Σιδηροδρομική επανάσταση: Η υπεργραμμή των 12.000 χλμ της Κίνας που θα ενώνει την Ευρώπη

Κοινοποίηση:
spain-train

Ένα φιλόδοξο σιδηροδρομικό έργο, που έχει τη δυνατότητα να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, προχωράει προς την υλοποίηση του. Αυτή η προτεινόμενη σιδηροδρομική γραμμή μήκους 12.000 χιλιομέτρων θα συνδέει την Κίνα με την Ευρώπη, διασχίζοντας το Ιράν και την Τουρκία, με στόχο να επαναστατήσει τη διαδικασία εφοδιαστικής αλυσίδας.

 

Η εμπορευματική κίνηση μεταξύ Κίνας και Ιράν έχει σημειώσει εντυπωσιακή αύξηση, με αύξηση 2,6 φορές μόνο στους πρώτους μήνες του 2025. Συνειδητοποιώντας το δυναμικό για μια πιο γρήγορη και αποδοτική χερσαία σύνδεση μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, έξι χώρες – Καζακστάν, Κίνα, Ουζμπεκιστάν, Τουρκμενιστάν, Ιράν και Τουρκία – συμμετείχαν σε μια υψηλού επιπέδου συνάντηση στην Τεχεράνη για να σχεδιάσουν το μέλλον του Ευρασιατικού διαδρόμου μεταφορών.

Ο στόχος είναι η δημιουργία ενός παγκόσμιας κλάσης εμπορευματικού διαδρόμου που θα εκτείνεται από την καρδιά της Κίνας, διασχίζοντας την Κεντρική Ασία και τη Μέση Ανατολή, κατευθυνόμενος απευθείας στην Ευρώπη. Η νέα αυτή διαδρομή θα μπορούσε να μειώσει τον χρόνο αποστολής εμπορευμάτων από την ανατολική Κίνα στην Ευρώπη από 30-45 ημέρες σε μόλις 18-25 ημέρες, παρακάμπτοντας τη Διώρυγα του Σουέζ και τις απρόβλεπτες θαλάσσιες διαδρομές.

Η Κίνα και το Ιράν έχουν ήδη εγκαινιάσει εμπορευματικές αμαξοστοιχίες στο πλαίσιο του νέου διαδρόμου, με το Ιράν να στέλνει την πρώτη του εμπορευματική αμαξοστοιχία στην Κίνα τον Ιούλιο του 2024. Η διαδρομή αυτή διέρχεται από το Καζακστάν και το Τουρκμενιστάν, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ των χωρών της περιοχής.
IntelliNews.

 

Αν και το συνολικό κόστος του νέου σιδηροδρόμου δεν έχει αποκαλυφθεί, αναμένεται να είναι σημαντικό, με προηγούμενα έργα όπως ο σιδηρόδρομος Κίνας–Κιργιζίας–Ουζμπεκιστάν να κοστίζουν περίπου 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Η νέα διαδρομή δεν θα είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, καθώς υπάρχουν ήδη διαδρομές όπως η Τσονγκτσίνγκ (Κίνα) προς Ντούισμπουργκ (Γερμανία) και η Γιγού προς Μαδρίτη (Ισπανία), μήκους περίπου 13.000 χιλιομέτρων.

Η ανάπτυξη αυτού του διαδρόμου αναμένεται να ενισχύσει την ταχύτητα και την αξιοπιστία των μεταφορών, μειώνοντας τις καθυστερήσεις στα σύνορα χάρη στη βελτιωμένη υποδομή στο Ιράν και την Τουρκία. Επιπλέον, θα προσφέρει μια εναλλακτική διαδρομή που παρακάμπτει τη Ρωσία, ενισχύοντας τη σταθερότητα και την ασφάλεια των εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Η πρόοδος αυτού του έργου υπογραμμίζει τη σημασία της πολυμερούς συνεργασίας στην ανάπτυξη υποδομών που ενισχύουν την παγκόσμια συνδεσιμότητα και το εμπόριο.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response