Πάμε κατά διαόλου – Νέοι influencers… μοντέλα που δημιουργήθηκαν με Τεχνητή Νοημοσύνη

Κοινοποίηση:
2a4a40359c0d59b897aff99a7919bcd8_XL

Η τεχνητή νοημοσύνη εισβάλλει με ορμή στον κόσμο των social media, φέρνοντας μαζί της μια νέα γενιά από ψηφιακούς influencers, που δεν υπάρχουν, αλλά μαζεύουν χιλιάδες likes, συνεργασίες με brands και θαυμαστές που δεν έχουν ιδέα πως ακολουθούν… αλγόριθμους.
Ενδεικτικά, η Tinsley, μια «φοιτήτρια» που συγκίνησε το TikTok όταν ανέβασε βίντεο με δάκρυα για την απόρριψή της από αδελφότητα, έγινε viral. Μόνο που δεν υπήρξε ποτέ. Ήταν 100% AI δημιούργημα, όπως αποκάλυψε η δημιουργός της, Olivia Moore της a16z.
Με δέκα λεπτά δουλειά την ημέρα και τρία εργαλεία AI, έστησε έναν λογαριασμό που απέκτησε εκατοντάδες followers σε λίγες μέρες.

«Αυτό μπορεί να είναι το μέλλον των brands, του μάρκετινγκ και της ψυχαγωγίας», δήλωσε.

Σε μία άλλη περίπτωση, η Mia Zelu εμφανίστηκε στο Instagram ως κοσμική περσόνα που «επισκέφθηκε» το Wimbledon και απέκτησε πάνω από 150.000 followers. Μόνο που ήταν ψηφιακή από την κορφή μέχρι τα νύχια.

«Η επόμενη αυτοκρατορία των media δεν θα χτιστεί στο Χόλιγουντ ή στη Silicon Valley, αλλά από έναν εικοσάρη με μερικές AI προσωπικότητες», λέει ο Alex Masmej, ιδρυτής της Higgsfield.

Ανησυχία στον κόσμο των κανονικών δημιουργών

Influencers από σάρκα και οστά φοβούνται – και όχι άδικα. Η Gabriella Halikas, μοντέλο και content creator, προειδοποιεί: «Είναι επικίνδυνο για καλλιτέχνες, φωτογράφους, μακιγιέρ, παραγωγούς… Αυτό έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο».
Μάλιστα, οι ψηφιακοί χαρακτήρες συχνά προωθούν μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, με πιθανές συνέπειες για την ψυχική υγεία των νέων.

Ωστόσο, τα posts από ανθρώπινους influencers έχουν 2,7 φορές περισσότερη αλληλεπίδραση από εκείνα των AI avatars, όπως αναφέρουν και οι Financial Times.
Επίσης, στο θέμα των αμοιβών, η διαφορά είναι χαώδης: $78.777 ανά χορηγούμενη ανάρτηση για ανθρώπινο influencer, $1.694 για έναν ψηφιακό χαρακτήρα.

Ο Jago Sherman από το Goat Agency εξηγεί: «Η AI δεν μπορεί να βιώσει εμπειρίες. Δεν είναι κουρασμένος γονιός, δεν έχει δερματικά, δεν γεύεται φαγητό»

Μεγάλα brands ήδη πειραματίζονται

Η H&M: παρουσίασε ψηφιακά δίδυμα μοντέλων, ενώ η Hugo Boss συνεργάστηκε με την Imma, μια εικονική influencer με 500.000 followers.
Άλλες εταιρείες όμως παραμένουν επιφυλακτικές, κυρίως λόγω ηθικών και διαφημιστικών ζητημάτων…

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response