Αγορές για… γερό πορτοφόλι: Πόσο θα μας κοστίσει φέτος το χριστουγεννιάτικο δέντρο και ο στολισμός

Κοινοποίηση:
xristoygenniatika-stolidia-scaled-1

Ο χρόνος για τα φετινά Χριστούγεννα μετρά πλέον αντίστροφα και οι περισσότεροι έχουμε ήδη ξεκινήσει να στολίζουμε εορταστικά το σπίτι μας. Ωστόσο σε τι τιμές κυμαίνονται φέτος τα χριστουγεννιάτικα στολίδια;

Ένα πλήρως στολισμένο δέντρο μέσου ύψους 1,8-2 μέτρων με 200 LED λαμπάκια και 20 μπάλες μέσης τιμής, μαζί με το δέντρο, φτάνει συνολικά περίπου τα 348€.

Με μικρές παραλλαγές στον αριθμό των στολιδιών ή το μέγεθος των λαμπτήρων, το κόστος μπορεί να κυμανθεί από 300€ έως 400€.

Οι παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι καταναλωτές έχουν αρκετές επιλογές για να φτιάξουν ένα όμορφο και πλήρως στολισμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο χωρίς να ξεφύγουν από τον προϋπολογισμό τους.

Οι τιμές για τα λαμπάκια κυμαίνονται από 6,99€ για 180 LED, 7,99€ για 200 LED, 8,99€ για 300 LED και φτάνουν έως 15,99€ για 600 LED.

Οι μπάλες ξεκινούν από 1,99€ και μπορεί να φτάσουν έως 12,99€, ανάλογα με το μέγεθος και το υλικό τους.

Όσο για τα δέντρα, οι τιμές τους ποικίλουν ανάλογα με το ύψος και την πυκνότητα.

Ένα δέντρο ύψους 1,5 μέτρου κοστίζει 120€, ένα λευκό δέντρο ίδιου ύψους 125€, ενώ τα δέντρα των 1,65 μέτρων κυμαίνονται από 100€ έως 240€.

Τα δέντρα 1,8 μέτρων στοιχίζουν 240€, ενώ τα δέντρα των 2,1 μέτρων κοστίζουν 290€ και 350€, το δέντρο 2,25 μέτρων 320€ και το μεγαλύτερο ύψους 2,4 μέτρων φτάνει τα 490€.

Υπάρχουν επίσης πράσινα χιονισμένα δέντρα με ύψους 2,10 μέτρων στην τιμή των 350€ και 2,40 μέτρων στα 490€.

Εκτός από τα δέντρα, τα λαμπάκια και τις μπάλες, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν και μια μεγάλη ποικιλία άλλων χριστουγεννιάτικων διακοσμητικών για το σπίτι τους.

Ένας Άγιος Βασίλης πωλείται στα 24,90€.
Ένας χιονάνθρωπος κοστίζει 14,99€.
Ενώ ένα στεφάνι πόρτας κοστίζει 9,99€.
Όπως φαίνεται, οι καταναλωτές φέτος έχουν περισσότερες επιλογές σε ποιότητα και τιμή, ενώ η ζήτηση αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται όσο πλησιάζουν οι γιορτές.

Έρευνα για τα Χριστούγεννα: Το 59% σκοπεύουν να ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρσι, ενώ μόνο το 13% θα ξοδέψουν περισσότερα

Μια νέα έρευνα της Ernst & Young για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο αποτυπώνει τη δυσχερή οικονομική πραγματικότητα για πολλούς Έλληνες.

Όπως προκύπτει, οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο συγκρατημένοι, με έναν στους δύο να σχεδιάζει να περάσει τις γιορτές στο σπίτι, παρέα με φίλους ή οικογένεια. Παράλληλα, το 59% δηλώνει πως θα διαθέσει περίπου τα ίδια χρήματα με πέρσι, ενώ μόλις το 13% προτίθεται να αυξήσει τις δαπάνες του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΥ, οι περισσότερες αγορές φέτος θα αφορούν τρόφιμα και ποτά (61%), αλλά και ρούχα και αξεσουάρ (58%).

Όπως δείχνει η έρευνα EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, που πραγματοποιήθηκε από την ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, η διάθεση των Ελλήνων να ψωνίσουν είναι ελαφρώς αυξημένη σε σχέση με πέρυσι, ενώ η τιμή εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής για τους περισσότερους.

Πιο αναλυτικά, το ποσοστό όσων δηλώνουν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα ανέβηκε στο 13% από το μόλις 4% της προηγούμενης χρονιάς, με τη μεγαλύτερη άνοδο να καταγράφεται στους νέους 18-29 ετών, όπου το ποσοστό αυτό φτάνει το 26%.

Ωστόσο, η πλειονότητα (59%) αναφέρει ότι θα κρατήσει σταθερό το budget των αγορών της για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Αντίθετα, όσοι δηλώνουν ότι θα μειώσουν τα έξοδά τους υποχώρησαν στο 24% από 36%, ενώ μόνο το 3% δεν θα πραγματοποιήσει καθόλου αγορές.

Όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που θα προτιμηθούν, το 61% του δείγματος σκοπεύει να αγοράσει τρόφιμα και ποτά – κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας – ενώ το 58% θα κατευθυνθεί σε ένδυση και αξεσουάρ, επιλογή που προτιμούν οι νεότεροι.

Οι εμπειρίες, όπως φαγητό εκτός σπιτιού ή πολιτιστικές εκδηλώσεις, φαίνεται να υποχωρούν, συγκεντρώνοντας το 35%, ενώ τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς φτάνουν το 32%.

Μόλις το 28% σχεδιάζει να αγοράσει τεχνολογικά προϊόντα ή ηλεκτρονικές συσκευές, τη στιγμή που κατά την Black Friday και την Cyber Monday η κατηγορία αυτή αποτελεί πρώτη επιλογή για το 68%.

Η τιμή εξακολουθεί να είναι το σημαντικότερο κριτήριο, με το 90% των καταναλωτών να δίνει προτεραιότητα στο κόστος, αν και το ποσοστό αυτό έχει μειωθεί σε σχέση με πέρσι.

Η ποιότητα των προϊόντων παραμένει καθοριστική για το 64%. Αντιθέτως, λιγότεροι καταναλωτές θα αναζητήσουν μόνο προσφορές, 44% φέτος έναντι 55% πέρσι, ενώ το brand επανέρχεται δυναμικά, με το 25% να το θεωρεί σημαντικό (έναντι 17% την προηγούμενη χρονιά).

Σε ό,τι αφορά τον τρόπο που θα περάσουν τις γιορτές, το 53% επιλέγει να μείνει στο σπίτι με πρόσωπα του κοντινού του περιβάλλοντος, τάση που ενισχύεται στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Επιπλέον, το 41% σκοπεύει να αγοράσει δώρα για αγαπημένα πρόσωπα, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό (32%) δηλώνει ότι θα προσπαθήσει να αποφύγει τη σπατάλη φαγητού.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response