Σάλος: Καθηγητής Γυμνασίου μοίραζε σε μαθητές ερωτηματολόγιο για την ομοφυλοφιλία και την κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+

Κοινοποίηση:
mathites_gymnasio

Έντονη αναστάτωση και προβληματισμό προκαλεί η πρωτοβουλία ενός καθηγητή Γυμνασίου να διανείμει ένα ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Γ’ τάξης, ζητώντας τους να εκφράσουν τις απόψεις τους γύρω από την ομοφυλοφιλία και την κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+.
Το περιεχόμενο των ερωτήσεων, σύμφωνα με ρεπορτάζ του The Leader, αφορούσε ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα, όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις με μέλη της κοινότητας και η ενημέρωση που λαμβάνουν τα παιδιά στο σχολείο. Τα κίνητρα πίσω από αυτή την κίνηση του εκπαιδευτικού παραμένουν, προς το παρόν, άγνωστα.

Αντιδράσεις και εύλογα ερωτήματα για την ηλικία

Η κίνηση αυτή ξεσήκωσε έντονες αντιδράσεις όχι μόνο από τους γονείς των μαθητών, αλλά και από την ευρύτερη κοινή γνώμη.

Είναι αναμφίβολο ότι η εκπαίδευση οφείλει να είναι ανοιχτή, χωρίς περιορισμούς και προκαταλήψεις, απέναντι σε όλα τα κοινωνικά ζητήματα. Ωστόσο, ανακύπτει ένα κρίσιμο ερώτημα:

Είναι κατάλληλο να τίθενται τέτοιου είδους σύνθετα ζητήματα σε παιδιά αυτής της εύπλαστης και αναπτυξιακά ανώριμης ηλικίας, χωρίς το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο; Ο προβληματισμός επικεντρώνεται στο αν οι μαθητές Γυμνασίου μπορούν να επεξεργαστούν τέτοιες έννοιες με την απαιτούμενη ωριμότητα.

Το περιεχόμενο των ερωτήσεων

Το ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους μαθητές περιλάμβανε ερωτήσεις που αφορούσαν τις γνώσεις, τις στάσεις και τις εμπειρίες τους σχετικά με την κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+. Ενδεικτικά, οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στα εξής:

Ενημέρωση και Σχολείο: Αν θεωρούν πως είναι επαρκώς ενημερωμένοι για τις επιδιώξεις της κοινότητας και αν τα δημόσια σχολεία ενημερώνουν επαρκώς για τους διαφορετικούς σεξουαλικούς προσανατολισμούς.

Στάσεις και Προκαταλήψεις: Αν αναγνωρίζουν την ομοφυλοφιλία ως μια κατηγορία σεξουαλικού προσανατολισμού, αν τη θεωρούν μη φυσιολογική, και αν δικαιολογείται η αρνητική αντίδραση σε περίπτωση διαφωνίας.

Διαπροσωπικές Σχέσεις: Αν έχουν αναπτύξει ποτέ φιλικές σχέσεις με κάποιο άτομο ΛΟΑΤΚΙ+ και αν θα συναναστρέφονταν μαζί του χωρίς δυσαρέσκεια.

Εκφοβισμός και Ασφάλεια: Αν έχουν βρεθεί ποτέ μπροστά σε περιστατικό εκφοβισμού, αν θα αντιδρούσαν σε ένα τέτοιο επεισόδιο και αν θεωρούν τον σχολικό χώρο ασφαλή για τα άτομα της κοινότητας.

Νομοθεσία: Αν είναι ενημερωμένοι για τη νέα νομοθεσία (π.χ. πολιτικός γάμος) και αν πιστεύουν ότι το κράτος θα έπρεπε να παραχωρήσει περισσότερα δικαιώματα.

Οι απαντήσεις που θα προκύψουν από το ερωτηματολόγιο, εφόσον δημοσιοποιηθούν, αναμένεται να τροφοδοτήσουν περαιτέρω τη συζήτηση για τον ρόλο του σχολείου στη διαχείριση ευαίσθητων κοινωνικών θεμάτων.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response