Επανήλθε σε πλήρη λειτουργία από σήμερα η ηλεκτρονική πλατφόρμα πληρωμών του ΟΠΕΚΕΠΕ, μετά την προγραμματισμένη διακοπή λειτουργίας που είχε τεθεί σε ισχύ στις 5 Ιουλίου, λόγω τεχνικών εργασιών συντήρησης και αναβάθμισης. Οι ιστότοποι transpay.opekepe.gr και dip.opekepe.gr, που αποτελούν βασικά εργαλεία για τη διαχείριση πληρωμών και την έκδοση φορολογικών βεβαιώσεων επιδοτήσεων, είναι πλέον προσβάσιμοι για χιλιάδες παραγωγούς και δικαιούχους αγροτικών ενισχύσεων.
Σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ), η διακοπή της υπηρεσίας αφορούσε προγραμματισμένες εργασίες τεχνολογικής αναβάθμισης, με σκοπό τη βελτίωση της σταθερότητας, της αξιοπιστίας και της ασφάλειας των πληροφοριακών συστημάτων. Οι αναβαθμίσεις κρίθηκαν αναγκαίες ενόψει της αυξημένης ψηφιακής δραστηριότητας που καταγράφεται κυρίως κατά τις περιόδους πληρωμών αγροτικών επιδοτήσεων.
Οι εργασίες περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων, ενίσχυση των υποδομών για αποφυγή καθυστερήσεων και σφαλμάτων, αλλά και τεχνικές παρεμβάσεις ώστε να διασφαλιστεί η αδιάλειπτη λειτουργία του συστήματος υπό συνθήκες αυξημένου φόρτου.
Επικαιροποίηση οικονομικών στοιχείων με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό
Εκτός από τις τεχνικές αναβαθμίσεις, ο ΟΠΕΚΕΠΕ προχώρησε στην επικαιροποίηση των στοιχείων των δύο τελευταίων οικονομικών ετών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/2116. Η συγκεκριμένη ρύθμιση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της εναρμόνισης των δεδομένων με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και αποσκοπεί στην ορθή και διαφανή απόδοση των επιδοτήσεων, καθώς και στην αξιόπιστη αποστολή των στοιχείων προς τις φορολογικές αρχές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλατφόρμα «Βεβαίωσης Εφορίας – Ποσών Επιδότησης» αποτελεί βασικό εργαλείο για τους αγρότες και τους λογιστές τους, καθώς μέσω αυτής μπορούν να αντλούν βεβαιώσεις εισοδήματος από επιδοτήσεις για φορολογική χρήση.