Σφοδρές αντιδράσεις της παρανοϊκής woke κοινότητας προκλήθηκαν από την πρόσφατη καμπάνια της American Eagle, στην οποία συμμετείχε η Σίντνεϊ Σουΐνι. Η φράση «σπουδαία γονίδια» έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και συζητήσεις σχετικά με τα ηθικά και κοινωνικά ζητήματα που εγείρει η διαφήμιση.
Μια αδικαιολόγητη επίθεση από τους… ευαίσθητους κύκλους
Σε μια εποχή όπου η υπερβολική ευαισθησία και η πολιτική ορθότητα έχουν γίνει εργαλεία για να καταπιέζουν την κανονικότητα, η νέα διαφημιστική καμπάνια της American Eagle με πρωταγωνίστρια την ηθοποιό Σίντνεϊ Σουΐνι έχει γίνει στόχος μιας άδικης και παράλογης επίθεσης από διάφορους κύκλους που αυτοαποκαλούνται υπερασπιστές δικαιωμάτων.
Βιτρίνα με την καμπάνια της American Eagle και την ηθοποιό Sydney Sweeney. | Φωτογραφία: Michael M. Santiago/Getty Images
Η καμπάνια, που προωθεί τζιν ρούχα με το έξυπνο λογοπαίγνιο «great jeans» – παίζοντας με τη λέξη “genes” (γονίδια), που προφέρεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο – κατηγορείται άδικα για προώθηση ρατσιστικών ιδεών, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια αθώα και δημιουργική προσπάθεια μάρκετινγκ.Η Σουΐνι, γνωστή από ρόλους της σε δημοφιλείς σειρές όπως το «Euphoria», εμφανίζεται σε βίντεο και φωτογραφίες φορώντας τζιν της εταιρείας, με φράσεις όπως «Genes are passed down from parents to offspring, often determining traits like eye color, hair color and great jeans». Δηλαδή:
Τα γονίδια μεταδίδονται από τους γονείς στα παιδιά, καθορίζοντας συχνά χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των ματιών, το χρώμα των μαλλιών και τα υπέροχα τζιν.
Αυτή η απλή αναφορά σε βασικές βιολογικές γνώσεις έχει προκαλέσει οργή σε ορισμένους, οι οποίοι βλέπουν παντού «ναζιστικά μηνύματα» και θεωρίες ευγονικής, μόνο και μόνο επειδή η ηθοποιός είναι λευκή, ξανθιά και με γαλανά μάτια.
Πρόκειται για μια κλασική περίπτωση όπου η υπερ-ανάλυση και η αναζήτηση κρυφών μηνυμάτων μετατρέπουν κάτι αθώο σε «συνωμοσία».Οι επικριτές, συχνά από πλατφόρμες όπως το Reddit και τα κοινωνικά δίκτυα, ισχυρίζονται ότι η καμπάνια ενισχύει στερεότυπα ομορφιάς και ρατσιστικές ιδέες, κατηγορώντας την American Eagle για μία προσέγγιση «χωρίς ενσυναίσθηση».
Ωστόσο, αυτή η αντίδραση αποκαλύπτει περισσότερα για τους ίδιους τους κριτικούς παρά για την εταιρεία. Σε μια κοινωνία όπου η ελευθερία έκφρασης απειλείται από την επιβολή «woke» αφηγημάτων, οι υπερασπιστές αυτών των απόψεων βλέπουν φαντάσματα εκεί που δεν υπάρχουν. Η American Eagle, από την πλευρά της, έχει ξεκαθαρίσει ότι η καμπάνια αφορά αποκλειστικά τα τζιν και όχι κάποια πολιτική ατζέντα, τονίζοντας: «It was always about the jeans» (πρόκειται πάντοτε για τα τζιν).
Αξιοσημείωτη είναι η στήριξη από πολιτικές φιγούρες όπως ο Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Τζ. Ντ. Βανς, ο οποίος χλεύασε τους επικριτές, αποδίδοντας την υπερβολική αντίδραση σε δημοκρατικούς κύκλους που έχουν χάσει την επαφή με την πραγματικότητα.
«Είναι απλά ένα αστείο για τζιν», δήλωσε, υπογραμμίζοντας πώς η συνεχής αναζήτηση προσβολών έχει γίνει εργαλείο πολιτικής χειραγώγησης.
Και η αλήθεια είναι ότι η καμπάνια έχει λάβει θετικά σχόλια από πολλούς που βλέπουν σε αυτήν μια επιστροφή σε πιο παραδοσιακές και μη-πολιτικοποιημένες διαφημίσεις, μακριά από την επιβολή διαφορετικότητας με το ζόρι. Στο τέλος της ημέρας, αυτή η «συζήτηση» δεν αφορά τα τζιν ή τα γονίδια, αλλά την προσπάθεια ορισμένων να επιβάλουν την ατζέντα τους σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Η American Eagle, μια εταιρεία που απευθύνεται σε νέους και προωθεί απλά, ποιοτικά ρούχα, δεν χρειάζεται να απολογείται για τη δημιουργικότητά της.
Αντίθετα, οι κριτικοί θα έπρεπε να αναρωτηθούν γιατί βλέπουν ρατσισμό σε ένα αθώο λογοπαίγνιο – ίσως επειδή η δική τους προκατάληψη είναι αυτή που δημιουργεί τα προβλήματα. Η πραγματική απειλή δεν είναι μια διαφήμιση, αλλά η καταστολή της ελεύθερης έκφρασης από αυτούς που φωνάζουν πιο δυνατά.
στην Ελλάδα θεωρείται ο Αντετοκούμπο Έλληνας με αφρικανικά γονίδια, η κοπελιά σας πείραξε που είναι όντως Ευρωπαία;;;;