΙΤΕ ΟΣΟ ΠΡΟΛΑΒΕΝΕΤΑΙ.
Τσεκούρι και λοστο σε κάθε αριστερό. –
Μετράμε μέρες πλέον..
οι φασαριοζοι προφανως ηταν οι προδοτες οι αριστεροι.ΜΙΣΟΥΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.
ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ. .ΤΟ 1973-74 ΟΤΑΝ ΟΙ ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙ ΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΔΟΤΙΚΟΥ Κ.Κ.Ε ,ΕΓΙΝΕ ΕΝΑ ΠΑΡΤΥ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΕΤΕ.ΣΤΗΝ ΧΑ’Ι’ΦΑ ΤΗΣ ΠΑΛΕΣΤΙΝΗΣ.ΕΚΕΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΤΟΥΣ ΚΚΕΔΕΣ ΓΙΟΡΤΑΣΑΝ ΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ.
ΣΗΜ.Ο ΠΟΛΑΚΗΣ Ο ΚΟΥΚΟΥΕΣ ΟΤΑΝ ΕΔΕΡΝΕ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΟ 1985[ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ] ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟ ΤΙ ΦΩΝΑΖΕ?ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΛΑΜΙΑ.
Τιποτα αριστεροκουλτουριαρηδες θα ηταν οι οχλαγωγοι, διοτι απο τοτε που θεωρουσαν τους Ελληνες επαναστατες εθνικιστες και φασιστες.
Παντως επι επταετιες η αληθεια ειναι οτι γυριστηκαν οι καλυτερες ταινιες ακομη και οι προοδευτικοι ηθοποιοι το παραδεχονται. Μετα το 80 ο ελληνικος κινηματογραφος με την επελαση των κουλτουριαρεων καταστραφηκε.
ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΓΕΛΟΙΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΤΗΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΘΕ 25 ΜΑΡΤΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΛΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΦΑΤΣΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ
Ρε εσείς τι φεστιβάλ κ ταινίες ????εμάς οι δάσκαλοι ενια χρόνια μας έλεγαν ότι μόνο ξύλο έπεφτε κ σκότωναν το κόσμο κ δε σε άφηναν να
μηλήσεις κ οκοσμος φοβόταν κ τους φυλάκισαν!!!!τι δε τα λένε καλά οι δάσκαλοι??!εδώ κάναμε κ γιορτές κ τραγουδαγα κ έκλαιγαν οι δασκαλοι!!!αμε αμεεε τι να λέμε τώρα!!τόσος κόσμος σκοτώθηκε σου λέει!!!κ εκείνος ο κύριος που έχει όνομα σαν του ντισνει που ήθελε να γυρίσει τον ήλιο????ναι ναι αυτός …άσε σου λέει τι τράβηξε!!!ας μας γράψει κανένας αριστερός τώρα που κυβερνάει κιόλας αν είναι έτσι…..μη πιστεύουμε κ αλλά!!ή δε βγενούν στου χιου ….!!!είναι κ μορφωμένοι άνθρωποι τι να λέμε τώρα!!!αρε σανίδα σανίδα βρεγμενη!!!!
Οι δασκαλοι επαιρναν και συνεχιζουν να παιρνουν γραμμη απο Περισσο και Κουμουνδουρου-Εξαρχεια.
Γινόντουσαν φεστιβάλ κινηματογράφου επί χούντας;
Στο σχολείο μας έλεγαν ότι επί επταετίας έδερναν τον κόσμο και τους πάταγαν τα τανκς.
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ… ΤΩΡΑ ΤΙ ΣΟΥ ΕΛΕΓΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΛΟΥ ΠΑΠΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ..ΠΑΝΤΑ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΒΟΛΕΥΕΙ.ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΝΟΝΤΟΥΣΑΝ.ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΠ. ΚΑΙ ΟΛΑ ΔΩΡΑΙΑΝ …..
Οχι μονο γινοντουσαν,αλλα ειχαν βραβευθει και ταινιες οπως το «τι εκανες στον πολεμο Θαναση» με τον αειμνηστο Βεγγο,που ειχαν καθαρα αριστεριστικο και αντι-«χουντικο» περιεχομενο.Αλλα αυτα τα εκανε η κακια «χουντα».Αραγε η σημερινη πρωτοδευτερη αριστερη και ελαφροδεξια «δημοκρατια» τολμαει να προβαλει στην ΕΡΤ την «Ελενη» του Γκατζογιαννη η φοβουνται οτι θα παρεξηγηθουν τα «συντροφια» του παμπλουτου Περισσου και μη;
φιλε ότι είναι ότι είναι αντικατοχικο δε σημαινει οτι είναι «καθαρα αριστεριστικο»… εσυ με τους ναζι της κατοχης εισαι και ενοχληθηκες?