Νέος ΚΟΚ: Τι σημαίνει πραγματικά το πορτοκαλί φανάρι και πότε επιτρέπεται να περάσεις

Κοινοποίηση:
orange traffic light

Οι περισσότεροι οδηγοί το αντιμετωπίζουν ως «τελευταία ευκαιρία να προλάβουν», όμως το πορτοκαλί φανάρι έχει πολύ συγκεκριμένη ερμηνεία στον νέο ΚΟΚ. Σύμφωνα με τις διατάξεις, ο οδηγός οφείλει να μειώσει ταχύτητα και να σταματήσει πριν από τη διάβαση πεζών ή σε σημείο που έχει καθαρή ορατότητα του σηματοδότη.

Η μόνη περίπτωση που επιτρέπεται η διέλευση, είναι όταν το όχημα βρίσκεται τόσο κοντά στο φανάρι ώστε ένα απότομο φρενάρισμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε σύγκρουση ή να θέσει σε κίνδυνο τους επιβάτες και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου. Ακόμη και τότε, η κίνηση πρέπει να γίνεται με απόλυτη προσοχή – δεν θεωρείται «πράσινο».

Άλλη σημασία έχει το πορτοκαλί φως όταν αναβοσβήνει. Σε τέτοιες περιπτώσεις (συνήθως βραδινές ώρες ή σε δρόμους χαμηλής κυκλοφορίας), ο σηματοδότης λειτουργεί προειδοποιητικά, ζητώντας από τον οδηγό να περάσει με χαμηλή ταχύτητα και αυξημένη εγρήγορση, δίνοντας προτεραιότητα σε όσους κινούνται ήδη στον κόμβο.

Τα πρόστιμα του νέου ΚΟΚ

  • Πορτοκαλί φανάρι χωρίς λόγο στάσης: Πρόστιμο 30 ευρώ. Δεν προβλέπεται αφαίρεση άδειας.
  • Παράβαση κόκκινου σηματοδότη – 1η φορά: 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες.
  • 2η υποτροπή: 1.000 ευρώ και 6 μήνες αφαίρεση άδειας οδήγησης.
  • 3η φορά: 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν ολόκληρο χρόνο.

Ο νέος ΚΟΚ αντιμετωπίζει το κόκκινο ως μια από τις πλέον επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ το πορτοκαλί λειτουργεί ως σαφές σήμα προειδοποίησης. Ο οδηγός, λοιπόν, οφείλει να φρενάρει εγκαίρως, εκτός αν αυτό θα δημιουργούσε πιο μεγάλο κίνδυνο από τη συνέχιση της πορείας.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

2 Σχόλια

  1. Εδω τοχουν ξεφτιλισει με το να περνανε με κοκκινο κι εσεις λετε να σταματανε στο πορτοκαλι?
    Εχουν να γινουν καραμπολες

  2. Αυτό ακριβώς ίσχυε και στον παλιό ΚΟΚ όσον αναφορά το πορτοκαλί
    Όμως ποιος θα τους πει ότι στο Ελλαδιστάαν και ιδίως στην Αθήνα το πορτοκαλί πριν απ το κόκκινο ανάβει για πολύ λίγο χρόνο ,,που δεν δίνει στον οδηγό που πάει με το επιτρεπτό όριο ταχύτητας να επιβραδύνει. Γι αυτό βλέπουμε πολλά οχήματα να είναι τα μισά στις διαβάσεις πέζων στα φανάρια!
    Εξαίρεση οι μοτοσυκλέτες που επίτηδες μπαίνουν μπροστά στα σταματημένα στα φανάρια αυτοκίνητα και κλείνουν τις διαβάσεις των πεζών
    Τι λέω τώρα εγώ ε? Ψιλά γράμματα αυτά!

Comments are closed.