«Success Kid»: Η ιστορία πίσω από το διάσημο meme

Κοινοποίηση:
figf_0

Ένα από τα πιο αγαπημένα meme του ίντερνετ, το «Success Kid», κρύβει πίσω του πραγματικές επιτυχίες! Πώς είναι σήμερα ο μικρός της φωτογραφίας και τι λέει ο ίδιος για όλο αυτό

Το 2007 η Λάνι Γκρίνερ με τον σύζυγό της και τον 11 μηνών γιο της, Σαμ, είχαν πάει μια βόλτα στην παραλία. Η Λάνι είχε πάρει μια καινούργια φωτογραφική μηχανή και ήθελε να την δοκιμάσει απαθανατίζοντας στιγμές με την οικογένειά της. Κάποια στιγμή ο Σαμ πήρε με την χούφτα του λίγη άμμο και έβαλε λίγη από αυτή στο στόμα του παίρνοντας ένα ύφος ικανοποίησης και αποφασιστικότητας, ενώ έσφιγγε την γροθιά του. Τότε ήταν που η μητέρα του αποφάσισε να κάνει το «κλικ» και να τραβήξει τη στιγμή πριν βγάλει την άμμο από το στόμα του Σαμ.

Η Λάνι βρήκε πολύ χαριτωμένη την φωτογραφία του γιου της και την ανεβασε την ίδια κιόλας μέρα στον λογαριασμό της στο Flickr. Η φωτογραφία έγινε αμέσως… επιτυχία! Όπως λέει η Λάνι μέσα σε λίγες μόνο ώρες είχε λάβει πάνω από 300 like. Μετά από αυτό όμως σχεδόν την ξέχασε.

Πριν περάσει ένας χρόνος, η Λάνι άρχισε να βλέπει την φωτογραφία της στο διαδίκτυο καθώς το πρώτο meme είχε δημιουργηθεί. Είχαν προσθέσει με  photoshop στο βάθος ένα άλλο παιδάκι και ένα κατεστραμμένο κάστρο από άμμο και είχαν βάλει την φράση «Μισώ τα κάστρα από άμμο», ενώ σε ένα άλλο meme είχαν προσθέσει τη φράση «Θα σας γ@@».

Η Λάνι δεν ήταν ιδιαίτερα χαρούμενη με αυτή την εξέλιξη και το γεγονός ότι είχαν συνδέσει το παιδί της με αρνητικά σχόλια και με πράξεις μίσους. Εξάλλου ο Σαμ λάτρευε τα κάστρα από άμμο!

«Δεν ξέραμε πραγματικά τι ακριβώς είναι τα meme, καθώς ήταν αρκετά καινούργια τότε, αλλά όσα είχαμε δει συνήθως ήταν είτε χιουμοριστικά είτε με αρνητικές αναφορές. Δεν θέλαμε το μωρό μας να συνδεθεί με αυτές», αναφέρει από την πλευρά του ο πατέρας του Σαμ, Τζάστιν.

Ωστόσο, η φωτογραφία πλέον ήταν «εκεί έξω» και άνηκε στον αχανή χώρο του διαδικτύου με την Λάνι να συνειδητοποιεί ότι δεν υπήρχε τρόπος να την «πάρει» πίσω. Αφού πέρασε όμως ένας ακόμα χρόνος ο… θεός του διαδικτύου φαίνεται ότι συμμερίστηκε την ανησυχία της και η Λάνι είδε για πρώτη φορά την φωτογραφία του μωρού της με το μπλε φόντο σε διάφορες αποχρώσεις και την φράση «Success Kid» (Παιδί της Επιτυχίας). Απλώς την λάτρεψε καθώς συνέδεε την εικόνα του παιδιού της με κάτι τόσο όμορφο και γλυκό.

«Δεν είχε να κάνει απλώς με την επιτυχία, αλλά και με την απρόσμενη επιτυχία που πάει κόντρα στους κανόνες. Το να πετυχαίνεις υπερβαίνοντας τις δυσκολίες. Και αυτό ήταν πάρα πολύ ιδιαίτερο καθώς ο ίδιος ο Σαμ γεννήθηκε πρόωρα και έπρεπε να υποβληθεί σε εγχείριση στον εγκέφαλο όταν ήταν μόλις έξι εβδομάδων. Έτσι, όταν είδα να τον αποκαλούν ‘Παιδί της Επιτυχίας’ ζέστανε την καρδιά μου. Ένιωσα ότι ήταν ο πιο κατάλληλος τίτλος γι’ αυτόν και του τον είχε δώσει το ίντερνετ», λέει η μητέρα του.

Καθώς το meme άρχισε να γίνεται όλο και πιο διάσημο, η Λάνι Γκρίνερ αποφάσισε να κάνει κάτι για να κατοχυρώσει την φωτογραφία της, για να μπορεί να ελέγχει τον τρόπο που θα χρησιμοποιείται και να προστατέψει την εικόνα του παιδιού της. Απευθύνθηκε αρχικά στο πρακτορείο φωτογραφιών Getty Images, ωστόσο λόγω της περίπλοκης διαδικασίας των συμβολαίων που απαιτούνταν κάθε φορά που ήθελε κάποιος να την χρησιμοποιήσει αποφάσισε στη συνέχεια να την κατοχυρώσει απευθείας στο όνομά της. Έλαβε το copyright της φωτογραφίας το 2012 και από τότε έχει παραχωρήσει την εικόνα για ορισμένες διαφημίσεις. Ο Σαμ εμφανίστηκε σε μια διαφήμιση για νερό με βιταμίνες αλλά και για την εταιρία τηλεφωνίας Virgin Mobile UK. Ήταν ακόμα το πρόσωπο σε screensaver για το Xbox, εμφανίστηκε σε διαφήμιση για το Super Bowl, σε μπλουζάκια και ακόμα και στην πολιτική καμπάνια του Μπαράκ Ομπάμα το 2013 για την προώθηση ενός νομοσχεδίου για την μετανάστευση.

Παράλληλα, η Γκρίνερ μπορούσε πλέον να αναλάβει δράση εναντίον όσων την χρησιμοποιούσαν παράνομα, όπως μια εταιρία με πυροτεχνήματα αλλά το πρώην μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ, Στιβ Κινγκ, ο οποίος την είχε χρησιμοποιήσει στην καμπάνια του.

Οι Γκρίνερ παράλληλα αντιμετώπιζαν κριτική από ορισμένους ανθρώπους ότι προωθούν την εικόνα του παιδιού τους για το κέρδος. Ωστόσο, αυτό που απαντούσαν οι ίδιοι είναι ότι δεν είχαν τρόπο να σταματήσουν την χρήση της φωτογραφίας από τη στιγμή που άρχισε να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και ότι η φωτογραφία του γιου τους φέρνει κυρίως χαρά στους ανθρώπους.

«Κάποιοι λένε πως τον εκμεταλλεύομαι, αλλά ο ίδιος δεν χρειάζεται καν να κάνει τίποτα τώρα», Είχε δηλώσει στο παρελθόν η Λάνι. «Είναι απλά μια εικόνα, για την οποία μπορούμε να πληρωνόμαστε. Νομίζω όλοι το ίδιο θα έκαναν. Αυτή η φωτογραφία πληρώνει για το μέλλον και το παρόν του», εξηγούσε η μητέρα και τόνισε ότι σε καμία περίπτωση δεν έγιναν πλούσιοι από αυτή.

Η πλευρά του Σαμ

«Είναι πολύ περίεργο να είσαι διάσημος από μωρό. Δεν υπήρχε ποτέ το «πριν» από αυτή τη στιγμή. Μεγάλωσα και ήμουν πάντα το ‘Success Kid’, αν και δεν είχα ιδέα τι συνέβαινε», δήλωνε από την πλευρά του ο Σαμ πριν δύο χρόνια, ενώ πλέον ήταν 14 ετών.

«Θα έλεγα ότι έχω ανάμεικτα συναισθήματα γύρω από αυτό. Σκέφτομαι συνεχώς από τη μια ότι θα ήθελα να είμαι ένα ‘κανονικό’ παιδί αλλά και ότι αυτό που συνέβη είναι εντυπωσιακό. Έρχεται κόσμος συνέχεια και μου ζητάει να κάνω ξανά αυτή την πόζα ή με ρωτάνε τι γεύση έχει η άμμος! Εγώ όμως βλέπω τον εαυτό μου σαν έναν κλασικό, βαριεστημένο έφηβο που του αρέσει απλώς να ζωγραφίζει και να ακούει μουσική».

Ο Σαμ ασχολείται ιδιαίτερα με την ζωγραφική και έχει το δικό του στυλ παρόλο που λέει πως εμπνέεται κυρίως από τον πατέρα του, ο οποίος είναι tattoo artist. Όσο ήταν πιο μικρός προσπαθούσε να βγάλει από το μυαλό του ότι ο κόσμος τον αντιμετωπίζει κυρίως ως το «Success Kid». Μέχρι που ο έμαθε ότι ο πατέρας του ήταν άρρωστος.

Η νέα επιτυχία του «Success Kid»

Λίγο πριν την γέννηση του Σαμ, ο πατέρας του, Τζάστιν, είχε διαγνωστεί με νεφρική ανεπάρκεια. Σιγά σιγά η κατάστασή του έγινε πιο σοβαρή και έπρεπε να υποβάλλεται σε αιμοκάθαρση τρεις φορές την εβδομάδα για τέσσερις ώρες κάθε φορά επί έξι χρόνια. Ήταν φανερό πως η μόνη πραγματική λύση ήταν η μεταμόσχευση. Ωστόσο, το κόστος των φαρμάκων που απαιτούνται για να αποφευχθεί η απόρριψη του μοσχεύματος είναι τόσο τεράστιο στις ΗΠΑ και βαρύνει τον ασφαλισμένο με αποτέλεσμα πάρα πολλοί άνθρωποι σαν τον Τζάστιν να μένουν ουσιαστικά αβοήθητοι χωρίς τη δυνατότητα της μεταμόσχευσης.

Ο Τζάστιν και η Λάνι το 2015 έστησαν μια καμπάνια στο GoFundMe με σκοπό να συγκεντρώσει το ποσό των 75.000 δολαρίων που χρειάζονταν για να καλυφθούν τα ιατρικά έξοδα του Τζάστιν και το κόστος της μεταμόσχευσης. Όπως λέει η Λάνι αρχικά δεν σκεφτόταν καν να χρησιμοποιήσει το Success Kid για να βοηθήσει την καμπάνια. Βλέποντας όμως την κρίσιμη κατάσταση του συζύγου της αποφάσισε να ανεβάσει ένα tweet στο οποίο ανέφερε: «Αν όποιος έφτιαξε κάποτε ένα meme με το Success Kid δώριζε ένα δολάριο θα βοηθούσε να σωθεί ζωή του πατέρα του». Η ανάρτηση έγινε retweet αρκετές φορές και τις πρώτες πέντε μέρες δωρίθηκαν σχεδόν 9.000 δολάρια από 300 άτομα, ενώ όταν αναρτήθηκε στο Reddit πριν περάσει καλά καλά η πρώτη εβδομάδα είχαν ξεπεράσει το ποσό που είχαν ζητήσει συγκεντρώνοντας τελικά 83.000 δολάρια! Το θέμα κάλυψαν και μεγάλα δίκτυα όπως ABC News, το CNN, το BuzzFeed, οι Time και η The Huffington Post και έτσι λίγο καιρό μετά- τον Αύγουστο του 2015- ο Τζάστιν μπόρεσε να υποβληθεί στην μεταμόσχευση και να γίνει καλά.

«Λάβαμε τόσα πολλά μηνύματα που έλεγαν πόσα πολλά σήμαινε το meme γι’ αυτούς και πώς τους έφτιαχνε την ημέρα να βλέπουν το πρόσωπο του Σαμ ή τους βοηθούσε να ξεπεράσουν μια δύσκολη στιγμή. Ήταν το πιο όμορφο κομμάτι της καμπάνιας, σαν να πήραμε μια μεγάλη, ζεστή αγκαλιά απ’ όλον τον κόσμο», λέει η Λάνι.

«Είμαι τόσο ευγνώμων σε όλους όσοι μας βοήθησαν και χρησιμοποιούν την φωτογραφία. Πολλοί γιατροί και νοσοκόμες την χρησιμοποιούν για να αντέχουν όσα περνούν μέσα στη μέρα. Χαίρομαι τόσο πολύ που άνθρωποι σώζουν τις ζωές άλλων ανθρώπων χρησιμοποιούν την φωτογραφία μου, ενώ εγώ δεν έκανα τίποτα άλλο από το να τρώω άμμο! Είναι μια όμορφη σκέψη. Με βοηθά», λέει ο Σαμ τώρα.

«Είμαι σε μια ηλικία που δεν ξέρω ακόμα ακριβώς ποιος είμαι. Απλώς εύχομαι να μπορέσω κάποια μέρα να δημιουργήσω κάτι που να εμπνέει τους ανθρώπους όσο και το Success Kid», τονίζει ο Σαμ.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: