ΒΟΜΒΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ! Ο ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΡΙΧΝΕΙ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ REIS TYPE 214 – Η ΤΟΥΡΚΙΚΗ «ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ» ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΙΣΧΥΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΕΙΛΗΣΕΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΗΣΙΑ!

Κοινοποίηση:
01

Η Τουρκία βγάζει «δόντια» στο Αιγαίο και ο Ερντογάν ετοιμάζεται να παίξει το πιο επικίνδυνο χαρτί του! Με τα νέα υποβρύχια κλάσης Reis Type 214, η Άγκυρα επιχειρεί να αλλάξει δραματικά το ισοζύγιο ναυτικής ισχύος, στήνοντας παγίδα στα ελληνικά νησιά. Η τουρκική αμυντική βιομηχανία, μεταμορφωμένη σε «Λερναία Ύδρα», ξεπετά συνεχώς νέα οπλικά συστήματα και πυρομαχικά, με μοναδικό στόχο την ανατροπή της ελληνικής υπεροχής σε αέρα και θάλασσα. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: ο Σουλτάνος ετοιμάζεται για το μεγάλο «μπαμ» και η Ελλάδα βρίσκεται ξανά μπροστά σε θανάσιμες προκλήσεις.

Ένας κρίσιμος τομέας εξασφάλισης ναυτικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, είναι ο υποβρύχιος πόλεμος.

Το υποβρύχιο κλάσης Reis Type 214 του Τουρκικού Ναυτικού

Το υποβρύχιο κλάσης Reis Type 214 του Τουρκικού Ναυτικού αντιπροσωπεύει μια καθοριστική πρόοδο στην προσπάθεια της Τουρκίας να επεκτείνει και να ενισχύσει τις δυνατότητες υποθαλάσσιου πολέμου.

Στο πλαίσιο του Έργου Υποβρυχίων Νέου Τύπου (YTDP), αυτά τα ντιζελοηλεκτρικά υποβρύχια ανεξάρτητης πρόωσης (AIP) είναι εκδόσεις κατασκευασμένες κατόπιν αδείας της φημισμένης πλατφόρμας Type 214 της Γερμανίας, προσαρμοσμένες για το ναυτικό της Τουρκίας.

Με τον σχεδιασμό stealth και τις προηγμένες δυνατότητές τους – με ένα εκπληκτικά ανταγωνιστικό κόστος – τα υποβρύχια κλάσης Reis είναι έτοιμα να μεταμορφώσουν τον τουρκικό στόλο, ενισχύοντας την εθνική άμυνα της Άγκυρας σε ένα ολοένα και πιο αμφισβητούμενο θαλάσσιο περιβάλλον, επιτρέποντας παράλληλα σημαντικές βελτιώσεις στην προβολή ισχύος της Τουρκίας.

Το Ιστορικό του Προγράμματος Υποβρυχίων της Τουρκίας

Ξεκινώντας τον Δεκέμβριο του 2006, το Υφυπουργείο Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκίας εξέδωσε αίτηση υποβολής προτάσεων για τον εκσυγχρονισμό του παλαιού στόλου υποβρυχίων της.

Μετά την αξιολόγηση προσφορών από διεθνείς υποψηφίους, όπως η γαλλική DCNS και η ισπανική Navantia, η Τουρκία επέλεξε μια γερμανο-βρετανική κοινοπραξία με επικεφαλής την Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW, τώρα μέρος της ThyssenKrupp Marine Systems) τον Ιούλιο του 2008.

Οι διαπραγματεύσεις κορυφώθηκαν με μια σύμβαση ύψους 2,06 δισεκατομμυρίων ευρώ που υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2011, η οποία δεσμεύτηκε για την κατασκευή έξι υποβρυχίων στο Ναυπηγείο Gölcük.

Αρχικά ονομαζόμενο ως κλάση Cerbe, το έργο μετονομάστηκε σε κλάση Reis το 2014 προς τιμήν των Οθωμανών ναυάρχων – όχι μόνο συμβολίζοντας τη ναυτική κληρονομιά της Τουρκίας, αλλά υπονοώντας περαιτέρω την επιθυμία των ηγετών της Τουρκίας να αποκαταστήσουν τη θέση της Άγκυρας ως κυρίαρχης δύναμης στη Μέση Ανατολή, όπως ήταν κατά την οθωμανική εποχή.

Τουρκικές αμυντικές εταιρείες, όπως οι ASELSAN, HAVELSAN και STM, έπαιξαν κρίσιμο ρόλο ως υπεργολάβοι, διασφαλίζοντας υψηλό τοπικό περιεχόμενο και μεταφορά τεχνολογίας.

Προδιαγραφές του υποβρυχίου Reis-Class

Έτος κυκλοφορίας: 2024
Αριθμός κατασκευής: 1 (5 υπό κατασκευή ή σε δοκιμές στη θάλασσα)
Μήκος: 68,5 m (225 ft)
Πλάτος: 6,3 m (20 ft 8 in)
Εκτόπισμα: 1.860 τόνοι στην επιφάνεια· 2.000+ τόνοι βυθισμένοι
Κινητήρες: Κινητήρες ντίζελ-ηλεκτρικοί· Ισχυρός σταθμός AIP, χρησιμοποιώντας κυψέλες καυσίμου από μεμβράνη πολυμερούς ηλεκτρολύτη (PEM)
Μέγιστη ταχύτητα: 20 κόμβοι (23 mph)
Εμβέλεια:
12.000 ναυτικά μίλια (14.000 μίλια· 22.000 χλμ.) στην επιφάνεια με χαμηλές ταχύτητες
420 ναυτικά μίλια (480 μίλια· 780 χλμ.) βυθισμένα

Οπλισμοί: Έξι τορπιλοσωλήνες 533 χιλιοστών ικανοί να εκτοξεύουν βαριές τορπίλες· πυραύλους κατά πλοίων· ναυτικές νάρκες· πιθανή μελλοντική ενσωμάτωση με πυραύλους κρουζ που εκτοξεύονται από υποβρύχια Gezgin
Πλήρωμα: 40 άτομα

Η κατασκευή των υποβρυχίων λαμβάνει χώρα σε εξειδικευμένα υπόστεγα στο Gölcük, με πακέτα υλικών που παρέχονται από την HDW. Οι καθυστερήσεις έχουν μεταθέσει το χρονοδιάγραμμα προς τα πίσω, αλλά το πρόγραμμα ευθυγραμμίζεται με τις ευρύτερες προσπάθειες αμυντικής βιομηχανοποίησης της Τουρκίας, ανοίγοντας το δρόμο για εγχώρια έργα, όπως το MILDEN (Εθνικό Υποβρύχιο).

Είναι ουσιαστικά ένα σκαλοπάτι προς μεγαλύτερη αυτάρκεια για την Τουρκία.

Με την ανάθεση αυτών των σκαφών, η Τουρκία στοχεύει να αντικαταστήσει τα 12 παλιά υποβρύχια Type 209, επεκτείνοντας τον στόλο σε 18 σκάφη έως το 2029.

Αποστολές-Πλεονεκτήματα

Εξοπλισμένα για αποστολές πολλαπλού ρόλου, τα υποβρύχια κλάσης Reis υπερέχουν στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο (ASW) και στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο επιφανείας, στην υπηρεσία πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (ISR) και στις εισβολές ειδικών δυνάμεων.

Η τεχνολογία AIP που διαθέτει ενισχύει δραστικά την αντοχή, επιτρέποντας παράκτιες και βαθιές επιχειρήσεις σε αμφισβητούμενα ύδατα όπως το Αιγαίο και η Μαύρη Θάλασσα.

Η πρόωση χαμηλού θορύβου εξασφαλίζει «φανταστική» μυστικότητα, καθιστώντας την ανίχνευση δύσκολη για τους αντιπάλους.

Αυτές οι δυνατότητες καθιστούν τα υποβρύχια κλάσης Reis ως ένα ευέλικτο πλεονέκτημα για την ασύμμετρη ναυτική στρατηγική της Τουρκίας.

Γιατί η Τουρκία επενδύει σε προηγμένα υποβρύχια;

Στο πλαίσιο των περιφερειακών εντάσεων, τα υποβρύχια κλάσης Reis ενισχύουν σημαντικά την θαλάσσια αποτροπή της Τουρκίας.

Αντισταθμίζουν πιθανές απειλές από την Ελλάδα, τη Ρωσία και άλλους στην Ανατολική Μεσόγειο, υποστηρίζοντας την έννοια της «Γαλάζιας Πατρίδας» της Τουρκίας για εκτεταμένες εδαφικές διεκδικήσεις.

Η έμφαση του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε ένα «ισχυρό και αποτελεσματικό ναυτικό» υπογραμμίζει τη σημασία του για την εξασφάλιση εμπορικών οδών και ενεργειακών πόρων.

Το τρέχον κύριο σκάφος της κλάσης Reis, το TCG Piri Reis (S-330), καθελκύστηκε το 2019, υποβλήθηκε σε δοκιμές στη θάλασσα το 2022 και τέθηκε σε λειτουργία τον Αύγουστο του περασμένου έτους στη Ναυτική Βάση Aksaz.

Το TCG Hizir Reis (S-331) καθελκύστηκε το 2023 και έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε λειτουργία φέτος, ενώ το TCG Murat Reis (S-332) βγήκε για πρώτη φορά στο νερό τον Μάιο του 2025.

Τα υπόλοιπα τρία υποβρύχια αυτής της κλάσης – Oruç Reis, Selman Reis και Yavuz Reis – θα ακολουθήσουν έως το 2029. Αυτή η σταδιακή ανάπτυξη διασφαλίζει μια σταθερή έγχυση προηγμένων πόρων στον στόλο.

Κοιτάζοντας μπροστά, η κλάση Reis ανοίγει το δρόμο για πλήρως εγχώρια σχέδια στο πλαίσιο του MILDEN, ενδεχομένως συμπεριλαμβανομένης της πυρηνικής πρόωσης έως τη δεκαετία του 2030.

Καθώς η Τουρκία αναδεικνύεται ως δύναμη υποβρυχίων, αυτά τα σκάφη θα επαναπροσδιορίσουν τη δυναμική της περιφερειακής ισχύος.

Τα υποβρύχια κλάσης Reis Type 214 της Τουρκίας αποτελούν παράδειγμα των ναυτικών φιλοδοξιών της χώρας, συνδυάζοντας τη γερμανική τεχνογνωσία με την εγχώρια καινοτομία για να δημιουργήσουν έναν αθόρυβο, διαρκή πολλαπλασιαστή ισχύος.

Από τον σχεδιασμό της με βάση το AIP έως τον ευέλικτο οπλισμό, η κλάση Reis εξοπλίζει το Τουρκικό Ναυτικό για τις προκλήσεις του εικοστού πρώτου αιώνα.

Συμπερασματικά  η κλάση  υποβρυχίων Reis όχι μόνο θα ενισχύσει την επιχειρησιακή εμβέλεια του τουρκικού πολεμικού Ναυτικού , αλλά τείνει να αλλάξει το ισοζύγιο ναυτικής ισχύος στο Αιγαίο με την χώρα μας, με αρνητικές συνέπειες για την Εθνική μας ασφάλεια.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

Leave a Response