Η Αργεντινή βρίσκεται στο επίκεντρο μιας ανατριχιαστικής υπόθεσης, με τους κληρονόμους ενός κλεμμένου πίνακα του 18ου αιώνα να τίθενται σε κατ’ οίκον περιορισμό. Ο πίνακας, ο οποίος είχε λεηλατηθεί από τους Ναζί από έναν Εβραίο συλλέκτη στην Ολλανδία κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, βρέθηκε πρόσφατα σε ένα σπίτι στο Μπουένος Άιρες, αλλά το έργο παραμένει άφαντο.
Η υπόθεση ξεκίνησε όταν το έργο του Ιταλού καλλιτέχνη Τζουζέπε Γκισλάντι, γνωστό ως «Πορτρέτο Κυρίας», αναγνωρίστηκε σε φωτογραφία ενός κτηματομεσιτικού γραφείου και η αυθεντικότητά του παραμένει αβέβαιη. Η έρευνα ξεκίνησε και εντόπισε συνδέσεις με την οικογένεια Κάτγκιεν, ενός υψηλόβαθμου αξιωματικού των SS, ο οποίος είχε εγκατασταθεί στην Αργεντινή μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Η κόρη του Κάτγκιεν και ο σύζυγός της βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό για 72 ώρες, ενώ η εισαγγελία της Αργεντινής ερευνά την πιθανότητα να είναι υπεύθυνοι για την απόκρυψη του έργου και την παρεμπόδιση της έρευνας. Η ίδια εισαγγελία σημείωσε ότι κατασχέθηκαν δύο άλλοι πίνακες που ίσως σχετίζονται με έργα κλαπέντα κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Το έργο που ληστεύτηκε από τον Ολλανδό συλλέκτη Ζακ Γκούντστικερ και θεωρείται μέρος της συλλογής του, φέρεται να είχε καταλήξει στην οικογένεια Κάτγκιεν, οι οποίοι φαίνεται να το φύλαξαν για δεκαετίες, ενώ το έργο παρέμενε σε αδιευκρίνιστη θέση.
Η υπόθεση αυτή αναδεικνύει την μακροχρόνια διαδρομή των έργων τέχνης που κλάπηκαν από τους Ναζί και παραμένουν ανοιχτό κεφάλαιο για τους απογόνους των θυμάτων και τις κυβερνήσεις. Η έρευνα συνεχίζεται, ενώ οι διεκδικήσεις για την επιστροφή των κλαπέντων έργων από την εποχή του Ολοκαυτώματος βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη.