Τρομερό – Κίνδυνος θάνατος οι μπαταρίες των υβριδικών αυτοκινήτων – Στο 20% – 30% οι πιθανότητες ανάφλεξης του κινητήρα

Κοινοποίηση:
30338f1c1d4b007e61b2c498a30c7c5b_XL

Η βασική διαφορά μεταξύ των υβριδικών αυτοκινήτων έγκειται στο μέγεθος και στον σκοπό της λειτουργίας των μπαταριών.
Στα παραδοσιακά υβριδικά, οι μπαταρίες είναι σχετικά μικρές και λειτουργούν σε περιορισμένο επίπεδο φόρτισης, γεγονός που μειώνει τον κίνδυνο υπερθέρμανσης και φωτιάς.
Ωστόσο, στην περίπτωση των ηλεκτρικών οχημάτων plug-in (PHEVs) και των ήπιων υβριδικών, οι κίνδυνοι αυξάνονται σημαντικά, σύμφωνα με άρθρο της ιστοσελίδας autoblog.com.
Οι κίνδυνοι των PHEVs σχετίζονται κυρίως με τη λειτουργία φόρτισης.
Σύμφωνα με ειδικούς, η πιθανότητα να πιάσει φωτιά η μπαταρία κατά τη διάρκεια της φόρτισης είναι 20-30%.
Το πρόβλημα επιδεινώνεται από το γεγονός ότι πολλοί ιδιοκτήτες δεν φορτίζουν τις μπαταρίες τους σύμφωνα με τις συνιστώμενες παραμέτρους.

Οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων που φορτίζονται στο 100% είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς σε υπερθέρμανση, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε θερμική εκτόξευση και φωτιά.
Τα ήπια υβριδικά παρουσιάζουν ένα διαφορετικό σύνολο κινδύνων.
Για παράδειγμα, το BMW X5 του 2025 διαθέτει μια μπαταρία που βρίσκεται παράλληλα με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και δίπλα στην πλαστική δεξαμενή καυσίμου.
Αν η μπαταρία πιάσει φωτιά, οι φλόγες ενδέχεται να λιώσουν τη δεξαμενή, δημιουργώντας διπλό κίνδυνο πυρκαγιάς – τόσο από το καύσιμο όσο και από την μπαταρία.
Ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η Audi, έχουν πιο ασφαλή διάταξη που μειώνει την πιθανότητα τέτοιων σεναρίων.

Οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης επισημαίνουν ότι κατά την κατάσβεση υβριδικών οχημάτων, πρέπει να ληφθούν υπόψη δύο τύποι πυρκαγιών ταυτόχρονα.
Οι μπαταρίες λιθίου-ιόντων μπορεί να καίγονται σε θερμοκρασίες περίπου 2.760 °C, κάτι που είναι σημαντικά υψηλότερο από τις θερμοκρασίες που δημιουργούνται σε μια τυπική πυρκαγιά αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Ωστόσο, είναι σχεδόν αδύνατο να σβήσει εντελώς μια τέτοια μπαταρία – η φωτιά μπορεί μόνο να κατασταλεί, και μπορεί να ξαναεμφανιστεί ακόμη και μήνες μετά το περιστατικό.
Το συμπέρασμα είναι σαφές: τα υβριδικά γενικά έχουν διπλάσια πιθανότητα να αποτύχουν σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μια ελαττωματική μπαταρία μπορεί όχι μόνο να προκαλέσει φωτιά, αλλά και να καταστρέψει το σύστημα καυσίμου, δημιουργώντας μια εξαιρετικά επικίνδυνη κατάσταση.

Αυτό δεν αποτελεί λόγο για να εγκαταλείψουμε τα υβριδικά, αλλά είναι σίγουρα μια καλή αφορμή για να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή στην τεχνική τους κατάσταση και να ακολουθούμε τις συστάσεις φόρτισης και συντήρησης.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response