Λουκέτο στις ράγες – Ο σιδηρόδρομος Κορίνθου–Καλαμάτας σβήνει για να γίνει ποδηλατόδρομος – Διακήρυξη για ποδηλατόδρομο 244χλμ Κόρινθος-Καλαμάτα

Κοινοποίηση:
grammi-640x380

Αντί για τρένα έρχονται τα…ποδήλατα-Σε ποδηλατική διαδρομή 244χλμ μετατρέπεται η σιδηροδρομική γραμμή- Με 3,5 εκατ. ευρώ χρηματοδοτεί το Πράσινο Ταμείο το έργο
Ανατροπή των μέχρι τώρα δεδομένων φέρνει διακήρυξη από το ΤΕΕ για εκπόνηση προμελέτης και τευχών δημοπράτησης για τη διαμόρφωση ποδηλατικής διαδρομής Κόρινθος Καλαμάτας με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο και προϋπολογισμό έργου 3.577.064,10€. Η διακήρυξη δημοσιεύτηκε χθες, Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2025, με κύριο του έργου το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και εργοδότη το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Σύμφωνα με τη διακήρυξη, έχει προηγηθεί απόφαση του ΔΣ. του Πράσινου Ταμείου, “Απόφαση του ΔΣ του «Πράσινου Ταμείου» έγινε αποδεκτό «Αίτημα χρηματοδότησης ποδηλατικής διαδρομής Κόρινθος – Καλαμάτα» και την ένταξη της δαπάνης της χρηματοδότησης στον Α.Π. 1: «Αστική Αναζωογόνηση, Συνεχιζόμενα Έργα & Λοιπές δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΙΣΟΖΥΓΙΟΥ» έτους 2023, με δικαιούχο το ΤΕΕ και τη διάθεση ποσού 3.577.064,10 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% για το 2024 και τα επόμενα έτη (ΑΔΑ: Ε7ΨΘ46Ψ844-Ρ5Σ).

Ο συνολικός καθαρός χρόνος για την περαίωση του μελετητικού αντικειμένου της σύμβασης ορίζεται σε εκατόν εβδομήντα [170] ημερολογιακές ημέρες, από την υπογραφή της.

Η 1η Φάση προβλέπεται να διαρκέσει 120 ημέρες και περιλαμβάνει:
• Την Προμελέτη Αρχιτεκτονικών διαμόρφωσης υπαίθριων χώρων
Η 2η Φάση προβλέπεται να διαρκέσει 50 ημέρες και περιλαμβάνει:
• Τη Σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης
• Τη Σύνταξη Σχεδίου Ασφάλειας και Υγείας & Φακέλου Ασφάλειας και Υγείας

Οι προσφορές υποβάλλονται από τους οικονομικούς φορείς ηλεκτρονικά μέσω της διαδικτυακής πύλης https://portal.eprocurement.gov.gr/, του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), σύμφωνα με τα αναφερόμενα στους όρους της διακήρυξης και στην με αρ. 56902/215 (Β’ 1924/2.6.2017) Απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης «Τεχνικές λεπτομέρειες και διαδικασίες λειτουργίας του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.)», ως εξής:
Ημερομηνία δημοσίευσης διαγωνισμού στο Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.: 24/09/2025 ημέρα Τετάρτη
Ημερομηνία έναρξης υποβολής προσφορών: 24/09/2025 ημέρα Τετάρτη
Καταληκτική ημερομηνία και ώρα υποβολής προσφορών: 31/10/2025 ημέρα Παρασκευή και ώρα 15:00
Ημερομηνία αποσφράγισης προσφορών (Διενέργειας Διαγωνισμού): 5/11/2025 ημέρα Τετάρτη και ώρα 11:00

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να έχουν άμεση και δωρεάν πρόσβαση στα έγγραφα της σύμβασης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://portal.eprocurement.gov.gr/.

Ακολουθεί απόσπασμα από τη διακήρυξη που δημοσιεύτηκε από το ΤΕΕ:

ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

“Το μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου χαρακτηρίζεται επισήμως ενεργό σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας, περιλαμβανομένων και των τμημάτων Μέγαρα – Κόρινθος, Κιάτο – Διακοπτό και Αίγιο – Ρίο, παρά το γεγονός ότι πολλά μικρά τμήματα αυτών έχουν αποξηλωθεί και καταστραφεί από κατά τόπους οδικά, σιδηροδρομικά και άλλα σύγχρονα έργα υποδομής, διακόπτοντας τη συνέχεια του παλαιού σιδηροδρομικού άξονα.
Η αρχική χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής παρουσιάζει μεγάλη ιστορική, αρχιτεκτονική και οικονομική σημασία για τις περιοχές που διασχίζει. Παρόλα αυτά η γραμμική περιοχή παραμένει αναξιοποίητη και παρουσιάζει σήμερα εικόνες εγκατάλειψης και παρακμής. Η φύση, στη μορφή άγριας και πυκνής βλάστησης, έχει ανακαταλάβει μεγάλα τμήματα του χώρου, ενώ το τραχύ ανάγλυφο, τα προστατευτικά κιγκλιδώματα και διάφορες κατασκευές (πεζούλια από σκυρόδεμα) αποτελούν χαρακτηριστικά στοιχεία του χώρου. Η εγκατάλειψη της γραμμής συμβάλλει στην υποβάθμιση του αστικού και αγροτικού περιβάλλοντος, καθώς συνιστά χώρο εναπόθεσης μπάζων και σκουπιδιών.
Η εγκατάλειψη των παλαιών σιδηροδρομικών σταθμών και η μη αξιοποίησή τους συμβάλλουν στην περαιτέρω υποβάθμιση του τόπου. Η γραμμική ζώνη του σιδηροδρόμου αποτελεί έναν μεγάλο ελεύθερο χώρο, που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και θα μπορούσε να αποτελέσει έναν κοινόχρηστο υπαίθριο θύλακα με διάφορες λειτουργίες, για την εκτόνωση των κατοίκων των περιοχών τις οποίες διατρέχει.

“Η προτεινόμενη χάραξη του ποδηλατοδρόμου στην υφιστάμενη γραμμή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κορίνθου-Καλαμάτας θα μπορούσε να αποτελέσει μια πρόταση αξιοποίησης των υπαρχουσών δομών, η οποία θα υποστηρίζει εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, σεβόμενες το περιβάλλον”

Επίσης καθίσταται δυνατή η ανάδειξη των υπαρχουσών υποδομών, που έχουν μεγάλη ιστορική, πολιτιστική και αρχιτεκτονική σημασία, ενσωματώνοντάς τις ως μέρος της ποδηλατικής διαδρομής.
Ο ποδηλατοδρόμος έχει συνολικό μήκος 244 χιλιόμετρα και θα μπορεί να προσφέρει μια βιώσιμη εναλλακτική διαδρομή μεταξύ των περιοχών της Καλαμάτας, της Τρίπολης, και της Κορίνθου. Η ύπαρξη ενός εκτεταμένου δικτύου ποδηλατοδρόμου θα έχει πολλαπλά οφέλη σε συλλογικό αλλά και σε ατομικό επίπεδο, όπως περιβαλλοντικά, κοινωνικά, και οικονομικά, αλλά και για τις αντίστοιχες πόλεις που συνδέει.
Με τον τρόπο αυτό, ο ποδηλατόδρομος θα αποτελεί μία εναλλακτική μορφή τουρισμού και άθλησης, προσφέροντας πληθώρα διαδρομών για άσκηση, φυσιολατρία, επίσκεψη μνημείων σημαντικής αρχιτεκτονικής σημασίας και οικονομικής ανάπτυξης για τους περιβάλλοντες δήμους. Τέλος, η δημιουργία ενός ποδηλατοδρόμου τέτοιας έκτασης και γεωγραφικής σημασίας στην Περιφέρεια της Πελοποννήσου μπορεί να αποτελέσει έναυσμα για την δημιουργία και άλλων ποδηλατοδρόμων μεγαλύτερης έκτασης σε άλλες Περιφέρειες, οι οποίοι θα μπορούν να συνδέουν σημαντικές πόλεις και να προωθούν το μοντέλο του εναλλακτικού τουρισμού. Μελλοντικά, μπορεί να δημιουργηθούν στην Ελλάδα εκτεταμένα δίκτυα ποδηλατοδρόμου αξιοποιώντας το ανενεργό δίκτυο των σιδηροδρομικών γραμμών.
Οι αδυναμίες της ζώνης μελέτης προκύπτουν από την εγκατάλειψη της σιδηροδρομικής γραμμής. Η ανενεργή γραμμική ζώνη που διαιρεί την Περιφέρεια σε δύο τμήματα, καθιστά δύσκολη την εγκάρσια επικοινωνία και προκαλεί εμπόδια στην μετακίνηση των πεζών. Εκατέρωθεν της γραμμής αλλά και πάνω σε αυτή, κυριαρχεί άγρια βλάστηση και απορρίμματα από τους γύρω οικισμούς, ενώ ο χώρος μένει αναξιοποίητος.
Κάποιες από τις προτεινόμενες παρεμβάσεις – στόχους αναφέρονται παρακάτω:

Δημιουργία δικτύου πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων που θα συμβάλλει στην συνένωση αλλά και την επέκταση των υπαρχόντων ελεύθερων χώρων.

Ενσωμάτωση της υφιστάμενης εξυπηρέτησης οχημάτων στις προτεινόμενες αναπλάσεις με αλλαγή υλικού επίστρωσης των τμημάτων του οδικού δικτύου ή αγροτικών δρόμων που περιλαμβάνονται στο χρησιδανειζόμενο ακίνητο ώστε να οριοθετείται η έκταση των επεμβάσεων.

Δημιουργία περιορισμένων ζωνών φύτευσης σε καίρια τμήματα της διαδρομής, όπου θα προβλεφθούν σημεία στάσης.

Βελτίωση υφιστάμενων υποδομών οδικών έργων για μία γόνιμη ένταξή τους στην ευρύτερη ανάπλαση της ζώνης της σιδηροδρομικής γραμμής και δημιουργία κάθετων συνδέσεων για διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων εγκάρσια της επέμβασης.

Δημιουργία διαβάσεων σε καίρια σημεία για απρόσκοπτη προσπέλαση από τους πεζούς και τη συνένωση των οικισμών που βρίσκονται εκατέρωθεν της γραμμής.

Ένταξη στοιχείων αστικού εξοπλισμού, όπως καθιστικά και καλάθια απορριμμάτων με τη δημιουργία χώρων στάσεων.

Πρόβλεψη ειδικής φύτευσης σε τμήματα γειτνίασης με οδικό δίκτυο υψηλής κυκλοφορίας για μείωση θορύβου και οπτική απομόνωση ή για λόγους σκίασης σε χώρους στάσης.

Αξιοποίηση του εξοπλισμού της σιδηροδρομικής τροχιάς και των αντικειμένων που την απαρτίζουν, με την ένταξή τους ως στοιχείων της διαμόρφωσης.

Ειδική επιλογή υλικών δαπεδόστρωσης, ανάλογα με τη χρήση ως ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι, χώροι στάσης κ.ά.

Επανάχρηση βοηθητικών οικίσκων σε όλο το μήκος της σιδηροτροχιάς από βοηθητικής χρήση αποθηκευτικού χώρου σε τουαλέτες των χρηστών της διαδρομής.

Ένταξη περιπτέρων αναψυχής σε χώρους στάσης σε όλο το μήκος της διαδρομής, προσφέροντας ζωή καθ’ όλο το μήκος της. Ο σχεδιασμός των περιπτέρων θα γίνει με τρόπο και υλικά που να μην προσβάλουν το φυσικό περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα να ασφαλίζει ημέρες και ώρες που δεν είναι σε λειτουργία. Ο τρόπος λειτουργίας αποτελεί αντικείμενο μελέτης εφαρμογής του έργου.
Η ενεργοποίηση της γραμμικής αυτής έκτασης, μέσω του σχεδιασμού μιας υπαίθριας διαδρομής, παρουσιάζει πολλές δυνατότητες για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της Περιφερειακής ενότητας. Η αναζωογόνηση της σιδηροδρομικής γραμμής και ο σχεδιασμός ενός δημόσιου χώρου που θα ενώνει τις περιοχές που βρίσκονται εκατέρωθεν αυτής, συμβάλλουν στην εκτόνωση των κατοίκων, στην αισθητική, κοινωνική και περιβαλλοντική αναβάθμιση του τόπου και στην επούλωση του υφιστάμενου ιστού.
Οι παραπάνω στόχοι και οι επιμέρους αναπτυξιακές και σχεδιαστικές επεμβάσεις που προτείνονται με γνώμονα την αειφορία, θα παρουσιάσουν παράλληλα και σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις στη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής παρέμβασης και των κατοίκων.
Η σκοπιμότητα κατασκευής του Έργου και τα αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου, τεκμηριώνονται από τα ακόλουθα βασικά επιχειρήματα:
•Η ευκολότερη προσβασιμότητα, μέσα από τον ποδηλατόδρομο, η οποία θα μπορεί να εξασφαλίσει την έλευση περισσότερων κατοίκων από γειτονικές περιοχές.
•Η γενικότερη ανάπλαση και οι επιμέρους επεμβάσεις με διαφορετικές χρήσεις και δραστηριότητες, θα μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης, με αποτέλεσμα την αύξηση της κινητικότητας των τουριστών
•Βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των περίοικων
•Διευκόλυνση της άνετης προσέγγισης από όλους
• Σύνδεση του ανθρώπου με τη φύση
Ενδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω σαν εργαλεία παρέμβασης:
• Παρεμβολή μίας ζώνης πρασίνου ανάμεσα στην κίνηση των πεζών και των ποδηλάτων (χαμηλή βλάστηση).
• Δημιουργία διαδρομών από μαλακό δάπεδο μέσα στο φυσικό τοπίο.
• Ένταξη χώρων στάσης σε καίρια σημεία λόγω θέας ή πρόσβασης σε γειτνιάζουσες εγκαταστάσεις αναψυχής.

2. ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ
2.1 Γενικά
Το παρόν τεύχος αφορά στην μελέτη με γενικό τίτλο:
«ΕΚΠΟΝΣΗ ΠΡΟΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΥΧΩΝ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ»
Για την εκτέλεση της σύμβασης προβλέπεται η υλοποίηση σε επίπεδο προμελέτης των ακόλουθων κατηγοριών μελετών:
1. Ειδική Αρχιτεκτονική Μελέτη Διαμόρφωσης Ελεύθερων Χώρων
Επίσης, συμπεριλαμβάνονται και τα αντίστοιχα Τεύχη Δημοπράτησης και ΣΑΥ-ΦΑΥ σε εφαρμογή του άρθρου 50 του Ν. 4412/2016.

2.2 Υπό Μελέτη Περιοχή

Η προς ανάθεση σύμβαση, αφορά στην εκπόνηση μελετών για την ανάπλαση της περιοχής κατά μήκος της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής που ένωνε την Κόρινθο με την Καλαμάτα και η μετατροπή της σε ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο.
Το συνολικό μήκος της διαδρομής του ποδηλατοδρόμου από την Κόρινθο στην Καλαμάτα υπολογίζεται στα 244 χλμ.

2.3 Διαθέσιμα Στοιχεία και προηγούμενες μελέτες
Ο Ανάδοχος θα έχει στη διάθεσή του – ενδεικτικά και όχι περιοριστικά – τα εξής στοιχεία:
• ζώνη απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ

2.4 Τεχνική Περιγραφή

Κύρια προϋπόθεση ως προς τον σχεδιασμό του έργου, είναι η σωστή ένταξη του ποδηλατοδρόμου και του παρακείμενου πεζοδρόμου στις υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές, λαμβάνοντας υπόψιν και το ανάγλυφο που αυτές διασχίζουν.

Αντικείμενο της παρούσας Τεχνικής Περιγραφής είναι η περιγραφή των απαιτούμενων εργασιών για την ολοκλήρωση του έργου που αφορά στην πρόταση για την «εκπόνησης της Προμελέτης για την Διαμόρφωση της ποδηλατικής διαδρομής Κόρινθος – Καλαμάτα»,
δηλαδή σε συνολικό μήκος παρέμβασης 244 χλμ. κοινόχρηστων χώρων, εκ των οποίων ενδεικτικά οι επί μέρους εκτάσεις είναι:
• 610.000,00 μ2 Μελλοντικός ποδηλατόδρομος πλάτους 2,5μ.
• 399.087,715 μ2 Πεζόδρομος πλάτους 2μ.

Το αντικείμενο αφορά στην εκπόνηση των ακόλουθων μελετών σε στάδιο προμελέτης με τη σύνταξη των αντίστοιχων τευχών δημοπράτησης, και για τις εκτάσεις που ενδεικτικά αναφέρονται:
• Ειδική Αρχιτεκτονική μελέτη διαμόρφωσης ελεύθερων χώρων 1.009.087,715μ2
• Σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης
• Σύνταξη ΣΑΥ-ΦΑΥ

Σκοπός των παρεμβάσεων είναι η άνοδος της ποιότητας της εμπειρίας του χρήστη, καθώς και η εξυπηρέτηση και η ασφάλεια των πολιτών, σχετικά με τη χρηστικότητα και την έκταση του δημόσιου χώρου. Σημαντική παράμετρος στη διαμόρφωση είναι η προσβασιμότητα ατόμων μειωμένης όρασης και μειωμένης κινητικότητας. Λαμβάνοντας υπόψιν το “Σχεδιάζοντας για όλους” χαράσσονται οδηγοί τυφλών και οι απαιτούμενοι ελιγμοί στην όδευση για την αποφυγή τυχόν εμποδίων, σε όλο το μήκος της περιοχής παρέμβασης, με τα κατάλληλα υλικά. Αντίστοιχα θα προβλεφθούν ράμπες με κατάλληλη κλίση ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε όλες τις νέες περιοχές τα άτομα με αναπηρία (ανάπηροι, ηλικιωμένοι, μητέρες με καροτσάκια κ.ά.).
Για τα υλικά που θα προταθούν θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ο βιοκλιματικός σχεδιασμός, π.χ. κυβόλιθοι ή αντιολισθηρές τσιμεντόπλακες από ψυχρά υλικά, απορροφητικά υλικά που να μην εμποδίζουν την απορρόφηση των όμβριων υδάτων από το έδαφος, υλικά με μειωμένη απορροφητικότητα στη θερμότητα και υψηλή ανακλαστικότητα.
Οι παρεμβάσεις θα προβλέπουν την κατασκευή τελικών επιστρώσεων με όλα τα κατάλληλα υποστρώματα, καθώς και την επαρκή σχεδίαση όλων των ειδών αστικού εξοπλισμού που θα τοποθετηθούν στην περιοχή που θα αναπλαστεί (καλάθια απορριμμάτων, καθιστικά κ.λπ.).
2.5 Απαιτούμενες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις
Στις υποχρεώσεις του αναδόχου μελετητή συμπεριλαμβάνονται η προετοιμασία, η υποβολή των φακέλων, η παρακολούθηση της διαδικασίας για την κάθε είδους αδειών και εγκρίσεων.
3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ – ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
(Ν.4412/2016 άρθρο 45 §7.Α.3)
3.1 Απαιτούμενες Μελέτες
Στα πλαίσια της σύμβασης για την υλοποίηση του υπόψη αντικειμένου προτείνεται να εκπονηθούν, ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, οι παρακάτω μελέτες:
Αρχιτεκτονική Μελέτη:
Ειδική Αρχιτεκτονική Μελέτη Διαμόρφωσης Ελεύθερου Χώρου, Διαμόρφωση Τοπίου και Ελεύθερων Χώρων ανά αυτοτελή χωρική ενότητα με αυξημένες απαιτήσεις σε σκληρές επιφάνειες, σε στάδιο προμελέτης και η σύνταξη των αντίστοιχων τευχών Δημοπράτησης. Το προαπαιτούμενο περιεχόμενο της μελέτης για την διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, προβλέπει:
1. Αναλυτική Τεχνική Περιγραφή της Αρχιτεκτονικής Πρότασης Διαμόρφωσης των υπαίθριων χώρων.
2. Σχέδια Αρχιτεκτονικής Πρότασης διαμόρφωσης των ελεύθερων χώρων (πλήρης σειρά σχεδίων, απαραίτητων φωτορεαλιστικών απεικονίσεων πρότασης, σχεδίων λεπτομερειών των αρχιτεκτονικών στοιχείων και κατασκευαστικών λεπτομερειών).
Λοιπά:
o Σύνταξη ΣΑΥ – ΦΑΥ
o Σύνταξη Τευχών Δημοπράτησης.
3.2. Φάσεις παράδοσης μελετών
Οι μελέτες εκπονούνται και υποβάλλονται σε 2 φάσεις. Οι χρόνοι εκπόνησης του αντικειμένου κάθε φάσης, αναφέρονται στο χρονοδιάγραμμα που ακολουθεί, για την υλοποίηση του αντικειμένου.
3.3. Προδιαγραφές μελετών
Οι μελέτες θα εκπονηθούν σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, τις οδηγίες της Επιβλέπουσας Υπηρεσίας, και σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 4412/2016 όπως ισχύουν, καθώς και τις τεχνικές προδιαγραφές του ΠΔ 696/1974 και για τκ = 1,435 σύμφωνα με την ΕΓΚΥΚΛΙΟ με Αρ. Πρωτ. Δ11/48986/18.03.2025 του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response