Οι Βρετανοί «γυρίζουν την πλάτη» τους στην πίτσα, με αποτέλεσμα η μία πιτσαρία κλείνει μετά την άλλη ή να αλλάζουν το μενού τους, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται στο κοτόπουλο.
Η μεγαλύτερη αλυσίδα πιτσαριών στη Βρετανία έχει ήδη προσθέσει στο μενού 200 από τα 1.400 καταστήματά της τηγανητό κοτόπουλο, σνίτσελ και φτερούγες.
Παράλληλα, αμερικανική αλυσίδα πιτσαριών ανακοίνωσε το κλείσιμο 68 καταστημάτων σε Αγγλία, Σκωτία και Ουαλία, ενώ η άλλη αμερικανική αλυσίδα έκλεισε 74 μόνο τον Αύγουστο.
Οι FT σημειώνουν ότι η πίτσα έχει γίνει θύμα της ίδιας της επιτυχίας της: κέρδισε τόσο πολύ το βρετανικό κοινό που πλέον δεν έχει περιθώρια ανάπτυξης.
Στο Λονδίνο υπάρχει τουλάχιστον μία πιτσαρία σε κάθε τετράγωνο, από διεθνείς αλυσίδες έως ιταλικές φίρμες και ανεξάρτητα «αυθεντικά» ναπολιτάνικα μαγαζιά.
Η ποιότητα θεωρείται γενικά υψηλή, με αποτέλεσμα κανείς να μπορεί να φάει μια Μαργαρίτα στις όχθες του Τάμεση που να συναγωνίζεται εκείνη στη Νάπολη.
Ωστόσο, ο κορεσμός οδηγεί τους καταναλωτές σε πιο ποικίλες επιλογές: μέρος του κοινού στρέφεται σε διεθνείς κουζίνες, ενώ άλλοι προτιμούν ένα ακόμη κλασικό φθηνό γρήγορο φαγητό – το κοτόπουλο.
Οι μεγάλες αλυσίδες καταγράφουν αύξηση τζίρου, την ώρα που η μεγαλύτερη αλυσίδα πιτσαριών στη Βρετανία σημείωσε πτώση 1,5% στο τελευταίο τρίμηνο.
«Οι διατροφικές συνήθειες του κόσμου αλλάζουν, έστω και ελαφρώς», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Domino’s, Άντριου Ρένι, στους FT.
«Παγκοσμίως, το κοτόπουλο είναι η πρωτεΐνη με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη. Η προσθήκη του στο μενού μας ήταν σχεδόν αυτονόητη. Στη σημερινή Βρετανία, το κοτόπουλο έχει ξεπεράσει την πίτσα».
Η πίτσα, πάντως, δεν πρόκειται να εξαφανιστεί από τη βρετανική αγορά.
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται η ιταλική πρεσβεία στο Λονδίνο, τα ιταλικά εστιατόρια, μεταξύ των οποίων και πάμπολλες πιτσαρίες, είναι τα πολυπληθέστερα στη βρετανική πρωτεύουσα, ξεπερνώντας ακόμη και τις παραδοσιακές pub.







Ναι, αλλά εσύ θα μας κεράσεις τούρτα!!!