Η ΠΑΡΙΖΙΝΙΚΗ ΒΟΜΒΑ ΠΟΥ ΤΙΝΑΖΕΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΤΗΝ «ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΥΠΕΡΔΥΝΑΜΗ» – ΜΟΝΗ ΤΗΣ Η ΓΑΛΛΙΑ, ΜΟΝΗ ΤΗΣ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ!
Μία ακόμη κρίση περνάει το πρόγραμμα ανάπτυξης μαχητικού 6ης γενιάς FCAS, το οποίο είχε ως απώτερο στόχο τον από κοινού σχεδιασμό και παραγωγής ενός αεροσκάφους επόμενης γενιάς από την Γαλλία, την Γερμανία και την Ισπανία.
Θα Φύγει η Γαλλική Dassault;
Αναλυτικότερα, οι διαφωνίες μεταξύ της αεροναυπηγικής εταιρείας Dassalt (η οποία αντιπροσωπεύει την Γαλλία) και της ευρωπαϊκής Airbus (η οποία αντιπροσωπεύει την Γερμανία και την Ισπανία) φαίνεται πως έχουν ξεπεράσει κάθε προηγούμενο όριο.
Κατά την διάρκεια του πρόσφατου Paris Air Show 2025 αποκαλύφθηκαν νέες πληροφορίες, οι οποίες υποδεικνύουν πως η Dassault ίσως αποχωρήσει οριστικά από το πρόγραμμα FCAS.
Αυτή δεν θα είναι η πρώτη φορά που η γαλλική αεροναυπηγική αποχωρεί από ένα μεγάλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανάπτυξης μαχητικού. Το ίδιο είχε συμβεί και το έτος 1985, όταν η Dassault εγκατέλειψε το πρόγραμμα FEFA, στο οποίο συμμετείχαν Βρετανοί, Γερμανοί, Ιταλοί και Ισπανοί.
Το πρόγραμμα είχε τελικά ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη του μαχητικού πολλαπλών ρόλων Eurofighter Typhoon, ενώ οι Γάλλοι ανέπτυξαν λίγο αργότερα το δικό τους μαχητικό πολλαπλών ρόλων, το γνωστό σε όλους μας Rafale.
Η αποχώρηση της Dassault από το πρόγραμμα FCAS θα είναι εξίσου θεαματική (αν τελικά συμβεί). Οι Γάλλοι και οι Γερμανοί είχαν αποφασίσει να αναπτύξουν από κοινού ένα μαχητικό επόμενης γενιάς το έτος 2018 και έναν χρόνο αργότερα στην πρωτοβουλία εντάχθηκε και η Ισπανία.
Αν αποχωρήσουν τελικά οι Γάλλοι, ο λόγος λέγεται πως θα είναι οι αγεφύρωτες διαφωνίες και τα αντικρουόμενα συμφέρονται και ανάγκες μεταξύ των δύο πλευρών (του Παρισιού από την μία και του Βερολίνου και της Μαδρίτης από την άλλη).
Το πρόβλημα για τους Γερμανούς και τους Ισπανούς είναι βέβαια πολύ μεγαλύτερο. Η Dassault μπορεί να αναπτύξει μόνη της ένα μαχητικό 6ης γενιάς, η Airbus όμως όχι. Αυτό το γνωρίζουν οι Γάλλοι, για αυτό και η εταιρεία τους διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο πρόγραμμα του FCAS. Εν ολίγοις, ο Μακρόν έχει του χεριού του τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.
«Μόνο η εταιρεία μας διαθέτει τις δεξιότητες που απαιτούνται για την ανάπτυξη του FCAS, για αυτό δεν πρόκειται να μοιράσουμε το πρόγραμμα στην μέση» είπε ο Έρικ Τραπιέ, διευθύνοντας σύμβουλος της Dassault, κατά την διάρκεια του Paris Air Show 2025.
ΟΙ ΦΡΑΝΣΟΥΔΕΣ ΦΡΥΓΕΣ ΜΙΑ ΖΩΗ ΩΤ ΚΟΥΤΗΓ ΩΤ ΚΟΥΑΦΗΓ ΧΑΛΑΕΙ ΤΟ ΚΡΑΣΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΣΑΜΠΑΝΙΑ ΤΟ ΠΟΥΛΑΝΕ ΧΡΥΣΟ ΧΑΛΑΕΙ ΤΟ ΤΥΡΙ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΡΟΚΦΟΡ ΤΟ ΠΟΥΛΑΝΕ ΧΡΥΣΟ …ΧΡΥΣΟ ΑΓΓΙΓΜΑ ΜΙΔΑ…