Ένα ηχηρό καμπανάκι για τον εγχώριο τουρισμό χτυπά το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών καθώς όπως επισημαίνει ο Έλληνας καταναλωτής απομακρύνεται σταθερά από τον εγχώριο τουρισμό. Δεν πρόκειται για έλλειψη διάθεσης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο Έλληνας θέλει να κάνει διακοπές, να ξεφύγει από την καθημερινότητα, να απολαύσει τον ήλιο και τη θάλασσα της πατρίδας του. Το πρόβλημα όμως είναι οικονομικό.
Η πραγματικότητα είναι σκληρή: η τσέπη δεν αντέχει. Πρόσφατα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) δείχνουν ότι το 52% των Ελλήνων δεν έχει προγραμματίσει διακοπές για φέτος. Η πλειοψηφία όσων θα ταξιδέψουν, θα περιοριστεί σε ολιγοήμερες αποδράσεις, με πολύ χαμηλό προϋπολογισμό. Το φαινόμενο δεν είναι τυχαίο ούτε μεμονωμένο. Οι συνεχείς κρίσεις –οικονομική, υγειονομική, ενεργειακή, γεωπολιτική– έχουν εξαντλήσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ενώ το κόστος των καλοκαιρινών διακοπών στην Ελλάδα αυξάνεται συνεχώς.
Πού είναι ο Έλληνας; Δεν τον βλέπουμε ούτε με το… κιάλι!
Αυτό το σχόλιο, που ακούγεται πλέον συχνά από επιχειρηματίες του τουρισμού, αποτυπώνει την ανησυχητική πραγματικότητα. Σε πολλές τουριστικές περιοχές της χώρας, οι Έλληνες έχουν εξαφανιστεί. Οι πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών έχουν στραφεί εδώ και χρόνια στον ξένο τουρίστα, θεωρώντας τον πιο «βολικό». Ένας επισκέπτης από το εξωτερικό, που φέρνει μαζί του τρόφιμα από τη χώρα του και επιστρέφει κάθε δύο ή τρία χρόνια, φαίνεται λιγότερο απαιτητικός στις υπηρεσίες. Όμως, αυτό έχει οδηγήσει σε μια σοβαρή υποτίμηση του Έλληνα καταναλωτή. Ο Έλληνας είναι πιο απαιτητικός, ναι. Αλλά και πιο υποστηρικτικός. Οι Έλληνες καταναλωτές μπορεί να μην ξοδεύουν όπως παλιά, αλλά ξοδεύουν.
Το δείπνο τους στο ταβερνάκι, το καφέ τους στην πλατεία, την οικογενειακή έξοδο, δεν την αποφεύγουν. Και είναι εκείνοι που θα επιστρέψουν ξανά και ξανά, εάν μείνουν ικανοποιημένοι. Όταν, όμως, τους σερβίρουν φαγητό κατώτερης ποιότητας ή τους αντιμετωπίζουν με αδιαφορία, θα απογοητευτούν. Και τότε, πολύ απλά, δεν θα ξανάρθουν.
Η ταλαιπωρία διώχνει τον Έλληνα από τις διακοπές του
Η κατάσταση επιδεινώνεται όταν προσθέσουμε τις κακές υποδομές, τις ελλείψεις στις μεταφορές και την ταλαιπωρία στους δρόμους. Η διαδρομή προς πολλές παραθαλάσσιες περιοχές –όπως στη Χαλκιδική ή την Πιερία– γίνεται μετ’ εμποδίων. Στενοί δρόμοι, ατελείωτα μποτιλιαρίσματα και ελλείψεις στη δημόσια συγκοινωνία μετατρέπουν ακόμα και μια αυθημερόν εξόρμηση σε δοκιμασία. Αποτέλεσμα;
Η ελληνική οικογένεια γυρίζει την πλάτη της σε διακοπές που δεν προσφέρουν ποιότητα, δεν προσφέρουν ξεκούραση, δεν σέβονται τον κόπο και τον ιδρώτα της.
Το κάλεσμα του Νέου Ινστιτούτου Καταναλωτών
Το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών καλεί την Πολιτεία, τους τοπικούς φορείς, τις τουριστικές επιχειρήσεις και την κοινωνία να δώσουν προτεραιότητα στον Έλληνα καταναλωτή. Να επενδύσουν στην ποιότητα των υπηρεσιών, στη διαφάνεια των τιμών, στην ευγένεια, στις προσφορές για τους ντόπιους. Να μην ξεχάσουν τον δικό τους άνθρωπο, τον κάτοικο αυτής της χώρας που στήριξε και στηρίζει την τοπική οικονομία.
Η Ελλάδα δεν πρέπει να είναι τουριστικός προορισμός μόνο για τους ξένους. Πρέπει να είναι καταφύγιο ξεκούρασης και χαράς και για τους ίδιους τους Έλληνες. Αν χαθεί ο Έλληνας από τον τουριστικό χάρτη, χάνεται ένα κρίσιμο στήριγμα της εγχώριας οικονομίας. Το Νέο Ινστιτούτο Καταναλωτών θα συνεχίσει να ερευνά, να καταγράφει και να παρεμβαίνει για μια πιο δίκαιη, προσβάσιμη και ανθρώπινη τουριστική πολιτική που να σέβεται και να προάγει τον Έλληνα πολίτη. .
ΠΟΙΟΣ ΝΟΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥΣ ΜΠΑΤΗΡΙΔΕΣ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΤΣΩΜΕΝΟΙ!!!