Τέλος τα τρόλεϊ στην Αθήνα – Ξηλώνονται τα καλώδια από τις γειτονιές

Κοινοποίηση:
mmm-trolei-leoforeia-apergia-stasi-sugkoinonies

Το τρόλεϊ συστήθηκε στους αθηναϊκούς δρόμους τη δεκαετία του ’50, ως μέσο αντικατάστασης των πεπαλαιωμένων τραμ που σταδιακά αποσύρονταν. Για δεκαετίες ήταν αναπόσπαστο στοιχείο της μετακίνησης των πολιτών της Αθήνας και του Πειραιά, συνδέοντας απομακρυσμένες περιοχές εντός του αστικού ιστού κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά.

Ωστόσο, φαίνεται πως ήρθε η ώρα να αποσυρθεί από την κυκλοφορία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι έτοιμο να προχωρήσει στην κατάργηση του δικτύου των τρόλεϊ σε Αθήνα και Πειραιά, ξηλώνοντας μαζί του και όλα τα καλώδια από τον αττικό ουρανό.

Από τους βασικότερους παράγοντες που οδήγησαν σε αυτή την απόφαση είναι η ηλικία των περισσότερων τρόλεϊ, καθώς πάνω από 120 οχήματα έχουν ξεπεράσει τα 20 χρόνια στους δρόμους, με ορισμένα να βρίσκονται σε λειτουργία από το 1999 (Neoplan, Van Hool). Επιπλέον, με δεδομένο το πόσο παλιά είναι και πόσο παρωχημένη μοιάζει πια η τεχνολογία που χρησιμοποιούν, η εύρεση ανταλλακτικών για την επιδιόρθωσή τους είναι εκτός από εξαιρετικά δύσκολη, και τρομερά κοστοβόρα.

Ακόμα κι όταν δε χαλάνε όμως, η λειτουργία τους ζημιώνει σημαντικά στον προϋπολογισμό, καθώς το κόστος ανά οχηματοχιλιόμετρο αγγίζει τα 4,06 ευρώ, γεγονός που το καθιστά με διαφορά το πιο ακριβό εκ των ΜΜΜ της χώρας. Κι ακριβώς επειδή ο στόλος των τρόλεϊ είναι τόσο γηρασμένος, τα οχηματοχιλιόμετρα που διανύει ετησίως είναι χαμηλότερα κατά 75% σε σχέση με αυτά που θεωρητικά θα μπορούσε να καλύψει βάσει όγκου.

Όλα αυτά συντελούν και στο φαινόμενο των καθυστερήσεων στις γραμμές των τρόλεϊ, με το επιβατικό κοινό να διαμαρτύρεται σταθερά για τον χρόνο αναμονής, ιδίως κατά τις απογευματινές ώρες, όταν η απόκλιση από το πρόγραμμα αγγίζει το 75%.

Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, τα στοιχεία δείχνουν ότι κάθε οδηγός τρόλει εκτελεί μόλις 14.432 οχηματοχιλιόμετρα τον χρόνο (έναντι 38.523 στα λεωφορεία), ενώ κάθε τεχνικός παράγει 19.827 οχηματοχιλιόμετρα συντήρησης, έναντι 86.461 στους αντίστοιχους των λεωφορείων. Από την άλλη η μέση εμπορική ταχύτητα των τρόλει αγγίζει μόλις τα 13,4 km/h, όταν τα απλά λεωφορεία φτάνουν τα 18,4 km/h.

Παρόλα αυτά, επειδή αναγνωρίζεται η χρησιμότητά του σε περιοχές όπου συνεχίζει να αποτελεί βασικό στοιχείο της μεταφοράς πολιτών, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο το εκεί δίκτυο να εκσυγχρονιστεί με νέα τρόλεϊ και ηλεκτρικά λεωφορεία.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Κρίμα. Αυτό το κράτος αντί να εκσυγχρονίσει την ηλεκτρική μετακίνηση την καταργεί. Πληρώνει πανάκριβα τα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρίες ενώ η δουλειά θα μπορούσε να γίνει με ηλεκτροκίνητα λεωφορεία συνδεδεμένα στο δίκτυο.

Γράψτε απάντηση στο Νίκος 11 Ακύρωση απάντησης