Μία πολύ επικίνδυνη συνήθεια πολλών οδηγών θα καταγράφεται πλέον από ειδικές κάμερες, οι οποίες αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και μάλιστα θα επιβάλλουν αυτόματα πρόστιμο στους παραβάτες.
Πολλοί είναι οι οδηγοί που οδηγούν επιθετικά σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και αυτοκινητόδρομους, ενώ μία από τις πιο προσφιλείς τους συνήθειες είναι να κολλάνε πίσω από οχήματα που κινούνται στην αριστερή λωρίδα, προκειμένου οι οδηγοί τους να κάνουν δεξιά και να τους προσπεράσουν.
Το φαινόμενο της μη τήρησης των σωστών αποστάσεων μεταξύ των οχημάτων στον δρόμο προβληματίζει τις αρχές πολλών ευρωπαϊκών χωρών, με την Ισπανία ωστόσο να εγκαινιάζει τη χρήση μιας νέας μεθόδου καταπολέμησής του.
Πρόκειται για τη χρήση καμερών που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη ώστε να μετρούν την απόσταση μεταξύ των οχημάτων, και στην περίπτωση που αυτή είναι μικρότερη της προβλεπόμενης, να επιβάλλουν αυτόματα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους.
Σύμφωνα με τη Γενική Διεύθυνση Κυκλοφορίας της Ισπανίας (DGT), η μη τήρηση σωστών αποστάσεων αποτελεί συχνό φαινόμενο στους δρόμους της χώρας, αλλά και αιτία πολλών τροχαίων ατυχημάτων.
Το νέο σύστημα παρακολούθησης των οδηγών βρίσκεται ήδη σε πιλοτική εφαρμογή σε διάφορες περιοχές της Ισπανίας και συνδυάζει κάμερες υψηλής ευκρίνειας με λογισμικό ανάλυσης βίντεο, επιτρέποντας έτσι τον ακριβή υπολογισμό τόσο της ταχύτητας των οχημάτων όσο και της απόστασης μεταξύ τους.
Εάν διαπιστωθεί παράβαση, το πρόστιμο εκδίδεται αυτόματα και αποστέλλεται στον παραβάτη ιδιοκτήτη. Έτσι, εκτός από τα αντίστοιχα ραντάρ που λειτουργούν ήδη, και για τα οποία πρόσφατα μάλιστα τοποθετήθηκε μία νέα πινακίδα στους δρόμους της Ισπανίας, εγκαθίστανται πλέον και κάμερες μέτρησης απόστασης ασφαλείας.
Η DGT υπενθυμίζει ότι οι οδηγοί πρέπει να διατηρούν απόσταση τουλάχιστον δύο δευτερολέπτων από το προπορευόμενο όχημα, ενώ σε σήραγγες η απόσταση πρέπει να είναι τέσσερα δευτερόλεπτα.
Προς το παρόν, τα «ραντάρ απόστασης» βρίσκονται στη φάση δοκιμής, ενσωματωμένα σε πολυλειτουργικές συσκευές που ήδη ελέγχουν την ταχύτητα, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Με άλλα λόγια, οι οδηγοί δεν θα γνωρίζουν αν η κάμερα που τους παρακολουθεί μετρά την ταχύτητα ή την απόσταση.
Η μη τήρηση της απόστασης ασφαλείας στην Ισπανία επιφέρει πρόστιμο 200 ευρώ. Στην Ελλάδα, η μη συμμόρφωση με την παραπάνω ρυθμιστική πινακίδα επιφέρει πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 20 ημέρες.






