Στον «πάγο» το σχέδιο γέφυρας Ιταλίας-Καλαβρίας

Κοινοποίηση:
dikastirio

Η μεγάλη υποδομή που θα ένωνε την ηπειρωτική Ιταλία με την Καλαβρία, μέσω της γέφυρας του στενού της Μεσσίνας, φαίνεται να βρίσκεται ξανά σε αδιέξοδο, μετά την απόφαση του Ιταλικού Ελεγκτικού Συνεδρίου να μην επικυρώσει το σχέδιο κατασκευής του έργου. Παρά την έγκριση της κυβέρνησης Μελόνι τον περασμένο Αύγουστο, η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ρίχνει σκιά στην πρόοδο του έργου και προκαλεί έντονες αντιδράσεις από την ιταλική κυβέρνηση.

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, αντέδρασε έντονα στην απόφαση, δηλώνοντας ότι πρόκειται για «μια ακόμα εισβολή της δικαστικής εξουσίας στις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης και του κοινοβουλίου». Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών και γραμματέας της Λέγκα, Ματέο Σαλβίνι, χαρακτήρισε την απόφαση «πολιτική επιλογή που ζημιώνει σοβαρά τη χώρα», τονίζοντας ότι η γέφυρα αποτελεί στρατηγικό έργο για την Ιταλία και την ανάπτυξή της.

Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου επικεντρώνεται σε αρκετούς προβληματισμούς, όπως η τήρηση των αντισεισμικών κανόνων, η προστασία του περιβάλλοντος και η εκτίναξη του κόστους του έργου, που έχει αυξηθεί πάνω από 50% σε σχέση με τους αρχικούς υπολογισμούς. Ειδικότερα, η πρόβλεψη του κόστους για την κατασκευή της γέφυρας, η οποία αναμένεται να έχει μήκος 3.666 μέτρα, ανέρχεται τώρα στα 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ, με την γέφυρα να αναμένεται να εξυπηρετεί 140.000 οχήματα και 200 τρένα καθημερινά.

Το έργο, αν και δεν έχει ακόμα «πράσινο φως», παραμένει ανοιχτό για επανεξέταση από την κυβέρνηση. Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, η κυβέρνηση μπορεί, παρά την αρνητική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να προχωρήσει με νέα απόφαση, επικαλούμενη ζωτικά εθνικά συμφέροντα και να δώσει τελικά την έγκριση για την κατασκευή της γέφυρας. Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται για το 2032, αλλά η διαδικασία αναμένεται να περάσει από νέες διαπραγματεύσεις και πιθανές καθυστερήσεις.

Η γέφυρα του στενού της Μεσσίνας παραμένει ένα από τα πιο φιλόδοξα και αμφιλεγόμενα έργα στην Ιταλία, που αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία και τη συγκοινωνιακή υποδομή της χώρας, αλλά και να πυροδοτήσει πολιτικές αντιπαραθέσεις για τα επόμενα χρόνια.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response