Σαφάρι ελέγχων από την ΑΑΔΕ – Ψάχνουν τη φοροδιαφυγή ακόμα και στα social media

Κοινοποίηση:
social-media (1)

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις κριτικές των πελατών στις ιστοσελίδες των επιχειρήσεων επεκτείνει την έρευνα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για να φέρει στο φως περιπτώσεις “μαύρου” χρήματος. Χώροι εκδηλώσεων και ηλεκτρονικά καταστήματα συνεχίζουν να είναι ψηλά στις λίστες των ελέγχων.

Αναρτήσεις στα social media και αξιολογήσεις πελατών σε ιστοσελίδες και διαδίκτυο “ξεψαχνίζουν” οι ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, προκειμένου να εντοπίσουν πιθανές εστίες φοροδιαφυγής.

Όπως αναφέρουν πολίτες: «Είναι ένα καλό σκεπτικό. Πιστεύω μπορεί να ωφελήσει. Να υπάρχουν κάποια έσοδα, να παταχθεί η φοροδιαφυγή». «Αν σταματήσουμε να μην πληρώνουμε το κράτος, θα έχουμε καλύτερες παροχές σε όλα τα σημεία. Από νοσοκομεία, από σχολεία και από τα πάντα». «Να το κάνει η αρμόδια υπηρεσία. Να ελέγξει. Αυτός κάνει αυτή τη ζωή. Βγαίνει με τα εισοδήματα που δηλώνει; Όχι. Να τον ελέγξω».

Αξιοποιώντας φωτογραφίες και αναρτήσεις πολιτών που ο τρόπος ζωής τους δε συνάδει με την περιουσιακή τους κατάσταση, οι αρμόδιες αρχές θα κάνουν φύλλο και φτερό τις φορολογικές δηλώσεις για να ανακαλύψουν τυχόν κρυμμένα εισοδήματα.

Ο κόσμος συνηθίζει να χρησιμοποιεί το διαδίκτυο προκειμένου να ασκεί κριτική σε καταστήματα και υπηρεσίες, κάτι που θα μπει στο μικροσκόπιο των φορολογικών αρχών προκειμένου να εντοπίζονται καλύτερα όσοι φοροδιαφεύγουν.

Όπως δήλωσε η Αρλέτα Βελισσαράκου, φοροτεχνικός: «Από τις φωτογραφίες στα social media και τις κριτικές των πελατών, το οικονομικό επιτελείο προσπαθεί να ελέγξει τα κρυμμένα εισοδήματα».

Στο στόχαστρο των ελεγκτικών αρχών βρίσκονται το τελευταίο διάστημα κτήματα και ανοιχτοί χώροι διοργάνωσης εκδηλώσεων, όπου μεγάλο μέρος των πληρωμών γίνεται με μετρητά και χωρίς βέβαια να εκδίδονται τα νόμιμα παραστατικά.

Ο Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ: «Όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να εκδίδουν τα κατά νόμον απαραίτητα φορολογικά στοιχεία, όταν συναλλάσσονται με πελάτες. Σε διαφορετική περίπτωση δημιουργούν αθέμιτο ανταγωνισμό με τις συνεπείς επιχειρήσεις».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους ελεγκτές παρουσιάζουν και επιχειρήσεις που δε διαθέτουν φυσικό κατάστημα, αλλά πωλούν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ιστοσελίδων που είναι ενταγμένες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή που λειτουργούν αυτόνομα ως e-shop.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

4 Σχόλια

  1. Υποθέτω πως αν κάποιος είναι καθηγητής Γυμνασίου – Λυκείου, δεν είναι ελεύθερος επαγγελματίας και άρα αν κάνει ιδιαίτερα μαθήματα το απόγευμα δε φοροδιαφεύγει. Το ίδιο και οι συνταξιούχοι του δημοσίου που κάνουν δουλίτσες αφού και αυτοί δεν είναι ελέυθεροι επαγγελματίες, ούτε αυτοί φοροδιαφεύγουν. Ούτε τα λαδώματα των δημοσίων υπαλλήλων σε καίρια πόστα δε θεωρούνται φοροδιαφυγή, αφού ούτε αυτοί είναι ελεύθεροι επαγγελματίες.

  2. Πρέπει να ξεκινήσουν πρώτα από τα κόμματα μετά στους βολευτές. Εάν δείτε η μεγαλύτερη φοροδιαφυγή είναι Ιατροί, δικηγόροι, πολιτικοί μηχανικοί, λογιστές, και σχεδίον το 90% των ελεύθερων επαγγελματιών, αλλά το δημόσιο έβαλε την Ελλάδα μέσα. Οικοδόμοι, υδραυλικοί, ξυλουργοι, ψυκτικοί, και αλλοι μπορούν να μου εξηγήσουν πως ζούνε με 10000 το χρόνο;

  3. Το πρώτο είναι τα λεφτά και δεν μπορώ να θυμηθώ ποιο είναι το δεύτερο. Mark Hanna 1837-1904.

  4. Γιατι η ΑΑΔΕ δεν παει στα σιγουροτατα στρωματα φοροφυγαδων, τα οποια ειναι πασιγνωστα και στην ελιτ της κοινωνιας? Το ….τοσο μετρητα και ….τοσο με αποδειξη ειναι ο συνηθης τροπος πληρωμης σχεδον παντου χωρις καν να κρυβονται. Σανο μας ταιζουν η περιμενουν να γινουμε ρουφιανοι και να μπλεκουμε με δικαστηρια? Το κρατος δεν κανει σωστα τη δουλεια του και εχει τεραστια διαφυγοντα εσοδα. Αυτα που κανει ειναι φωτοβολιδες για τα ματια του κοσμου. Οι πληθωρικοι φοροφυγαδες ειναι απειρακτοι. Ας τους τεσταρουν μια φορα.

Comments are closed.