Ταχύτητα και αξιοπιστία είναι ίσως οι 2 λέξεις που θα περιέγραφαν απολύτως το νέο Skoda Octavia. Οι Τσέχοι κατασκεύασαν ένα αυτοκίνητο για δυνατές συγκινήσεις. Ένα αυτοκίνητο που με τις επιθετικές γραμμές του δεν περνάει απαρατήρητο.
Του Γιώργου Χαλάτση
Βλέποντας το νέο Octavia RS 230 δεν μπορεί το μυαλό μας να πάει παρά μόνο σε αγωνιστικές προδιαγραφές αυτοκίνητο.
Κάτω από το καπό της ταχύτερης Octavia που έχει περάσει ποτέ από την γραμμή παραγωγής βρίσκεται ο αναβαθμισμένος δίλιτρος κινητήρας (2.0 TSΙ) που προέρχεται από τη ‘νορμάλ‘ Octavia RS. Με μόνη διαφορά ότι ο κινητήρας αυτός βγάζει «φωτιές» αφού αποδίδει 230 ίππους στους μπροστινούς τροχούς.
Πράγμα που σημαίνει ότι για να οδηγήσει κάποιος αυτό το αυτοκίνητο θέλει γνώσεις, ψυχή, μυαλό και χέρια.
Πάρτε χαρτί και μολύβι και αρχίστε να σημειώνετε. Απόδοση 230 ίππους με επιτάχυνση από 0-100 χιλιόμετρα σε 6.7 δευτερόλεπτα και τελική 250 χιλιόμετρα. Το κιβώτιο είναι μηχανικό 6 σχέσεων και όποιος θέλει εναλλακτικά χρησιμοποιεί το DSG-6.
Στην νέα γρήγορη Octavia υπάρχει το “Performance Mode” που είναι στάνταρ και προσφέρει τέσσερις επιλογές: Standard, Sport, Eco και Individual προσαρμόζοντας ανάλογα τον κινητήρα, το κιβώτιο DSG, την υποβοήθηση του τιμονιού και τον κλιματισμό.
Τον αγωνιστικό χαρακτήρα της Octavia RS 230 τονίζει το πακέτο “Black design” με τις σκουρόχρωμες λεπτομέρειες. Χαρακτηριστική είναι η κυψελωτή γρίλια του προφυλακτήρα, η “Xtreme” σχεδίασης ζάντες 19’’, οι τραπεζοειδούς σχήματος απολήξεις με ειδική ρύθμιση για σπορ ήχο κ.α.
Ο σπόρ χαρακτήρας κυριαρχεί και στο εσωτερικό με την μαύρη επένδυση του σαλονιού να δημιουργεί όμορφη αντίθεση με τις κόκκινες λεπτομέρειες και ραφές. Ο οδηγός έχει εκτός από τον υπολογιστή ταξιδιού με lap timer ( είναι αποκλειστικά σχεδιασμένος για την έκδοση RS) , μια έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων Maxi DOT που περιλαμβάνει και χρονόμετρο για τους απόλυτους χρόνους …στις ειδικές διαδρομές.
Τα μπάκετ καθίσματα φέρουν ανάγλυφο τον λογότυπο vRS και προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη. Όπως στα μπάκετ έτσι και στο αμάξωμα κυριαρχούν τα λογότυπα vRS για να υπενθυμίζουν τον εκρηκτικό χαρακτήρα της ταχύτερης Octavia.
Το μηχανικό κιβώτιο είναι 6 σχέσεων ενώ αν κάποιος θέλει μπορεί να το παραγγείλει εναλλακτικά με το DSG-6. Το αυτόματο κιβώτιο DSG συνδυάζεται με διακόπτες αλλαγής σχέσεων (paddles) στο τιμόνι.
Δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε το προηγμένο διαφορικό στον εμπρός άξονα που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο σετ . Αυτό βρίσκεται ανάμεσα στο διαφορικό και στο δεξί ημιαξόνιο και έχει τη δυνατότητα κλειδώματος του εσωτερικού τροχού στην διάρκεια στροφής.
Είναι το πρώτο μοντέλο της SKODA που υποδέχεται αυτό τον τύπο διαφορικού (VAQ) που φυσικά είναι εμπνευσμένο από τους αγώνες. Το σύστημα αυτό έχει τη δυνατότητα να στέλνει τη ροπή στον ένα μπροστινό τροχό έως 100%, λειτουργώντας ως ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και περιορίζοντας την υποστροφή. Το VAQ συνεργάζεται στενά με το σύστημα ESP και όπως στην «νορμάλ» RS. Στην νέα Octavia RS 230 η σπορ ανάρτηση είναι στάνταρ με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 15 mm.
Παρά το γεγονός ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει διώκτης των καλών και ακριβών αυτοκινήτων περιμένουμε να το δούμε στην ελληνική αγορά .