Πανελλαδικές Εξετάσεις 2016:Μαθηματικά και Αρχαία Ελληνικά ήταν τα σημερινά μαθήματα-Δείτε τις απαντήσεις των θεμάτων που έπεσαν

Κοινοποίηση:
PANELLADIKES

Μθαηματικά και Αρχαία Ελληνικά:Τα πιο σημαντικά μαθήματα για να μπεί κάποιος σε μια σχολή της αρεσκείας του.

Δείτε τις απαντήσεις στα θέματα που έπεσαν.

Στα Αρχαία Ελληνικά οι υποψήφιο εξετάσθηκαν σε κείμενο του Πλάτωνα στο «άγνωστο» κείμενο, και το διδαγμένο κείμενο ήταν από τα Ἠθικά Νικομάχεια του Αριστοτέλη.

Για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, κρίθηκαν από εκπαιδευτικούς και υποψηφίους τα θέματα των Μαθηματικών. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα θέματα δεν έκρυβαν κάποια παγίδα και έως το δέκα μπορούσαν να γράψουν οι περισσότεροι υποψήφιοι. Για μεγαλύτερες βαθμολογίες, υπήρχε βαθμός δυσκολίας.

Σύμφωνα μάλιστα με τις πρώτες εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών και καθηγητών τα θέματα τόσο στα Μαθηματικά όσο και στα Αρχαία Ελληνικά κρίνονται βατά για όλους όσοι είχαν διαβάσει μεθοδικά, ενώ από την πρώτη εικόνα, στις ερωτήσεις δεν εντοπίζονται προβλήματα και αστοχίες.

Τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά κρίνονται ως κατανοητά και εντός της ύλης που έχουν διδαχθεί οι μαθητές.

Ειδικότερα οι ερμηνευτικές ασκήσεις Β1 και Β2 του διδαγμένου απαιτούσαν συνετή διαχείριση του χρόνου λόγω της μεγάλης έκτασης των απαντήσεων. Η δυσκολία του έγκειται στο μέγεθος και όχι στην κατανόηση.
Βατά, σε σχέση με τα περυσινά, ήταν τα θέματα των Μαθηματικών, με αποτέλεσμα ακόμα και ένας «μέτρια» διαβασμένος να μπορεί να ανταποκριθεί σε αρκετά από τα ερωτήματα που τέθηκαν.

Η απάντηση στο πρώτο θέμα στηριζόταν στη θεωρία. Στο δεύτερο όλα τα ερωτήματα ήταν κατανοητά και υπήρχε μια πρωτοτυπία, καθώς ζητήθηκε από τους μαθητές να κάνουν γραφική παράσταση συνάρτησης σε απλό χαρτί.

Στο τρίτο θέμα, το μόνο ερώτημα που δυσκολεύει αρκετά είναι το τελευταίο (θεώρημα μέσης τιμής του διαφορικού λογισμού). Οι ερωτήσεις του τέταρτου θέματος ήταν απαιτητικές και οι σωστές απαντήσεις απαιτούσαν από τον υποψήφιο να έχει βαθιά γνώση της διδακτέας ύλης.

Σχετικά εύκολα χαρακτηρίζονται από εκπαιδευτικούς τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών, στα οποία θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν οι υποψήφιοι, εφόσον ήταν καλά διαβασμένοι.

Στο γνωστό παρατέθηκε απόσπασμα από το έργο «Ηθικά Νικομάχεια» του Αριστοτέλη. «Εάν λάβουμε υπ’ όψιν ότι εφέτος είναι η Ευρωπαϊκή Χρονιά Αριστοτέλη, κάτι που είχαμε ήδη επισημάνει, θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι συγκεκριμένες ερωτήσεις ήταν στο πλαίσιο των ενοτήτων που θα μπορούσαν να εξεταστούν» ανέφεραν εκπαιδευτικοί.

Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις δεν παρουσιάζουν προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής δεν ήταν τύπου «Σωστό-Λάθος», όπως πέρυσι, αλλά ανάπτυξης, και ευνοούσε την «παπαγαλία», καθώς έπρεπε να γραφεί επακριβώς η σχετική παράγραφος.

Στο άγνωστο τέθηκε προς εξέταση απόσπασμα από το «Ευθύδημος» του Πλάτωνος για την τέχνη των ρητόρων και των μάγων. Η μοναδική δυσκολία που εντοπίζεται στη μετάφραση είναι η λέξη «φαλαγγίων» (σ.σ.: αραχνών).

Οι γραμματικές, όπως και οι συντακτικές ασκήσεις, κρίνονται βατές.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: