Η συγκεκριμένη εξέλιξη δυστυχώς δεν έχει καθόλου πλάκα, καθώς την ώρα που ο Κυριάκος εκλιπαρεί για μία φωτογραφία με τον Τραμπ υποχρεώνοντας ακόμα και τον θρυλικό Αλέξη Παπαχελά να τον κράξει, ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν, εξασφάλισε μια κολοσσιαία συμφωνία με την Κίνα, ενισχύοντας τη θέση της χώρας του ως βιομηχανικό κέντρο στην Ευρώπη. Η κινεζική εταιρεία BYD, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές οχημάτων παγκοσμίως, ανακοίνωσε επίσημα τη δημιουργία του Ευρωπαϊκού της Κέντρου στην Ουγγαρία, ένα έργο που περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός βιομηχανικού πάρκου 300 εκταρίων στη Σέγκεντ, το οποίο θα παράγει 300.000 οχήματα ετησίως, καθώς και ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης μπαταριών στο Φοτ, ένα ερευνητικό κέντρο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Σέγκεντ και τα ευρωπαϊκά κεντρικά γραφεία της BYD στη Βουδαπέστη. Πρόκειται για μια κίνηση που θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα καταστήσει την Ουγγαρία βασικό παίκτη στην ευρωπαϊκή αγορά οχημάτων, ενισχύοντας παράλληλα τη γεωπολιτική της θέση.
Η επιτυχία του Όρμπαν δεν είναι τυχαία. Εδώ και χρόνια, ο Ούγγρος πρωθυπουργός καλλιεργεί στενές σχέσεις με την Κίνα, προσελκύοντας επενδύσεις και εκμεταλλευόμενος τη στρατηγική θέση της χώρας του στην Ευρώπη. Η BYD, που ήδη λειτουργεί εργοστάσιο παραγωγής λεωφορείων στο Κομάρομ από το 2017, επέλεξε την Ουγγαρία ως βάση για την ευρωπαϊκή της επέκταση, αποδεικνύοντας την εμπιστοσύνη της στην πολιτική σταθερότητα και τις ευνοϊκές συνθήκες που προσφέρει η κυβέρνηση Όρμπαν.
Ο Κυριάκος φυσικά προτίμησε να δώσει 300 εκατομμύρια ευρώ από το ελληνικό ταμείο ανάκαμψης στην τουρκική εταιρία του κολλητού του Κοτς, για να αγοράζει αυτοκίνητα. Αντί να προσφέρει ως ενίσχυση στους Κινέζους και να πάρει την επένδυση. Θέλω και εγώ έναν τέτοιο φίλο σαν τον Κυριάκο.
Η Ουγγαρία λοιπόν πρωτοπορεί, στην Ελλάδα φαίνεται να χάνουμε μια σημαντική ευκαιρία. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μοιάζει να παρακολουθεί αμέτοχη τις εξελίξεις, την ώρα που θα μπορούσαμε να έχουμε διεκδικήσει ένα τέτοιο έργο. Το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς, βρίσκεται στα χέρια της κινεζικής COSCO, γεγονός που δίνει στην Ελλάδα ένα σημαντικό πλεονέκτημα για την προσέλκυση κινεζικών επενδύσεων. Η στρατηγική θέση του Πειραιά ως πύλη της Ευρώπης, σε συνδυασμό με την υπάρχουσα παρουσία της Κίνας, θα μπορούσε να κάνει μια τέτοια επένδυση απολύτως εφικτή για τη χώρα μας.
Πώς είναι δυνατόν να μην εκμεταλλευόμαστε αυτή τη συγκυρία; Η Κίνα αναζητά εταίρους στην Ευρώπη για να επεκτείνει την παραγωγή της, και η Ελλάδα, με το λιμάνι του Πειραιά να αποτελεί ήδη σημείο αναφοράς για τις κινεζικές εταιρείες, θα μπορούσε να διεκδικήσει ένα σημαντικό μερίδιο. Αντί να πετάμε χαρταετό, η κυβέρνηση θα έπρεπε να έχει δημιουργήσει ένα ελκυστικό πλαίσιο για τέτοιες επενδύσεις, προσφέροντας κίνητρα και υποδομές που θα προσελκύσουν γίγαντες όπως η BYD.
τον τουρκολαγνο ορμπαν προσκυνανε μονο οι χουντικοι
Υπάρχει άλλη μία παράμετρος κολοσσιαίας Οικονομικής και Εμπορικής σημασίας που πράγματι άπτεται διελκυστίδος μεταξί Ουγγαρίας – Ελλάδος. Είναι η επιλογή της τελικής απολήξεως του Εμπορικού δρόμου Άπω Ανατολής όπου σχεδιάζεται αυτοοδηγούμενα Φορτηγά οχήματα σε 6 Λωρίδες δρόμου σε κάθε κατεύθυνση να αναλάβουν την υποκατάσταση των Θαλασσίων μεταφορών στην οποία κορυφαίοι είναι οι Έλληνες. Τμήμα 1.200 η 1.600 χιλιομέτρων φέρεται να έχει ήδη κατασκευασθεί και η σύγκρουσις Πακιστάν Ινδίας με επιπτώσεις σε Κασμίρ και άλλες περιοχές βορειότερα αλλά και Κινεζικά οπλικά συστήματα εμπλεκόμενα με ποιους άραγε χειριστές, υπέρ του Πακιστάν, φέρεται να σχετίζεται και με αυτό. Η απόληξις λοιπόν μπορεί να φθάσει στην Θράκη η στην Ουγγαρία. Οι επιλογές εξατρώνται από πολλές Γεωπολιτικές εξελίξεις, πολλών εμπλεκομένων , όμως παραμένει το ενδιαφέρον ερώτημα; Μέσω Θράκης η μέσω Ουγγαρίας. Μήπως απαντήσει η Τουρκία.