«Κανένας δεν θέλει πλέον χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων». Η δήλωση προέρχεται από τον διευθυντή του Ευρωπαϊκού Τεχνικού Κέντρου της Hyundai στη Φρανκφούρτη, Tyrone Johnson και μπορεί να προκαλεί του φανατικούς Petrolheads, ωστόσο εμπεριέχει μια μεγάλη δόση αλήθειας.
Ο αριθμός των νέων μοντέλων που λανσάρονται αποκλειστικά με αυτόματα σασμάν χωρίς δυνατότητα παραγγελίας τους με χειροκίνητα, αυξάνεται γεωμετρικά χρόνο με χρόνο και μάλιστα δεν αφορά πλέον μόνο ακριβά οχήματα πολυτελείας, αλλά περιλαμβάνει και πολλά προσιτά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Η συγκεκριμένη τάση δεν οφείλεται μόνο στην τεμπελιά μας, αφού είναι προφανώς πιο εύκολο και άνετο να οδηγείς στις σημερινές συνθήκες χαοτικής και πυκνής κυκλοφορίας ένα αυτόματο μοντέλο, παρά να πατάς κάθε τρεις και λίγο το αριστερό πεντάλ, για να αλλάξεις σχέση στο σασμάν.
Η σταδιακή εξαφάνιση του πεντάλ του συμπλέκτη από τα αυτοκίνητα μας οφείλεται κυρίως στους εξής λόγους:
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα εφοδιάζονται στάνταρ με προηγμένα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, που συνδυάζονται πολύ καλύτερα με τα αυτόματα παρά με τα χειροκίνητα σασμάν.
Το κόστος εξέλιξης οχημάτων, που διατίθενται με χειροκίνητα και με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων είναι υψηλότερο και η απόσβεση γίνεται δύσκολα λόγω της μειωμένης ζήτησης για σασμάν χειροκίνητης λειτουργίας.
Τα σύγχρονα αυτόματα σασμάν είναι αποδοτικότερα από τα χειροκίνητα, άρα συμβάλλουν σε χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τους αυτοκινητοκατασκευαστές, που απειλούνται με δρακόντεια πρόστιμα σε περίπτωση υπέρβασης των αυστηρών ευρωπαϊκών ορίων.
Η ζήτηση για μηχανικά, χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων μειώνεται συνεχώς ακόμη και σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η Porsche κατήργησε στην 911 Carrera S ως εμπορικά ασύμφορες τις χειροκίνητες εκδόσεις, καθώς τις ζητούσε μόνο ένας στους δέκα ενδιαφερόμενους πελάτες της.
Η ψηφιοποίηση των αυτοκινήτων νέας γενιάς δίνει παράπλευρη ώθηση και στα αυτόματα σασμάν. Ειδικότερα οι ηλικιακά νεότεροι πελάτες έως 40 ετών ψάχνουν για αυτόματα μοντέλα με ηλεκτρικά και όχι μηχανικά χειρόφρενα και με ψηφιακό κόκπιτ και όχι με αναλογικό πίνακα οργάνων, κλασικό στροφόμετρο, κλπ!
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την ήττα των χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων, καθώς η συγκεκριμένη τεχνολογία απαιτεί αυτόματα σασμάν. Και φυσικά έπεται συνέχεια στο μέλλον με τα αυτόνομα οχήματα, που θα είναι όλα αυτόματα.
Η κατάργηση μιας σειράς σπορ μοντέλων υψηλών επιδόσεων για περιβαλλοντικούς λόγους. Πρόκειται για αυτοκίνητα, στα οποία ταιριάζουν γάντι τα «γρήγορα» χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, όμως τώρα πλέον μιλάμε για τους τελευταίους των Μοϊκανών.
Τα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων λειτουργούν χωρίς κομπιάσματα και κενά, αλλάζουν σχέσεις γρηγορότερα από ό,τι ένας μέσος οδηγός με το χέρι και -το κυριότερο- δεν είναι τόσο ευπαθή σε βλάβες, όπως οι πρόγονοί τους.
Τελευταίο και άκρως πειστικό επιχείρημα υπέρ των αυτόματων σασμάν: Όποιος αγοράζει ένα σύγχρονο αυτόματο μοντέλο, δεν επιστρέφει σχεδόν ποτέ ξανά σε ένα χειροκίνητο.
Ποιος τοπε?αυτοι που δεν ξερουν οδηγηση καλη το θελουν….να αλλαζουμε ταχυτητες θελουμε …
ΣΗΓΑ ΡΕ , ΤΩΡΑ ΕΙΣΤΑΙ ΤΟ ΜΗΔΕΝ