ΚΡΑΞΙΜΟ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ! ΝΕΑ ΒΟΜΒΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ – ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΠΥΡΑΣΦΑΛΕΙΑΣ – 4 ΦΟΡΕΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΡΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ!

Κοινοποίηση:
tempi-trena-drone-

Νέο κράξιμο στην Ελλάδα από διεθνείς ερευνητές! Το πόρισμα Γερμανών ειδικών «καρφώνει» την κυβέρνηση, αποκαλύπτοντας ότι τα ελληνικά τρένα είναι σχεδόν τέσσερις φορές πιο επικίνδυνα σε ζητήματα πυρασφάλειας σε σχέση με τους μέσους όρους της Ευρώπης. Το σκάνδαλο μεγαλώνει και η αλήθεια για την τραγωδία στα Τέμπη γίνεται ακόμα πιο ασφυκτική για το Μαξίμου.

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για τα Τέμπη. Μολονότι η δικογραφία για το πολύνεκρο έγκλημα έκλεισε άρον άρον από τον ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, νέα στοιχεία έρχονται στον φως. Νέο πόρισμα, από την Γερμανία αυτήν την φορά και πιστοποιημένο εργαστήριο, κάνει λόγο για ελλιπή πυρασφάλεια στα τρένα.

Τα νέα σοκαριστικά στοιχεία γνωστοποιούνται την ημέρα κατά την οποία έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε ολόκληρη την Ελλάδα για τα Τέμπη.

Νέες παραμέτρους στην τραγωδία στα Τέμπη φαίνεται να αναδεικνύουν τα αποτελέσματα των δοκιμών από πιστοποιημένο εργαστήριο στη Γερμανία σε καθίσματα βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας τον Φεβρουάριο 2023 στο μοιραίο βαγόνι.

tempi

Τα αποτελέσματα αυτά εντάχθηκαν στη δικογραφία πάλι την τελευταία στιγμή (σσ όπως κι αυτά που δημιουργούν νέα δεδομένα για την πυρόσφαιρα) λόγω και αργοπορημένων αιτημάτων από τις δικαστικές Αρχές. Με κύρια διαπίστωση ότι η πυραντοχή των καθισμάτων του Intercity 62 που συγκρούστηκε στα Τέμπη (σσ κυρίως του Β2 βαγονιού όπου υπήρξε κι ο μεγαλύτερος αριθμός θυμάτων) είναι σχεδόν 4 φορές χειρότερη από τους προβλεπόμενους μέσους όρους στην Ευρώπη!

Κι έτσι φαίνεται ότι στην τραγωδία ίσως είχε συντελέσει σε κάποιο βαθμό, πέρα από την σφοδρή σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών και την πυρόσφαιρα, το ζήτημα των «εύφλεκτων», μη ανθεκτικών καθισμάτων. Με την ανάγκη πλήρους διερεύνησης κι αυτών των παραμέτρων για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Οι έλεγχοι

Από την πρώτη στιγμή, λοιπόν μετά το δυστύχημα, η Επιτροπή Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών (ΕΔΑΠΟ) είχε επισημάνει την ανάγκη διερεύνησης του ζητήματος της πυρασφάλειας μέσω δειγματοληψίας και δοκιμής καύσης των υλικών των καθισμάτων. Αρχικά οι δικαστικοί λειτουργοί έστειλαν κάποια δείγματα για ανάλυση σε ελληνικά εργαστήρια, τα οποία όμως έκαναν μόνο ανάλυση χημικής σύστασης των ινών, αδυνατώντας να αποφανθούν για το επίπεδο αντοχής στη φωτιά που παρέχουν τα συγκεκριμένα υλικά.

Η ΕΔΑΠΟ επανήλθε με σχετικά αιτήματα για δειγματοληψία και αποστολή σε συγκεκριμένο πιστοποιημένο εργαστήριο της Γερμανίας, όμως ο ανακριτής εξέδωσε απορριπτική διάταξη τον Οκτώβριο 2024, λέγοντας ότι η συγκεκριμένη δοκιμή «δεν κρίνεται αναγκαία-ουσιώδης ανακριτική πράξη».

01

Έτσι, ανέλαβε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ να στείλει με δική του πρωτοβουλία τα σχετικά δείγματα στο εργαστήριο της Γερμανίας, διαδικασία που ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο 2025. Εκεί, όμως, η διαδικασία κόλλησε και πάλι, γιατί το εργαστήριο ζητούσε να προεξοφληθεί το κόστος των 3.030 ευρώ για τις δοκιμές, κάτι που καθυστέρησε για γραφειοκρατικούς λόγους, δεδομένου ότι το κόστος αυτό έπρεπε να πληρωθεί από το υπουργείο Μεταφορών. Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ εκδόθηκε αναφέροντας το σημείο αυτό στις εκκρεμότητες, αλλά η διαδικασία δεν προχωρούσε.

Χρειάστηκαν οι επανειλημμένες ερωτήσεις του δημοσιογράφου Χρήστου Αβραμίδη προς τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, προκειμένου τελικά ο κος Μαρινάκης να θέσει το ζήτημα στο υπουργείο Μεταφορών και με καθυστέρηση 7 μηνών να πληρωθεί τελικά το σχετικό κόστοςtempi2

Απολύτως ανεπαρκές σε επίπεδο πυραντοχής

Τα αποτελέσματα εστάλησαν από το γερμανικό εργαστήριο στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ πριν μερικές ημέρες και έχουν ήδη σταλεί στον ειδικό εφέτη ανακριτή στη Λάρισα. Σύμφωνα με αυτά, όπως παρουσιάζει σήμερα το in, το δείγμα καθίσματος από το μοιραίο βαγόνι Β2, μέσα στο οποίο έχασαν τη ζωή τους κάποιοι επιβάτες και αρκετοί ακόμα επιζώντες τραυματίστηκαν στην προσπάθειά τους να γλιτώσουν από τη φωτιά, παρουσιάζεται απολύτως ανεπαρκές σε επίπεδο πυραντοχής.

Με όριο μέσου ρυθμού εκπομπής θερμότητας τα 50kW/m2 για τα τρένα που περνάνε από τούνελ (75 για τα τραμ ή τα τοπικά τρένα που κινούνται μόνο σε ανοικτούς χώρους), το συγκεκριμένο δείγμα έδειξε 192,3 kW/m2, επίδοση σχεδόν τέσσερις φορές χειρότερη από το όριο που ισχύει σήμερα σε ολόκληρη την Ευρώπη!

01

Κατόπιν αυτού, αναμένονται, όπως αναφέρουν τεχνικοί σύμβουλοι, οι επόμενες ενέργειες των δικαστικών Aρχών για να διαπιστωθεί εάν υπάρχει και νομικό ζητούμενο, πέραν των αναφερομένων ζητημάτων ασφαλείας που εκτιμάται ότι θα τεθούν κατόπιν ίσως και σχετικής σύστασης ασφαλείας του ΕΟΔΑΣΑΑΜ προς την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Έτσι ώστε να ελεγχθούν και τα υπόλοιπα τρένα που κυκλοφορούν σήμερα στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response