ΜΜΜ: Παρακολούθηση από κινητό και αξιολόγηση από τους πολίτες

Κοινοποίηση:
IVEB

Το μέτρο αφορά αποκλειστικά τις αστικές συγκοινωνίες και έρχεται να καλύψει ένα κενό ελέγχου σε ένα περιβάλλον όπου τα ατυχήματα και τα επικίνδυνα περιστατικά δεν είναι σπάνια. Η εφαρμογή θα καταγράφει την ταχύτητα του οχήματος, τα απότομα φρεναρίσματα, τους ελιγμούς που ενδέχεται να είναι επικίνδυνοι και τη χρήση κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό κατά τη διάρκεια του δρομολογίου. Όλα αυτά συγκεντρώνονται σε έναν δείκτη που θα αποτυπώνει την «οδηγική συμπεριφορά» και θα αποτελεί εργαλείο εποπτείας για τις αρμόδιες αρχές.

Η φιλοσοφία του συστήματος δεν είναι τιμωρητική αλλά προληπτική, με στόχο να μειωθούν οι κίνδυνοι για επιβάτες, πεζούς και άλλα οχήματα στον δρόμο.

Στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος σχεδιάζεται η τοποθέτηση αισθητήρων που δεν θα επιτρέπουν το άνοιγμα της καμπίνας του οδηγού εάν προηγουμένως δεν έχει ενεργοποιηθεί σωστά το χειρόφρενο. Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε απαραίτητη μετά από περιστατικά όπου λεωφορεία αφέθηκαν χωρίς χειρόφρενο σε κεντρικές λεωφόρους, προκαλώντας κινδύνους για δεκάδες πολίτες.

Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο οι πολίτες –επιβάτες των λεωφορείων– να μπορούν μέσω ειδικής φόρμας ή εφαρμογής να καταθέτουν τη δική τους αξιολόγηση για τη συμπεριφορά των οδηγών. Αν υιοθετηθεί αυτή η δυνατότητα, τότε τα δεδομένα της εφαρμογής θα συνδυάζονται με την εικόνα που αποτυπώνουν οι ίδιοι οι χρήστες των αστικών συγκοινωνιών, προσφέροντας μια πιο ολοκληρωμένη αποτύπωση.

Ωστόσο, ειδικοί προειδοποιούν ότι η επιτυχία του μέτρου θα εξαρτηθεί από κρίσιμες παραμέτρους. Απαιτείται σαφής ενημέρωση και εκπαίδευση των οδηγών, ώστε να μη δημιουργηθεί αίσθηση «τιμωρητικής παρακολούθησης», αλλά να γίνει αντιληπτό ότι πρόκειται για εργαλείο βελτίωσης. Επίσης, πρέπει να υπάρξει απόλυτη διαφάνεια στη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων, με σαφείς κανόνες για το ποιος έχει πρόσβαση στις καταγραφές και για πόσο διάστημα αυτές διατηρούνται.

Την ίδια στιγμή, σημαντικό είναι να ληφθεί υπόψη η πραγματικότητα των δρομολογίων. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση και τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα μπορεί να ωθήσουν τους οδηγούς σε πιο «επιθετική» οδήγηση. Αν δεν υπάρξουν αναπροσαρμογές στους χρόνους διαδρομής, η εφαρμογή ίσως δεν αποδώσει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

 Η πιλοτική φάση θα αποτελέσει το πρώτο κρίσιμο βήμα για να φανεί αν η νέα τεχνολογία μπορεί να περιορίσει επικίνδυνες συμπεριφορές και να ενισχύσει την ασφάλεια στα ΜΜΜ. Εφόσον αποδειχθεί αποτελεσματική, αναμένεται να επεκταθεί σε περισσότερους οδηγούς, ενώ δεν αποκλείεται να θεσπιστούν και κίνητρα για όσους διακρίνονται για την υπεύθυνη και ασφαλή οδηγική τους στάση.
ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response