Καταγγελία εναντίον εφοπλιστών: Πωλούν τα πλοία τους στη Ρωσία ή σε εταιρείες με ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς και αποσύρονται από το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Κοινοποίηση:
tanker_2

 Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Sven Christian Schulz, του Δικτύου Συντακτών Γερμανίας (RND) ο επικεφαλής οικονομολόγος του Institute of International Finance (IIF) στην Ουάσιγκτον, Robin Brooks, επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι μπορεί μεν η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) και τα κράτη της ομάδας G7 να επέβαλαν πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.

Ωστόσο ο Βλαντιμίρ Πούτιν (Putin) αύξησε τις εξαγωγές πετρελαίου, για να ισοσταθμίσει τη χαμηλότερη τιμή, και συνεχίζει να έχει σημαντικά έσοδα, κάτι που έχει να κάνει και με το γεγονός ότι το πλαφόν των 60 δολαρίων που ετέθη, ήταν πολύ υψηλό.

 Χώρες όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα αντιστάθηκαν σθεναρά, όπως λέει ο ίδιος, στην επιβολή χαμηλότερου πλαφόν, ενώ προσθέτει ότι η Δύση δεν μπορεί να κάνει τίποτε για να σταματήσει τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου στην Κίνα και ότι η Ινδία χρησιμοποιεί για τη μεταφορά του πετρελαίου κυρίως δεξαμενόπλοια ελληνικών εφοπλιστικών εταιρειών.
  • «Βλέπουμε όλο και πιο συχνά ότι Έλληνες εφοπλιστές πωλούν τα πλοία τους στη Ρωσία ή σε εταιρείες με περίπλοκο και ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς και αποσύρονται από το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου.

Στη Μαύρη Θάλασσα το βλέπουμε αυτό σαφέστατα και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, διότι μόνο αν η Δύση διατηρήσει τον έλεγχο επί του στόλου των δεξαμενόπλοιων, μπορεί να διασφαλίσει ότι τηρείται το πλαφόν στην τιμή.

 Το τελευταίο διάστημα ελληνικά δεξαμενόπλοια μεταφέρουν το 45% του ρωσικού πετρελαίου στη Μαύρη Θάλασσα. Η Δύση χάνει τον έλεγχο επί του εμπορίου με τα δεξαμενόπλοια και μάλιστα προς όφελος της Ρωσίας», παρατηρεί ο Robin Brooks.

Στη συνέχεια εξηγεί ότι λόγω της παλαιότητας των ελληνικών δεξαμενόπλοιων, που καθιστά σχεδόν αδύνατη την ασφάλισή τους, οι Έλληνες εφοπλιστές δράττονται της ευκαιρίας να τα πουλήσουν στη Ρωσία έναντι υψηλού οικονομικού ανταλλάγματο.

 Οι Ρώσοι, από την πλευρά τους, αν έχουν στην κατοχή τους αυτά τα δεξαμενόπλοια, από τα οποία ήταν εξαρτημένοι έως τώρα, μπορούν να αδιαφορούν για το πλαφόν στην τιμή του πετρελαίου και τις κυρώσεις.

Τέλος, ο οικονομολόγος του IIF υποστηρίζει ότι η Ε.Ε. θα μπορούσε να υπαγορεύσει την πώληση δεξαμενόπλοιων μόνο σε δυτικές εταιρείες και να θέσει το πλαφόν στα 50 δολάρια, καθώς επίσης ότι χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία θα πρέπει να καταστήσουν σαφές στην ελληνική κυβέρνηση ότι είναι αναγκαίο να μειωθεί η τιμή του ρωσικού πετρελαίου.

«Είναι αδιανόητο να αποτυγχάνει αυτό εξαιτίας του βέτο της Ελλάδας», σχολιάζει, τέλος, ο R. Brooks.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. Αυτοί οι δήθεν ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι είναι στην πραγματικότητα τέρμα εξαρτημένοι και στηρίζουν τη συντονισμένη επίθεση των Γερμανών στην ελληνόκτητη ναυτιλία που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλά χρόνια. Όπως οι Γερμανοί κατάφεραν μέσω των μνημονιων να αφανισουν τις ελληνικές τράπεζες από τα Βαλκάνια, έτσι θέλουν να αφανίσουν και τη ναυτιλία μας. Και επειδή η χώρα πάντα είχε και δυστυχώς πάντα θα έχει εφιάλτες, το ελεύθερο ανεξάρτητο και μαχητικό κανάλι της Deutsche Welle (εδώ γελάμε) βρήκε τυχαία στην Πελοπόννησο τους ελεύθερους και μαχητικούς (εδω πάλι γελάμε) ρεπόρτερ για να παρουσιάσουν αντικειμενικά το θέμα.

  2. 1.Οι αγοραπωλησίες πλοίων εντάσσονται στο καθεστώς ελεύθερης διάθεσης περιουσιακών στοιχείων.
    2. Είναι ολοφάνερο ότι η Ρωσία δέχεται ασύμμετρη επίθεση και προκαλείται να αντιδράσει με πυρηνικά όπλα, επειδή έτσι θέλει η ελίτ που ρυθμίζει μεγάλης έκτασης γεγονότα. Δεν αποκλείεται να γίνει, αλλά με στόχους-έκπληξη!
    3. Το 25% της παγκόσμιας ναυτιλίας είναι ελληνόκτητο, ΟΧΙ Ελληνικό. Είναι ανεξάρτητοι άνθρωποι ή όμιλοι, οι οποίοι δεν ελέγχονται επ’ ουδενί από την Ελληνική πολιτική σκηνή, αντίθετα, ασκούν έλεγχο και Βέτο, όπως επισημαίνεται στο άρθρο.. Πολλοί δε από αυτούς, κατοικοεδρεύουν στο Σόχο, στα Βρετανικά νησιά Μάρσαλ, Κέιμαν, στις αποικίες Κύπρου, Μάλτας και τρέχα γύρευε πού αλλού. Μόνο Έλληνες δεν είναι.

    1. Περιση ακουγαμε τα αντιθετα, οτι οι »Ελληνες» αγοραζουν δεξαμενοπλοια λογο ελευσης »αγωγων» οι οποιοι εχουν χαμηλοτερο κοστος συντηρησης.

  3. Δηλαδή οι έλληνες ολιγάρχες δουλεύουν για τη Ρωσία και την τσέπη τους.

  4. Να πείτε σε αυτό το τσιράκι της ντουντούκας της παγκοσμιοποίησης που λέγεται Ντόιτσε Βέλε να πάει να κουρεύεται – χωρίς την Ελλάδα, η Ε.Ε. δεν έχει ναυτιλία. Ας κοιτάξει τις βλακείες των δικών του μεγιστάνων που θα αφήσουν τους Γερμανούς να τουρτουρίζουν τους επόμενους χειμώνες αντί να μας κουνάει το δάχτυλο και να διαιωνίζει τον δυτικοευρωοπαϊκό ρατσισμό του ενάντια στους Βαλκάνιους.

Comments are closed.